၁ အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၂ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ၃ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ၄ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ အသက္ရွိ၏။ ထိုအသက္ သည္လည္း လူတို႔၏အလင္းျဖစ္၏။ ၅ ထိုအလင္းသည္ ေမွာင္မိုက္၌လင္း၍ ေမွာင္မိုက္သည္မခံမယူ။ ၆ ေယာဟန္အမည္ရွိေသာသူတေယာက္ကို ဘုရားသခင္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၇ ထိုသူကို လူအေပါင္း တို႔သည္ အမွီျပဳ၍ ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထိုသူသည္သက္ေသခံျဖစ္၍၊ အလင္းေတာ္၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါလာ၏။ ၈ ထိုသူသည္ အလင္းေတာ္မဟုတ္။ အလင္းေတာ္၏အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါသာ လာ၏။ ၉ ဟုတ္မွန္ေသာအလင္းမူကား၊ ဤေလာကသို႔ၾကြလာလ်က္ ခပ္သိမ္းေသာ လူအေပါင္းတို႔အား အလင္းကိုေပးေသာသူ ျဖစ္သတည္း။ ၁၀ ထိုသူသည္ ဤေလာက၌ရွိေတာ္မူၿပီ။ ဤေလာကကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာကသည္ ထိုသူကိုမသိ။ ၁၁ သူသည္မိမိေဒသအရပ္သို႔ၾကြလာေသာ္လည္း၊ မိမိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူ႔ကို လက္မခံဘဲေနၾက၏။ ၁၂ ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အား၊ ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို ေပးေတာ္မူ၏။ ၁၃ ထိုသားတို႔မူကား၊ လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ ဘြားေသာ သားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ ဘြားေသာသားမဟုတ္။ လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။ ၁၄ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၎၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၎ ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။ !

Saturday 11 August 2018

အခန္း(၁)ဘုရားသခင္၏အိမ္ေတာ္-အခန္း(၂) တဲေတာ္ ျမင္ကြင္း

ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္အခန္း (၁)  
( ေတာ၊ ၁း၅၀-၅၄။ ေတာ၊ ၂ ) 
 ဤအရပ္သည္ လူေနရာ အရပ္မဟုတ္ေသာ္လည္း ေထာင္ေပါင္း
မ်ာ;စြာေသာ လူေရ ရြက္ ထည္တဲအိမ္မ်ားတပ္စခန္းခ်၍ ေနၾကသည္။ 
စနစ္တက် စခန္းခ်ေနေသာ တဲမ်ား၏ အလယ္ ဗဟိုတြင္ ေရႊအိမ္ေတာ္သည္ ခံ့ညားထယ္၀ါစြာတည္ေန ေတာ္မူ၏။ အညိဳေရာင္၊ အနက္ေရာင္ ေဆာင္၍ အဆင္းသ႑ာန္ မြဲေျခာက္ ညစ္ေထလ်က္ လွပထည္၀ါမႈကင္းမဲ့သည့္ ရြက္ထည္တ ဲ မ်ားမွာ သဲကႏၲာရ တြင္း၌ ေျခသလုံးအိမ္တိုင ္ လွည့္လည္သြားလာေနၾကေသာဣသေရလ (အစၥေရးလ္) လူစု၏ တဲအိမ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထိုလူစုတြင္ လူမ်ဳိးႏြယ္(၁၂)ႏြယ္ ပါ၀င္၏။ ထိုသူတို႔ ခရီးထြက္ခြာသြားတိုင္း ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ တိရစာၦန္မ်ား စနစ္တက် စီတန္း သြားလာေလ့ ရွိၾကသည္မွာ အဆုံးအစမရွိ ရွည္လ်ားလွ၏။ တဲထိုးလ်က္ စခန္းခ်ၾကေသာအခါ၌လည္း ေရႊအိမ္ေတာ္၏ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ တစ္ဖက္စီတြင္ လူမ်ဳိးႏြယ္(၃)ခုစီ ေနရာယူ၍ ေလးေထာင့္စတုရန္းပုံ အကြက္က်က်ျဖင့္ စနစ္တက် တပ္ခ်ရပ္နားၾကသည္။ ထိုသို႔ တပ္ခ် ရပ္နားသည့္အခါတိုင္း တပ္စခန္း၏ အလယ္ဗဟိုတြင္ ကန္႔လန္႔ကာျဖင့္ ကာရံျခားနားထားေသာ ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္ (၀ါ) ေရႊအိမ္ေတာ္ကို ေတြ႔ရေပမည္။အကယ္စင္စစ္ အနက္ေရာင္ လူေနတဲမ်ားႏွင့္ လွပတင့္တယ္ေနသည့္ ဘုရားသခင္၏ ေရႊအိမ္ေတာ္မွာ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနသကဲ့သို႔ တဲအတြင္းရွိ လူသားမ်ားႏွင့္ ဘုရားသခင္သည္ လည္း သေဘာသဘာ၀ခ်င္း အလြန္ကြာျခား လ်က္ရွိသည္။ အကယ္၍ ထိုတဲမ်ားအတြင္းမွ အသံကို ဂရုတစိုက္ နားေထာင္ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ တဲအသီးသီးမွ မိသားစုမ်ား၏ ညည္းညဴသံ၊ ရန္ျဖစ္သံ၊ ၀မ္းနည္း ငိုေၾကြးသံမ်ားကို ၾကားရလိမ့္မည္။ ထိုမွ်မက တဲအတြင္းရွိ လူတစ္ေယာက္စီ ၏ စိတ္ႏွလုံးကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ စိတ္ႏွလုံးကဲ့သို႔ တစ္ကုိယ္ေကာင္း ဆန္ျခင္း၊ မာန္မာနေထာင္လႊား ျခင္း၊ အေတြးအေခၚညစ္ညဴးျခင္း၊ အၾကမ္း ဖက္ရန္ျပဳလုိျခင္းႏွင့္မုန္းတီးျခင္း မ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ ရေပမည္။ ကမာၻေျမရွိသုခဘုံ ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္(၀ါ)ေရႊအိမ္ေတာ္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ လူသားမ်ား အလယ္တြင္ တည္ရွိေနသနည္း။အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဤလူမ်ဳိးႏွင့္ တြဲဖက္ မိတ္သဟာယ ျပဳလုိသနည္း။ ဤလူမ်ဳိးကို ဘုရားသခင္အဘယ္ေၾကာင့္ မစြန္႔ပစ္ ရသနည္း။ ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းကင္ဘုံတြင္ စံေနေတာ္မမူဘဲ အဘယ္ အေၾကာင္း ေၾကာင ့္ ဤ ေလာကသို. ၾကြဆင္းလာခဲ့ရသနည္း။ ဟူေသာ ေမးခြန္းကို သင္ေမးေကာင္း ေမးခ်င္ပါလိမ့္မည္။ ဘုရားသခင္သည္ လူသားမ်ား၏ အလယ္၌ က်ိန္း၀ပ္ရန္ အလိုရွိသကဲ့သို႔ လူသားမ်ားကို သူႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ေစလိုေသာေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ဘုံမွ ကမာၻေျမႀကီးသို႔ ၾကြဆင္းလာၿပီး ေရႊအိမ္ေတာ္၌ က်ိန္း၀ပ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ လူသားမ်ားအၾကားတြင္ ကိန္း၀ပ္လို