၁ အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၂ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ၃ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ၄ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ အသက္ရွိ၏။ ထိုအသက္ သည္လည္း လူတို႔၏အလင္းျဖစ္၏။ ၅ ထိုအလင္းသည္ ေမွာင္မိုက္၌လင္း၍ ေမွာင္မိုက္သည္မခံမယူ။ ၆ ေယာဟန္အမည္ရွိေသာသူတေယာက္ကို ဘုရားသခင္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၇ ထိုသူကို လူအေပါင္း တို႔သည္ အမွီျပဳ၍ ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထိုသူသည္သက္ေသခံျဖစ္၍၊ အလင္းေတာ္၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါလာ၏။ ၈ ထိုသူသည္ အလင္းေတာ္မဟုတ္။ အလင္းေတာ္၏အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါသာ လာ၏။ ၉ ဟုတ္မွန္ေသာအလင္းမူကား၊ ဤေလာကသို႔ၾကြလာလ်က္ ခပ္သိမ္းေသာ လူအေပါင္းတို႔အား အလင္းကိုေပးေသာသူ ျဖစ္သတည္း။ ၁၀ ထိုသူသည္ ဤေလာက၌ရွိေတာ္မူၿပီ။ ဤေလာကကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာကသည္ ထိုသူကိုမသိ။ ၁၁ သူသည္မိမိေဒသအရပ္သို႔ၾကြလာေသာ္လည္း၊ မိမိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူ႔ကို လက္မခံဘဲေနၾက၏။ ၁၂ ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အား၊ ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို ေပးေတာ္မူ၏။ ၁၃ ထိုသားတို႔မူကား၊ လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ ဘြားေသာ သားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ ဘြားေသာသားမဟုတ္။ လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။ ၁၄ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၎၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၎ ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။ !

Tuesday 23 July 2019

ကြၽမ္းဝင္ရင္းႏွီးမႈကုိေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း?

အခ်စ္ဆုိတာဘာလဲ - ကြၽမ္းဝင္ရင္းႏွီးမႈ။ မာရ္ရွယ္လ္ေဟာ့ဂ်္က
“Your Fear of Love” ဆုိတဲ့စာအုပ္တစ္အုပ္ကုိ ေရးခဲ့တယ္။
အဲဒီအထဲမွာ သူက “က်ေနာ္တုိ႔ဟာ အခ်စ္၊ နီးကပ္မႈနဲ႔ ၾကင္နာ
ယုယမႈေတြ ေဖာ္ျပတဲ့အခ်ိန္ေလးေတြကုိ ေတာင္းတၾကတယ္
ဒါေပမယ့္ မၾကာခဏပဲ အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္ေရာက္တဲ့အခါ က်ေနာ္တုိ႔တြန္႔ဆုတ္သြားတတ္ၾကတယ္။ 

က်ေနာ္တုိ႔ဟာ အနီးကပ္မွာေၾကာက္ၾကတယ္။ အခ်စ္ကုိေၾကာက္ၾကတယ္။” လုိ႔ေျပာပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ထဲ ေနာက္ပုိင္းမွာပဲ ေဟာ့ဂ်္က “လူတစ္ေယာက္ကုိ ပုိနီးကပ္လုိက္ရင္၊ နာက်င္မႈပုိႀကီးမားႏုိင္တယ္။” လုိ႔ေျပာပါတယ္။

 စစ္မွန္တဲ့ကြၽမ္းဝင္ရင္းႏွီးမႈမေတြ႔ေအာင္ ဟန္႔တားတာကေတာ့ နာက်င္မွာေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္းပါပဲ။ က်ေနာ္တစ္ခါ ေတာင္ပုိင္းအီလီႏြဳိက္စ္က တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ သင္ခန္းစာစဥ္ရွည္တစ္ခု ေပးေနခဲ့တယ္။ အတန္းတစ္ခုအၿပီးမွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးလာၿပီး “ဆရာ့ကုိ က်မေကာင္ေလးရဲ႕ျပႆနာအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္တယ္” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အတူထုိင္ၿပီး သူမရဲ႕ဒုကၡအဖုံဖုံကုိစေျပာေတာ့တယ္။ ခဏၾကာေျပာၿပီးေနာက္ သူမက “က်မေနာက္ထပ္ 
မနာက်င္ရေတာ့ေအာင္ ေျခလွမ္းေတြစေတာ့မယ္”
 လုိ႔ေျပာပါေတာ့တယ္။

