၁ အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၂ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ၃ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ၄ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ အသက္ရွိ၏။ ထိုအသက္ သည္လည္း လူတို႔၏အလင္းျဖစ္၏။ ၅ ထိုအလင္းသည္ ေမွာင္မိုက္၌လင္း၍ ေမွာင္မိုက္သည္မခံမယူ။ ၆ ေယာဟန္အမည္ရွိေသာသူတေယာက္ကို ဘုရားသခင္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၇ ထိုသူကို လူအေပါင္း တို႔သည္ အမွီျပဳ၍ ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထိုသူသည္သက္ေသခံျဖစ္၍၊ အလင္းေတာ္၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါလာ၏။ ၈ ထိုသူသည္ အလင္းေတာ္မဟုတ္။ အလင္းေတာ္၏အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါသာ လာ၏။ ၉ ဟုတ္မွန္ေသာအလင္းမူကား၊ ဤေလာကသို႔ၾကြလာလ်က္ ခပ္သိမ္းေသာ လူအေပါင္းတို႔အား အလင္းကိုေပးေသာသူ ျဖစ္သတည္း။ ၁၀ ထိုသူသည္ ဤေလာက၌ရွိေတာ္မူၿပီ။ ဤေလာကကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာကသည္ ထိုသူကိုမသိ။ ၁၁ သူသည္မိမိေဒသအရပ္သို႔ၾကြလာေသာ္လည္း၊ မိမိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူ႔ကို လက္မခံဘဲေနၾက၏။ ၁၂ ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အား၊ ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို ေပးေတာ္မူ၏။ ၁၃ ထိုသားတို႔မူကား၊ လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ ဘြားေသာ သားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ ဘြားေသာသားမဟုတ္။ လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။ ၁၄ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၎၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၎ ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။ !

Friday 27 July 2018

(၁) က်မ္းစာထဲတြင္ ေဖၚျပေသာ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာ အမ်ိဳးအစား ၃ မ်ိဳး

 
 က်မ္းစာထဲတြင္ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာ အမ်ိဳးအစား (၃) မ်ိဳးႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး 
သးီျခားစီ ေရးသား ေဖာ္ျပ ေျပာ ဆိုထားပါသည္။ ႏွစ္ျခင္းအမ်ိဳးအစား တမ်ိဳးစီတိုင္းသည္ ယံုၾကည္သူ တစ္ေယာက္စီတုိင္းအတြက္ တုိက္ရိုက္ 
အက်ိဳး သက္ေရာက္ မႈမ်ား ရွိေနပါသည္။ စစ္မွန္ေသာ ယံုၾကည္သူ 
ခရစ္ယာန္ တစ္ဦး ျဖစ္လာရန္ အတြက္ အမ်ိဳးအစား တစ္မ်ိဳးစီသည္ 
အဆင့္တစ္ခု အေနျဖင့္ ျဖတ္သန္း လုပ္ေဆာင္ရန္ 
ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္ရွိပါသည္။

၁။ ႏွစ္ျခင္းဆရာေယာဟန္၏ ႏွစ္ျခင္း (မာကု ၁း၂-၄) အနာဂတၱိက်မ္းစာ၌လာသည္ကား၊ ၾကည္ရႈေလာ့။ သင္သြားရာလမ္းကို
 ျပင္ရေသာ ငါ၏တမန္ကို သင့္ေရွ႕၌ ငါေစလႊတ္၏။ ေတာ၌ 
ဟစ္ေၾကာ္ေသာသူ၏ အသံမွာ၊ ထာဝရဘုရား ၾကြေတာ္မူရာလမ္းကို ျပင္ၾကေလာ့။ လမ္းခရီးေတာ္ကို ေျဖာင့္ေစၾကေလာ့ဟု လာသည္ႏွင့္ အညီ၊ ေယာဟန္သည္ ေတာ၌ ဗတၱိဇံကို ေပးလ်က္၊ အျပစ္လႊတ္ျခင္း အလို႔ငွါ ေနာင္တႏွင့္ 
စပ္ဆိုင္ေသာ ဗတၱိဇံတရားကို ေဟာလ်က္ ေပၚထြန္း၏။ 