ေသာ ဘုရားသခင္၏ လုိအင္ဆႏၵသည္ အစၥေေရးလ္လူမ်ဳိးတို႔၏ ေခတ္အခါ၌သာမက ယခု ပစၥဳပၸန္ ႏွင့္ ေနာင္အနာဂတ္ ေကာင္းကင္သစ္ႏွင့္ ေျမႀကီးသစ္ေပၚထြန္းမည့္ ကာလအထိ ဆက္အလိုရွိေန မည္။ ၾကည့္႐ႈေလာ့၊ ဘုရားသခင္၏ တဲေတာ္သည္ လူတို႔တြင္ရွိ၏။ လူတို႔ႏွင့္အတူ ကိ်န္း၀ပ္ ေတာ္မူမည္။ (ဗ်ာ ၂၁း၁-၃) ဘုရားသခင္သည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ျဖစ္ေတာ္မူ၍ ႀကီးမားလွေသာ ေမတၱာျဖင့္ လူတိုင္းကို ခ်စ္ေတာ္မူ၏။သင့္ကိုလည္း ဘုရားသခင္ ခ်စ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရား သခင္သည္ သင္၌က်ိန္း၀ပ္ရန္ အလိုေတာ္ရွိသကဲ့သို႔ သူႏွင့္အတူ ၀မ္းေျမာက္ရႊင္လန္းစြာဆက္ႏြယ္အသက္ရွင္ခြင့္ကိုသင့္အတြက္ ျပင္ဆင္ေပး ထား သည္။ အံ့ဖြယ္အိမ္ေတာ္ ေရႊအိမ္ေတာ္ (၀ါ) ဘုရားသခင္ အိမ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏အေၾကာင္း ေကာင္းကင္ဘုံ အေၾကာင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္အေၾကာင္းကို ေဖၚညႊန္း သြန္သင္ ဖြင့္ျပလ်က္ရွိသည္။ ေရႊအိမ္ေတာ္ရွိ အရာ၀တၳဳမ်ား၏အတုိင္း အတာႏွင့္ အေလးခ်ိန္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ အေသးစိတ္ ေဖၚျပထားသနည္း။ ထိုသို႔ ေဖၚျပရျခင္းမွာ ဘုရားသခင္၏ အၾကံအစည္ေတာ္ႏွင့္ ေကာင္းကင္ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္၏ ဘုန္းစည္း စိမ္တို႔ကို ပိုမိုထင္ရွား ေပၚလြင္ေစရန္ ျဖစ္သည္။သမၼာ က်မ္းထဲမွ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းႏွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္း(၂)ပိုင္းစလုံးတြင္ တဲေတာ္ တည္ေဆာက္ ပုံ တည္ေဆာက္နည္း ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္၀တ္ျပဳနည္း၊ ယဇ္ပုေရာဟိတ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ရ မည့္လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ အနက္အဓိပၸါယ္အလုံးစုံကို အခန္းႀကီးေပါင္း(၅၀)ထက္မနည္း ေဖၚျပထားသည္။  
ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္းတြင္ … … … … … … အခန္းႀကီး (၁၃) ခန္း ၀တ္ျပဳရာက်မ္းတြင္ … … … … … … … … အခန္းႀကီး (၁၈) ခန္း ေတာလည္ရာက်မ္းတြင္ … … … … … … …အခန္းႀကီး (၁၃) ခန္း တရားေဟာရာက်မ္းတြင္ … … … … … … အခန္းႀကီး (၂) ခန္း ေဟၿဗဲၾသ၀ါဒစာေစာင္တြင္ … … … … … …အခန္းႀကီး (၄) ခန္း 
 စုစုေပါင္း (၅၀)ခန္း ဖန္ဆင္းျခင္းအေၾကာင္းကို က်မ္း(၂)ခန္းသာ ေဖၚျပထားသည္ကို ယွဥ္ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ တဲေတာ္အေၾကာင္း 