 က်ေနာ္က “တစ္နည္းအားျဖင့္ ခင္ဗ်ားေနာက္ထပ္ မခ်စ္ရေတာ့ေအာင္ ေျခလွမ္းေတြစေတာ့မယ္ေပါ့” လုိ႔ေျပာလုိက္တယ္။ သူမက က်ေနာ္နားလည္လြဲတာဆုိၿပီး ထပ္ေျပာတယ္- “က်မေျပာခ်င္တာ အဲလုိမဟုတ္ဘူးေလ။ ေနာက္ထပ္ မနာခ်င္ေတာ့တာကုိပါ။ က်မဘဝမွာ နာက်င္မႈကုိ မလုိခ်င္ေတာ့တာ” လုိ႔ေျပာေတာ့ က်ေနာ္က “ဟုတ္ပါတယ္၊ ခင္ဗ်ားဘဝမွာ အခ်စ္ကုိမလုိခ်င္ေတာ့ဘူးပဲ” လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါေတာ့တယ္။ “နာက်င္မႈကင္းမဲ့တဲ့အခ်စ္” ဆုိတာမ်ဳိးမရွိတာ၊ သင္အသိပဲေလ။ တစ္ေယာက္ကုိပုိနီးကပ္လုိက္ရင္ 
နာက်င္မႈပုိႀကီးတတ္ပါတယ္။ 

သင္နဲ႔အတူ အျခားလူဦးေရရဲ႕ ၁ဝဝ ရာႏႈန္းေလာက္ဟာ အရင္အခ်စ္ေရးတစ္ခုခုမွာ နာက်င္ခဲ့ၾကတာခ်ည္းပါလုိ႔ က်ေနာ္ မွန္းဆရမွာပါ။ ေမးခြန္းက သင္အဲဒီနာက်င္မႈကုိ ဘယ္လုိေျဖရွင္းသလဲ? နာက်င္မႈကုိဖုံးကြယ္ဖုိ႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက “လကၡဏာႏွစ္ခြ” လုိ႔က်ေနာ္ေခၚတဲ့အရာကုိ ျပတတ္ၾကတယ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ “ကဲ၊ ငါ့ကုိပုိနီးကပ္ေစခ်င္တယ္။
 တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အျပန္အလွန္ခ်စ္ခ်င္တယ္ … 

အဲ-ဒါေပမယ့္ ငါအရင္ကနာက်င္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေတာ္ၿပီ၊ ဒါေတြကုိမေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး။ ၾကားလည္းမၾကားခ်င္ေတာ့ဘူး” လုိ႔ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ အျပင္ကေန မထိခုိက္မနာက်င္ေစေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ႏွလုံးသားကုိ တံတုိင္းေတြနဲ႔ကာရံထားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြဆီကကာကြယ္တဲ့ အဲဒီတံတုိင္းကပဲ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အထဲမွာညွပ္ပိတ္ေနေစတယ္ေလ။ ရလာဒ္ကေကာ? အထီးက်န္ျခင္း စတင္အျမစ္စြဲလာၿပီး စစ္မွန္တဲ့ကြၽမ္းဝင္မႈနဲ႔အခ်စ္ဆုိတာ ျဖစ္မလာေတာ့ပါဘူး။ 

အခ်စ္ကုိ သင္ဒီလုိႀကဳံေတြ႔ခဲ့မယ္ဆုိရင္? အခ်စ္ဆုိတာဘာလဲ - ကြၽမ္းဝင္ရင္းႏွီးမႈ။ အခ်စ္ဟာ စိတ္ခံစားမႈထက္ပုိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သာယာတဲ့ခံစားမႈထက္ အမ်ားႀကီးပုိတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔လူ႔ေဘာင္က ဘုရားသခင္ေျပာထားတဲ့ ေမတၱာ၊ လိင္နဲ႔ ကြၽမ္းဝင္ရင္းႏွီးမႈေတြကုိ တလြဲယူၿပီး စိတ္ခံစားမႈနဲ႔ဖီလင္ေတြအျဖစ္ေလာက္ပဲ ေျပာင္းလဲပစ္ၾကတယ္။ 
ဘုရားက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ သမၼာက်မ္းစာထဲမွာ၊ အထူးသျဖင့္ ေကာရိန္သုၾသဝါဒစာ ပထမေစာင္ အခန္းႀကီး (၁၃) ထဲမွာ၊ အျပည့္အစုံ ေဖာ္ျပေပးထားတယ္။ ဘုရားသခင္ရဲ႕အခ်စ္အနက္အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိပုံကုိ သင္လုံးေစ့ပတ္ေစ့နားလည္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ သင့္ကုိ အခန္းငယ္ 
(၄) မွ (၇) ထိ က်မ္းပုိဒ္ေတြ အခုလုိပဲ ေပးလုိက္ပါရေစ။ 