(မာကု ၁း၂-၄) ဗတၱိဇံဆရာ ေယာဟန္အေၾကာင္းကို ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ ေဖၚျပထားေသာ္လည္း ဓမၼေဟာင္းကာလ၏ ေနာက္ဆံုး ပေရာဖတ္တစ္ဦး ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ရမည္လားဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးေတာမိပါသည္။ 
ဓမၼေဟာင္း ကာလတြင္ ဗတၱိဇံအေၾကာင္းကို လံုးဝေဖာ္ျပမႈ မျပဳခဲ့ပါ။ 
သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေယရႈခရစ္ေတာ္ ေခတ္တြင္ 
ယံုၾကည္သူတုိင္း ျပဳလုပ္ရမည့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ပုံမွန္ လုပ္ငန္းစဥ္ 
တစ္ခုအျဖစ္ အသံုးျပဳ ေနၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရ ပါသည္။ 

ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔အတြက္ ဗတၱိဇံဆိုသည္မွာ မည္သည့္ အဓိပၸါယ္ရွိ ေၾကာင္းကို သိရွိႏုိင္ရန္အတြက္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏ ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ အျမင္ 
(Jewish Theology) ကို သိရွိရန္လုိ အပ္ပါသည္။ ဂ်ဴးလူမ်ိိဳးတို႔ကို ဘုရားသခင္က ယေန႔တုိင္ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ လူမ်ိဳး ေကာင္းၾကီးေပးေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ေန ၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္၏ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူေသာ လူမ်ိဳး ျဖစ္ေနေသးသည္ ဆုိပါက ၄င္းတုိ႔ အားလံုးသည္ ကယ္တင္ျခင္း ရျပီးသား ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူတုိ႔သည္ အာျဗဟံ၏ 
အေမြခံ သားသမီးမ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ သူတို႔သည္ ႏွစ္ျခင္း ခံစရာလည္း မလိုအပ္ပါ။ 
သို႔ေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲလာေသာ လူမ်ိဳးျခား မ်ားမူကား သူတုိ႔၏ သန္႔ရွင္း မႈအတြက္ ေလာက၏ အညစ္အေၾကး မ်ားကို ေဆးေၾကာ ရွင္းလင္းပစ္ဘို႔ လိုအပ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဗတၱိဇံေပးရာတြင္ ေပါ႔ေပါ႔တန္တန္ မျပဳလုပ္ၾကပါ။ ထိုစဥ္အခါက ႏွစ္ျခင္းေပးရန္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သက္ေသခံလူမ်ားစြာ ရွိဘုိ႔ အေရးၾကီးသည္။ ႏွစ္ျခင္းခံမည့္သူသည္လည္း ျပင္ဆင္စရာေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာရွိသည္။ 

လက္သည္းမ်ား ၾကိဳတင္ လီွးျဖတ္ရသည္။ ႏွစ္ျခင္းခံမည့္သူသည္ ယံုၾကည္ျခင္းရွိေၾကာင္း လူတို႔အလယ္တြင္ သက္ေသျပသႏုိင္ ရမည္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ျခင္းခံမည့္သူႏွင့္ လူမ်ားေရွ႕တြင္ ေရထဲ၌ ေျခစုံရပ္ကာ လက္ႏွစ္ ဘက္ကို ေျဖာင့္တန္းစြာ ေရွ႕သို႔ ထုပ္ထားျပီး မိမိကိုယ္မိမိ ေရထဲတြင္ ႏွစ္လိုက္ရသည္။ ဤသည္မွာ ထုိေခတ္ကာလက ႏွစ္ျခင္းေပး သည့္ပုံစံျဖစ္သည္။ 
အထူးသျဖင့္ ေျပာင္းလဲလာေသာ သူမ်ားအတြက္ျဖစ္သည္။ ေယာဟန္သည္ ေတာကႏာၱရတြင္ ေအာ္ဟစ္ကာ လူတို႔သည္ အျပစ္မွ ခြင္လြတ္ျခင္းခံရျပီး ေနာင္တတရား ရေစရန္ ႏုိးေဆာ္ကာ သတိေပးခဲ့သည္။