အဘယ္မွ် အေရးႀကီးေၾကာင္း သိသာထင္ရွားေနသည္။ ေရႊအိမ္ေတာ္အား မည္သည့္ေနရာ၊ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ တည္ ေဆာက္ခဲ့ေၾကာင္း က်မ္းစာမွ ေလ့လာ သိရွိႏိုင္သည္။ ဘုရားသခင္၏ ေရြးႏႈတ္ျခင္း မတုိင္ခင္ (၀ါ) အစၥေရးလ္ လူမ်ဳိးမ်ား ပင္လယ္နီကို မျဖတ္ေက်ာ္ ရေသးခင္ သူ၏လူမ်ဳိးေတာ္ႏွင့္အတူ ဘုရားသခင္ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူျခင္း လုံး၀မရွိေသးေပ။ဘုရားသခင္သည္ ပထမဆုံး လူသား အာဒံႏွင့္သာမက ေရွးယုံၾကည္သူ အာျဗဟံ၊ ဣဇက္၊ ယာကုပ္တို႔အား ကိုယ္ထင္ရွားျပၿပီး မိတ္သဟာယ ဖြဲ႔ရုံသာ ရွိခဲ့၏။ ေရြးႏႈတ္ျခင္းမျပဳခင္ ေရႊအိမ္ေတာ္(၀ါ) သန္႔ရွင္းရာ ဌာနကို တည္ေဆာက္ဖုိ႔မိန္႔ၾကားျခင္း မရွိပါ။ တဲေတာ္ေဆာက္လုပ္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လူသားမ်ားကို ေရြးႏႈတ္ျခင္းအမႈ၌ ဘုရား သခင္၏ အဖိုးအခေပး၍ ၀ယ္ယူျခင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ တန္ခိုး ေတာ္အားျဖင့္သာ ၿပီးစီးျပည့္စုံ ေၾကာင္း ျပသရန္ျဖစ္သည္။ဘုရားသခင္ ၏ လူမ်ဳိးေတာ္သည္ သိုးသူငယ္၏ အေသြးျဖင့္ ဖုံးအုပ္ျခင္းခံခဲ့ရရုံမွ်မက ဘုရား သခင္၏ အားၾကီးေသာညာလက္ရုံးျဖင့္ ပင္လယ္နီကို ေက်ာ္ျဖတ္ ထုတ္ေဆာင္ျခင္း ခံခဲ့ရေလသည္။ 
 ထိုသို႔ ထုတ္ေဆာင္ျခင္းခံရေသာလူစုသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူ 
မိတ္သဟာယ ဖြဲ႔ခြင့္ရ၏။ ဘုရား သခင္သည္လည္း သူတို႔၏အလယ္တြင္ ကိ်န္း၀ပ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္သည္ လူကို အသက္လြတ္႐ုံသာ 
ကယ္တင္ ခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပဲ သူတို႔ကိုသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစၿပီး 
ကိုယ္ေတာ္ကို ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ ႏိုင္ရန္ႏွင္ ကိုယ္ေတာ္၏ ဘုန္းေတာ္ထင္ရွားေစရန္သက္ေသခံမ်ားအျဖစ္ သူတို႔ကို သီးျခားခြဲထုတ္ခဲ့ေလသည္။ အစၥေရးလ္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ အီဂ်စ္္ျပည္၌ 
သူ႔ကၽြန္ ဘ၀၌လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္တုကိုးကြယ္ေသာ အျပစ္သားမ်ား ဘ၀၌ လည္းေကာင္း၊ က်င္လည္အသက္ရွင္ေနရေသာေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ 
ကိုးကြယ္ ၀တ္ျပဳျခင္းႏွင့္ သက္ေသခံျခင္းအမႈ တို႔ကို အလ်င္းမျပဳႏိုင္ခဲ့ၾကေပ။ သို႔ျဖစ္၍ ဘုရားသခင္သည္ ေမာေရွအားျဖင့္ ဖာေရာဘုရင္အား
“ငါ့အား ၀တ္ျပဳမည့္အေၾကာင္း သူတို႔ကို လႊတ္ေလာ့”ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာၾကားေစခဲ့သည္။ (ထြ ၈း၁၊ ၂၀။ ၉း၁) တဲေတာ္ကို 
အီဂ်စ္ျပည္ႏွင့္ ခါနန္ျပည္တို႔တြင္ တည္ေဆာက္ျခင္းမျပဳခဲ့သည္မွာ 
အလြန္ေလး နက္ေသာ အဓိပၸါယ္တစ္ရပ္ ရွိေန၏။ အီဂ်စ္ျပည္ႏွင့္ 
ခါနန္ျပည္တို႔သည္ ရုပ္တုကိုးကြယ္ေသာ ေနရာျဖစ္၍ (ေယဇ ၂၀း၅-၉)
