ကၽြန္ေတာ္တို႔
လူတေယာက္ရဲ႕ ႐ုပ္ခႏၶာ
Den Haag မွာ ရွိေနတယ္
ဆိုရင္ တိတိက်က် သိရသလုိ
Amsterdam ရွိေနတယ္ ဆိုလဲ မိမိကိုယ္ မိမိ
ဘယ္မွာ ရွိေနတယ္
ဆိုတာ သိႏိုင္သလို၊ အျခား လူမ်ားလည္း
ျမင္လို႔ သိႏိုင္တယ္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ကူး စိတ္သန္းက
ဘယ္မွာ ေတြးေတာ ေနလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ထိုသူ ကိုယ္တိုင္ဘဲ သိႏိုင္တယ္။ ေနာက္တဆင့္ မိမိဝိညာဥ္ က ဘုရား အထဲ ေရာက္ေနတယ္၊ မေရာက္ဘူး ဆိုတာ ကိုေတာ့ ဝိညဥ္ ရဲ႕ ခံစားႏိုင္မႈ အာရံုခံ ထက္ျမတ္မႈ အေပၚမွာ မူတည္ ေနတာမို႔၊ ဝိညာဥ္ အာရံုခံ အဂၤါ စူးရွ ထက္ျမတ္ ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္တယ္။ ဒါတင္မက လူရဲ႕ ဝိညာဥ္ နဲ႔ ဘုရားရဲ႕ ဝိညာဥ္ တို႔ထိ ခံစားရမႈ၊ ဝိညာဥ္၌ အလင္းရရွိမႈ နဲ႔ လူရဲ႕ စိတ္ထဲက ထင္ျမင္တာလား ဆိုတာ တို႔ကို ရွင္းလင္းစြာ သိႏိုင္ဖို႔ စိတ္နဲ႔ ဝိညာဥ္ကို ပိုင္းျခားႏိုင္တဲ့ဝိညာဥ္သိ ရဖို႔ လိုတယ္။ လူရဲ႕ စိတ္သည္ ဝိညာဥ္ အရာကို နားလည္ႏိုင္ဖို႔ အဓိက
တံခါးဝ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္က "စိတ္ထား" ျပင္ဖို႔၊ စိတ္ထား ေျပာင္းလဲ ခံယူဖို႔ ေျပာေနတာ ျဖစ္တယ္။
ကေလးသူငယ္ကဲ့သို႔ စိတ္၊ သေဘာ ႏွိမ့္ခ်ျခင္း
lowliness and humbleness ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။
ဒီသေဘာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟာ လူရဲ႕ မာန္ နဲ႔ မာန ျဖစ္တယ္။
လူရဲ႕ ဂ႐ု မျပဳမိတဲ့ မာန နဲ႔ မာန္ ေတြ က ဘုရားရြံ မုန္း တဲ့ အရာမို႔ လူက ဘုရားကို ဆက္ကပ္ အပ္ႏွံပါတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္ ႂကြဝင္ေတာ္မူပါ၊
ျပဳျပင္ေပးပါ လို႔ နႈတ္က ေျပာဆိုေနေသာ္လဲ ဘုရား အလုပ္
လုပ္ေပးလို႔ မရတာ၊ ဘုရားကို တို႔ထိ ခံစားရတဲ့ သက္ေသ ကိုယ္ မခံစားရျခင္း ေတြက ကေလးသူငယ္လို ေျပာင္းလဲ ခံယူလိုတဲ့
စိတ္သေဘာ မရွိလို႔ျဖစ္တယ္။ ဒီ့အျပင္ လူနဲ႔ ဘုရား
ဆက္သြယ္ တဲ့ အခါ အဓိက ျဖစ္တဲ့
(၁)ဝိညာဥ္၊ စိတ္၊ ခႏၶာ ရဲ႕ အတြင္းပိုင္း ဆက္စပ္ အလုပ္လုပ္ပံု၊
(၂) ပုဂၢိဳလ္ ၃ပါး တစ္ဝိညာဥ္ တည္း ျဖစ္ေသာ ဘုရား ဆိုတဲ့ ခမည္းေတာ္၊ နႈတ္ကပတ္ေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ အျဖစ္မွ
ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ အျဖစ္