ဘုရားက က်ေနာ္တုိ႔ဒီလုိခ်စ္သင့္တယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့အတုိင္းသာ တစ္စုံတစ္ေယာက္က သင့္ကုိခ်စ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ သင့္လုိအပ္ခ်က္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားျပည့္စုံလိမ့္မလဲ - 
• အဲဒီလူက သီခံျခင္း၊ ၾကင္နာျခင္းနဲ႔ သင့္ကုိတုံ႔ျပန္ၿပီး သင့္ကုိမနာလုိမ႐ွဴစိမ့္မျဖစ္ဘူးဆုိရင္? 
• အဲဒီလူက ႂကြားဝါျခင္း သုိ႔မဟုတ္ မာနမရွိဘူးဆုိရင္? 
• အဲဒီလူဟာ သင့္အေပၚ မ႐ုိင္းပ်ဘူး၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ္က်ဳိးမရွာဘူး (သုိ႔) အမ်က္မထြက္လြယ္ဘူးဆုိရင္ေကာ? 
• အဲဒီလူဟာ သင့္အမွားေတြကုိ မွတ္သားမထားဘူးဆုိရင္? 
• သူဟာ မလွည့္စားတတ္ဘဲ၊ သင့္အေပၚအၿမဲ ႐ုိးသားမွန္ကန္ေနမယ္ဆုိရင္? 
• သူဟာသင့္ကုိ ကာကြယ္ေပးတတ္တယ္၊ ယုံၾကည္တယ္၊ 
သင့္ေကာင္းက်ဳိးကုိ အၿမဲေမွ်ာ္ကုိးတယ္၊ ၿပီးေတာ့ သင့္နဲ႔ၾကားက ပဋိပကၡေလးမ်ားကုိ သီးခံေက်ာ္လြန္ႏုိင္တယ္ဆုိရင္ေကာ? 

အဲဒါဟာ အခ်စ္ေရးမွာ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ႀကံဳေတြ႔ေစခ်င္တဲ့ အခ်စ္မ်ဳိးကုိ ဘုရားသခင္က အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိေပးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအခ်စ္မ်ဳိးဟာ “သူတပါး” ကုိ ဗဟုိျပဳတယ္ဆုိတာ သင္သတိထားမိမွာပါ။ ဒါဟာ ကုိယ္က်ဳိးရွာျခင္း မဟုတ္ဘဲ၊ ေပးဆပ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာတစ္ခုရွိတယ္။ ဘယ္သူက အဲလုိအခ်စ္မ်ဳိးနဲ႔ ခ်စ္ႏုိင္ပါ့မလဲ? စစ္မွန္တဲ့ကြၽမ္းဝင္ရင္းႏွီးမႈရေအာင္ အခ်စ္ကုိဦးစြာႀကဳံေတြ႔ခံစားဖုိ႔လုိတယ္။ 

အခ်စ္ေရးမွာ ဒီလုိအခ်စ္မ်ဳိးကုိေတြ႔ႀကဳံဖုိ႔အတြက္ အရင္ဦးဆုံး က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ဘုရားသခင္ရဲ႕အခ်စ္ကုိ ခံစားႀကံဳေတြ႔ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီအခ်စ္မ်ဳိးနဲ႔ တစ္ခါမွ်အခ်စ္မခံရဘူးဆုိရင္ အဲလုိအခ်စ္မ်ဳိးနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကုိမွ အၿမဲတမ္းမခ်စ္ႏုိင္ပါဘူး။ သင့္ကုိသိတဲ့ဘုရား၊ သင့္အေၾကာင္းအလုံးစုံကုိ သိတဲ့ဘုရားဟာ သင့္ကုိ တုႏႈိင္းဖြယ္ရာမရွိ ခ်စ္ပါတယ္။ ဘုရားသခင္က ေရွးပေရာဖက္ ေယရမိကေနတဆင့္ “အကယ္စင္စစ္ ထာဝရေမတၱာႏွင့္ သင့္ကုိငါခ်စ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ က႐ုဏာေက်းဇူးကုိ သင္၌ ၾကာျမင့္စြာျပ၏။” (ေယရမိ ၃၁း၃)။ ဒါေၾကာင့္ သင့္အတြက္ ဘုရားရဲ႕အခ်စ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပာင္းလဲမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ 