 ေယာဟန္သည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏ ဓေလ့ထံုစံထက္ပိုျပီး လူမ်ား အားလံုးကို ႏွစ္ျခင္းခံရန္ ဖိတ္ေခၚ ခဲ့သည္။ ဂ်ဴးလူမ်ိဳး မ်ားပင္လွ်င္ ႏွစ္ျခင္းခံရန္ ေအာ္ဟစ္ သတိေပး ႏုိးေဆာ္ခဲ့သည္။ အျပစ္မ်ားကို ဝန္ခံပါ။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ရရွိရန္ ဗတၱိဇံ ခံယူပါဟု ေအာ္ဟစ္ သတိေပးခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႕ ခရစ္ယာန္ အသင္း ေတာ္မ်ားက ထိုအခ်က္ကို ယူျပီး ဘုရားသခင္၏ ခြင့္လႊတ္ျခင္းရျပီး ကယ္တင္ျခင္းရရန္ ႏွစ္ျခင္းခံရမည္ဟု ေျပာ ဆိုသည္မွာ သံသယ ရွိစရာမလို။ 
သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိၾကသည့္အတုိင္းပင္ ကယ္တင္ျခင္း
ရရွိသည္ ဆိုသည္မွာ သာမာန္မွ်သာ မဟုတ္။ ကယ္တင္ျခင္း ရရွိရန္ ခရစ္ေတာ္သာလွ်င္ အေရးၾကီးပါသည္။ 

ခရစ္ေတာ္ ၏ ကားတုိင္ေတာ္မွတစ္ပါး အျခားနည္းလမ္း မရွိပါ။ 
ဤေနရာတြင္ ေရွး ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားပင္လွ်င္ အသိအမွတ္ျပဳထားသည္မွာ ေရႏွစ္ျခင္းခံျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေစျပီး ဝိညာဥ္အတြက္မူကား ေျဖာင့္မက္ျခင္း၊ ေနာင္တရျခင္း တို႔ျဖင့္သာ သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေစ ေၾကာင္း သိရွိထားၾကပါသည္။ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏ စာေပမ်ားအရ ေရႏွစ္ျခင္း
 ျပဳလုပ္သည့္ ေရသည္ ကမာၻေလာကၾကီး၏ ဝမ္းဗိုက္ကို ပုံေဆာင္ပါသည္။ 

ေျပာင္းလဲလာေသာ လူတစ္ဦးသည္ ႏွစ္ျခင္းေပးေသာအခါ
 ေရထဲက ေပၚထြက္ လာသည္။ ထိုအရာသည္ကို ဆင္ျခင္ပါက ကမာၻၾကီးထဲမွ ေမြးဖြားလာကာ ထြက္ေပၚလာ၍ ခြဲထြက္သည္ ဟု ယံုၾကည္ လက္ခံၾက ပါသည္။ 
 ေယာဟန္ ၃း၁-၅ အထိတြင္ နိေကာဒင္ႏွင့္ ခရစ္ေတာ္ သခင္ေယရႈတုိ႔ 
စကားေျပာ ရာတြင္ ခရစ္ေတာ္က ဒုတိယ ေမြးဖြားျခင္း 
အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပသည္။ 

နိေကာဒင္းက နားမလည္သျဖင့္ အမိဝမ္းထဲသို႔ ေနာက္တဖန္ ျပန္ဝင္ရ 
မွာလား ဟုေမးသည္။ ခရစ္ေတာ္က "ေရႏွင့္ ဝိညာဥ္ေတာ္ မေမြးေသာ
သူမည္ကား၊ ဘုရားသခင္၏ ႏုိင္ငံေတာ္သို႔ မဝင္ရဟု ငါအမွန္ကန္ဆို၏" 
ဟူ၍ ျပန္၍ ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။ လူတစ္ေယာက္ ႏွစ္ျခင္း ခံျခင္းအားျဖင့္ အေျခအ ေနမွာ "အသစ္ေမြးဖြားလာေသာကေလး တစ္ဦး" (သို႔မဟုတ္) 
"တစ္ေန႔ထဲ ျဖစ္ေသာကေလး" တစ္ဦးဟု အသိအမွတ္ျပဳၾကပါသည္။ 

ထိုအသံုးအႏႈံးသည္ ဓမၼသစ္ကာလ အသင္းေတာ္ေခတ္တြင္ 
အသံုးျပဳၾကေသာ အသစ္ေမြးဖြားျခင္း "Born again"၊ အသစ္ျပဳျပင္ျခင္း 
"New Creation" ေကာင္းကင္မွ ေမြးဖြားျခင္း "Born from above"
 ဟူေသာ စကားလံုးႏွင့္ ဆင္တူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေယာဟန္၏ ဗတၱိဇံမွာ 
သာမာန္ "ႏွစ္ျခင္းယူသည္၊ ႏွစ္ျခင္းခံသည္" ဟူေသာ စကားလံုးမ်ားထက္ 
ပိုမိုသည့္ "ေနာင္တရသည္" အျပစ္မွ ေနာင္တရသည္" စသည့္ 
သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။(ဆရာ မင္းလြင္)

No comments:

Post a Comment