ေရာက္ရွိ သြားႀအီးေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အသက္ရွင္ေစ
တတ္ေသာ ဝိညာဥ္ ေတာ္ ႏွင့္ သူ၏တရား ႏွင့္ လူ၏
အတြင္းပိုင္း ၌ ဘုရား အလုပ္လုပ္ပံု၊
(၃) ဝတ္ျပဳျခင္း ဆိုင္ရာ ဘုရား၏ စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ တဲေတာ္ ႏွင့္
တဲေတာ္ပစၥည္း မ်ား၏ ခရစ္ေတာ္ကို ေဖၚျပေနသည့္ ဝိညာဥ္
အရာမ်ား၊ လူသည္ ဘုရားနားသို႔ အဆင့္ဆင့္ တဆင့္ၿပီး မွ တဆင့္ ခ်ဥ္းကပ္ လို႔ ရတယ္ ဆိုတဲ့ တဲေတာ္ ၌ ယဇ္ပေရာဟိတ္မ်ား ၏ အလုပ္နဲ႔
ခံစားခြင္းမ်ား၊ အဲ့ဒီ အေျခခံ အရာေတြ ခါးျပတ္ ေနလို႔ ဝိညာဥ္
အျမင္ ရရွိျခင္း မရွိ ေသးေတာ့ ကိုယ္ ဘယ္ေနရာ မွာ ဘယ္လို
အသက္ရွင္ ေနသလဲ၊ ခရစ္ေတာ္ နဲ႔ ယံုၾကည္သူ နက္နဲတဲ့ ဝိညာဥ္
ထဲမွာ ဘယ္လို ေပ်ာ္ေမြျခင္း ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ အရာကို နားလည္ ႏိုင္ဖို႔ရာ အလွမ္းေဝး ေနေသးတယ္ လို႔ ဆိုရမယ္။ အသက္တာထဲ ဘုရားကို
တို႔ထိ ခံစားဖူး ရံု မွ် မကဘဲ ခရစ္ေတာ္ အထဲ၊ ခရစ္ေတာ္၏ ခႏၶာကိုယ္
အထဲ ဆက္လက္ တည္ ေနဖို႔ လိုေသးသည္။ ခရစ္ေတာ္၌ တည္ မေနတတ္ ေသးေသာေၾကာင့္ အဘယ္ အသီးမွ် သီးလာျခင္း ကို မျမင္ရတာျဖစ္တယ္။
တနည္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ ထဲမွ ခရစ္ေတာ္
ေပၚထြန္းလာျခင္း မရွိေသးတဲ့အခါ ခရစ္ေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳ သက္ေသျပစရာ မျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွင္စဥ္
အခါ ရွင္ေပါလု ေျပာခဲ့တဲ့ "ငါအသက္ရွင္ေနတာ ခရစ္ေတာ္ဘဲ ျဖစ္တယ္"
ဆိုတဲ့ အထိ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္းက မိမိအသက္တာထဲ အေလ့အထ တခုအျဖစ္ ျဖစ္တည္ လာဖို႔ ကိုယ့္ဝိညာဥ္ အထဲရွိ ဘုရားရဲ႕
အသက္ကို ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္က ခြင့္ျပဳ ေပးၿပီး ခႏၶာကိုယ္က
ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ေစခိုင္းတဲ့ အတိုင္း နာခံ တဲ့ အခါ ကိုယ့္အထဲက ဘုရား ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္ေပးသြားတယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္မွာ သက္ေသ ရသြားတယ္။ ဒီအခါ ကိုယ္ ဘယ္ေနရာမွာ ရွိေနလဲ၊ ဇာတိစိတ္လား၊
ဝိညာဥ္ သက္နဲ႔ ရွင္လား ဆိုတာ တိက်စြာ
ခံစားသိရွိလာမွာ ျဖစ္တယ္။ အာမင္း။