ဘုရားသခင္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အလြန္ခ်စ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔အျပစ္မွ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ဖုိ႔ရန္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကုိ ကားစင္တင္သတ္ျခင္း (ေရွးေဟာင္းကြပ္မ်က္ျခင္းပုံစံတစ္ခု) ကုိ ခံရေစခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမၼာက်မ္းစာထဲမွာ “ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ကုိ ယုံၾကည္ေသာသူအေပါင္းတုိ႔သည္၊ ပ်က္စီးျခင္းသုိ႔မေရာက္၊ 
ထာဝရအသက္ကုိ ရေစျခင္းငွာ၊ ဘုရားသခင္သည္ မိမိ၌ တစ္ပါးတည္းေသာသားေတာ္ကုိ စြန္႔ေတာ္မူသည္တုိင္ေအာင္ ေလာကီသားတုိ႔ကုိ ခ်စ္ေတာ္မူ၏။” 
(ေယာဟန္ ၃း၁၆) လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဖတ္ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဘုရားဆီကုိဦးလွည့္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ခြင့္လႊတ္ျခင္းကုိ 
လက္ခံလုိက္တဲ့အခါမွာ သူ႔ရဲ႕အခ်စ္ကုိ 
က်ေနာ္တုိ႔စတင္ ခံစားရပါတယ္။ 

ဘုရားသခင္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ “ကုိယ္အျပစ္တုိ႔ကုိ ေဖာ္ျပေတာင္းပန္လွ်င္၊ ငါတုိ႔အျပစ္မ်ားကုိလႊတ္၍ ဒုစ႐ုိက္ရွိသမွ်ႏွင့္ ကင္းေစျခင္းငွာ ဘုရားသခင္သည္ သစၥာတရားႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားႏွင့္လည္းေကာင္း ျပည့္စုံေတာ္မူ၏။” (ေယာဟန္ၾသဝါဒစာ ပ-ေစာင္ ၁း၉) လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဘုရားသခင္က က်ေနာ္တုိ႔အျပစ္မ်ားကုိ ခြင့္လႊတ္႐ုံသာမက ထုိအျပစ္မ်ားကုိ ေမ့ေဖ်ာက္ပစ္လုိက္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ကုိလည္း စင္ၾကယ္ေစတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိအခ်စ္မ်ဳိးႀကံဳေတြ႔ရရင္ ဘယ္လုိေနမလဲ? 

ဘယ္လုိျဖစ္ပါေစ ဘုရားသခင္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ခ်စ္ေနဆဲပါ။ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေတြဟာ တစ္ခုခုေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ အဆုံးသတ္သြားေလ့ရွိပါတယ္၊ ဥပမာ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရေစတဲ့ အက္ဆီးဒင့္တစ္ခုခု သုိ႔မဟုတ္ ေငြေၾကးဥစၥာဆုံး႐ႈံးမႈတစ္ခုခုလုိေပါ့။ 
သုိ႔ေပမယ့္ ဘုရားရဲ႕ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕႐ုပ္လကၡဏာေပၚ 
(သုိ႔) က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္သူလဲ၊ ဘာလဲဆုိတဲ့အေပၚ မမူတည္ပါဘူး။ သင္ျမင္ေတြ႔ႏုိင္တဲ့အတုိင္းပဲ ဘုရားရဲ႕ေမတၱာ႐ႈျမင္ပုံဟာ က်ေနာ္တုိ႔လူ႔အသုိင္းအဝုိင္းက အခ်စ္ပါလုိ႔ေျပာတဲ့အရာနဲ႔ လုံးဝကုိ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။ 

ထုိကဲ့သုိ႔ေသာေမတၱာမ်ဳိးရွိတဲ့ အခ်စ္ေရးတစ္ခုကုိ သင္မွန္းဆၾကည့္ပါ။ ဘုရားသခင္က သူ႔ရဲ႕ခြင့္လႊတ္ျခင္းနဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ေတာင္းခံရင္ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ပါပဲလုိ႔ ေျပာေနပါတယ္။ အဲဒါဟာ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ သူ႔ရဲ႕လက္ေဆာင္မြန္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလက္ေဆာင္ကုိ ျငင္းဆုိခဲ့ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ စစ္မွန္တဲ့ေက်နပ္မႈ၊ စစ္မွန္တဲ့ကြၽမ္းဝင္ရင္းႏွီးမႈနဲ႔ ဘဝရဲ႕ရည္႐ြယ္ခ်က္အမွန္ကုိ ရွာေတြ႔ျခင္းကေန ကိုယ့္ကုိကုိယ္ ျဖတ္ေတာက္ပစ္လုိက္ၾကတာပါပဲ။

No comments:

Post a Comment