Den Haag မွာ ရွိေနတယ္
ဆိုရင္ တိတိက်က် သိရသလုိ
Amsterdam ရွိေနတယ္ ဆိုလဲ မိမိကိုယ္ မိမိ
ဘယ္မွာ ရွိေနတယ္
ဆိုတာ သိႏိုင္သလို၊ အျခား လူမ်ားလည္း
ျမင္လို႔ သိႏိုင္တယ္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ကူး စိတ္သန္းက
ဘယ္မွာ ေတြးေတာ ေနလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ထိုသူ ကိုယ္တိုင္ဘဲ သိႏိုင္တယ္။ ေနာက္တဆင့္ မိမိဝိညာဥ္ က ဘုရား အထဲ ေရာက္ေနတယ္၊ မေရာက္ဘူး ဆိုတာ ကိုေတာ့ ဝိညဥ္ ရဲ႕ ခံစားႏိုင္မႈ အာရံုခံ ထက္ျမတ္မႈ အေပၚမွာ မူတည္ ေနတာမို႔၊ ဝိညာဥ္ အာရံုခံ အဂၤါ စူးရွ ထက္ျမတ္ ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္တယ္။ ဒါတင္မက လူရဲ႕ ဝိညာဥ္ နဲ႔ ဘုရားရဲ႕ ဝိညာဥ္ တို႔ထိ ခံစားရမႈ၊ ဝိညာဥ္၌ အလင္းရရွိမႈ နဲ႔ လူရဲ႕ စိတ္ထဲက ထင္ျမင္တာလား ဆိုတာ တို႔ကို ရွင္းလင္းစြာ သိႏိုင္ဖို႔ စိတ္နဲ႔ ဝိညာဥ္ကို ပိုင္းျခားႏိုင္တဲ့ဝိညာဥ္သိ ရဖို႔ လိုတယ္။ လူရဲ႕ စိတ္သည္ ဝိညာဥ္ အရာကို နားလည္ႏိုင္ဖို႔ အဓိက
တံခါးဝ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္က "စိတ္ထား" ျပင္ဖို႔၊ စိတ္ထား ေျပာင္းလဲ ခံယူဖို႔ ေျပာေနတာ ျဖစ္တယ္။
ကေလးသူငယ္ကဲ့သို႔ စိတ္၊ သေဘာ ႏွိမ့္ခ်ျခင္း
lowliness and humbleness ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။
ဒီသေဘာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟာ လူရဲ႕ မာန္ နဲ႔ မာန ျဖစ္တယ္။
လူရဲ႕ ဂ႐ု မျပဳမိတဲ့ မာန နဲ႔ မာန္ ေတြ က ဘုရားရြံ မုန္း တဲ့ အရာမို႔ လူက ဘုရားကို ဆက္ကပ္ အပ္ႏွံပါတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္ ႂကြဝင္ေတာ္မူပါ၊
ျပဳျပင္ေပးပါ လို႔ နႈတ္က ေျပာဆိုေနေသာ္လဲ ဘုရား အလုပ္
လုပ္ေပးလို႔ မရတာ၊ ဘုရားကို တို႔ထိ ခံစားရတဲ့ သက္ေသ ကိုယ္ မခံစားရျခင္း ေတြက ကေလးသူငယ္လို ေျပာင္းလဲ ခံယူလိုတဲ့
စိတ္သေဘာ မရွိလို႔ျဖစ္တယ္။ ဒီ့အျပင္ လူနဲ႔ ဘုရား
ဆက္သြယ္ တဲ့ အခါ အဓိက ျဖစ္တဲ့
(၁)ဝိညာဥ္၊ စိတ္၊ ခႏၶာ ရဲ႕ အတြင္းပိုင္း ဆက္စပ္ အလုပ္လုပ္ပံု၊
(၂) ပုဂၢိဳလ္ ၃ပါး တစ္ဝိညာဥ္ တည္း ျဖစ္ေသာ ဘုရား ဆိုတဲ့ ခမည္းေတာ္၊ နႈတ္ကပတ္ေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ အျဖစ္မွ
ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ အျဖစ္
ေရာက္ရွိ သြားႀအီးေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အသက္ရွင္ေစ
တတ္ေသာ ဝိညာဥ္ ေတာ္ ႏွင့္ သူ၏တရား ႏွင့္ လူ၏
အတြင္းပိုင္း ၌ ဘုရား အလုပ္လုပ္ပံု၊
(၃) ဝတ္ျပဳျခင္း ဆိုင္ရာ ဘုရား၏ စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ တဲေတာ္ ႏွင့္
တဲေတာ္ပစၥည္း မ်ား၏ ခရစ္ေတာ္ကို ေဖၚျပေနသည့္ ဝိညာဥ္
အရာမ်ား၊ လူသည္ ဘုရားနားသို႔ အဆင့္ဆင့္ တဆင့္ၿပီး မွ တဆင့္ ခ်ဥ္းကပ္ လို႔ ရတယ္ ဆိုတဲ့ တဲေတာ္ ၌ ယဇ္ပေရာဟိတ္မ်ား ၏ အလုပ္နဲ႔
ခံစားခြင္းမ်ား၊ အဲ့ဒီ အေျခခံ အရာေတြ ခါးျပတ္ ေနလို႔ ဝိညာဥ္
အျမင္ ရရွိျခင္း မရွိ ေသးေတာ့ ကိုယ္ ဘယ္ေနရာ မွာ ဘယ္လို
အသက္ရွင္ ေနသလဲ၊ ခရစ္ေတာ္ နဲ႔ ယံုၾကည္သူ နက္နဲတဲ့ ဝိညာဥ္
ထဲမွာ ဘယ္လို ေပ်ာ္ေမြျခင္း ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ အရာကို နားလည္ ႏိုင္ဖို႔ရာ အလွမ္းေဝး ေနေသးတယ္ လို႔ ဆိုရမယ္။ အသက္တာထဲ ဘုရားကို
တို႔ထိ ခံစားဖူး ရံု မွ် မကဘဲ ခရစ္ေတာ္ အထဲ၊ ခရစ္ေတာ္၏ ခႏၶာကိုယ္
အထဲ ဆက္လက္ တည္ ေနဖို႔ လိုေသးသည္။ ခရစ္ေတာ္၌ တည္ မေနတတ္ ေသးေသာေၾကာင့္ အဘယ္ အသီးမွ် သီးလာျခင္း ကို မျမင္ရတာျဖစ္တယ္။
တနည္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ ထဲမွ ခရစ္ေတာ္
ေပၚထြန္းလာျခင္း မရွိေသးတဲ့အခါ ခရစ္ေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳ သက္ေသျပစရာ မျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွင္စဥ္
အခါ ရွင္ေပါလု ေျပာခဲ့တဲ့ "ငါအသက္ရွင္ေနတာ ခရစ္ေတာ္ဘဲ ျဖစ္တယ္"
ဆိုတဲ့ အထိ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္းက မိမိအသက္တာထဲ အေလ့အထ တခုအျဖစ္ ျဖစ္တည္ လာဖို႔ ကိုယ့္ဝိညာဥ္ အထဲရွိ ဘုရားရဲ႕
အသက္ကို ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္က ခြင့္ျပဳ ေပးၿပီး ခႏၶာကိုယ္က
ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ေစခိုင္းတဲ့ အတိုင္း နာခံ တဲ့ အခါ ကိုယ့္အထဲက ဘုရား ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္ေပးသြားတယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္မွာ သက္ေသ ရသြားတယ္။ ဒီအခါ ကိုယ္ ဘယ္ေနရာမွာ ရွိေနလဲ၊ ဇာတိစိတ္လား၊
ဝိညာဥ္ သက္နဲ႔ ရွင္လား ဆိုတာ တိက်စြာ
ခံစားသိရွိလာမွာ ျဖစ္တယ္။ အာမင္း။
No comments:
Post a Comment