ဘုရားသခင္ အတြက္ သန္႔ရွင္းရာဌာန တည္ေဆာက္ရန္ ေနရာလပ္မရွိ၍ 
တဲေတာ္ မတည္ေဆာက္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ခါနန္ျပည္“ရွိေလာ”အရပ္ႏွင့္ အခ်ဳိ႔ေနရာ အခ်ိန္မ်ား၌ တဲေတာ္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့ေလသည္။ (ေယာရႈ ၁၈း၁။ ၅ ရာ၊ ၁၆း၃၉) အီဂ်စ္ျပည္ကို ေက်ာခိုင္း၍ ခါနန္ျပည္သို႔ ေရွ႔ရႈသြားၾကေသာ ကႏၲာရခရီးသည္ အတြက္ ေရႊအိမ္ေတာ္သည္ အလြန္အေရးႀကီးသကဲ့သို႔ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံသို႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းေနေသာ ယုံၾကည္သူမ်ား၏ ေလာကခရီးၾကမ္း 
တြင္လည္း ေရႊအိမ္ေတာ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ သြန္သင္ခ်က္မ်ားသည္ မရွိမျဖစ္ 
အေရးႀကီး လိုအပ္သည္။ ေရႊအိမ္ေတာ္က ဘုရားသခင္အေၾကာင္း၊ 
ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္အေၾကာင္းႏွင့္ ေကာင္း ကင္ဘုံ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ဘုန္းစည္းစိမ္ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပသည့္ပုံစံနမူနာပင္ျဖစ္သည္။(ေဟၿဗဲ၉း၂၃၊၂၄)။

 ေကာင္းကင္ဘုံ၏ အဓိကအက်ဆုံးအရာသည္ အဘယ္အရာျဖစ္သနည္း။ 
ဘုရား သခင္၏ သားေတာ္အရွင္ေယရႈခရစ္သည္ ေကာင္းကင္ဘုံ၏ အဓိက အက်ဆုံးႏွင့္ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေကာင္းကင္
ဘုံ၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာႏွင့္ ဘုန္းအသေရရွိ သမွ်သည္ အရွင္ေယရႈ၌ တည္ေနသည္။ဘုရားသခင္၏ ထာ၀ရအၾကံအစည္ ေတာ္၏ အဓိက 
ပုဂၢဳိလ္မွာ အရွင္ေယရႈျဖစ္၏။ ေရႊအိမ္ေတာ္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုစီကို
 ေလ့လာလွ်င္ ေယရႈအေၾကာင္း ကိုသာ ရႈေဒါင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ ေတြ႔ရေလသည္။ တဲေတာ္၏ ပုံေဆာင္ခ်က္မ်ားတဲေတာ္သည္ ခရစ္ေတာ္၊ အသင္းေတာ္ႏွင့္ ယုံၾကည္သူ ခရစ္ယာန္တို႔ကို ပုံေဆာင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း
 ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ 
၁။ ခရစ္ေတာ္ကို ပုံေဆာင္သည္။ 
တဲေတာ္၌ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အရာ၀တၳဳ တိုင္းသည္ ခရစ္ေတာ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ အမႈမ်ား ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္၏လူ႔ဇာတိ လကၡဏာအခ်ဳိ႔ကို ေဖၚျပသြန္သင္ထားသည္။ တမန္ေတာ္ႀကီး 
ရွင္ေယာဟန္က “ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္းလူ႔ဇာတိကိုခံယူ၍ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ျပည့္စုံလ်က္ငါတို႔တြင္တည္ေန(က်ိန္း၀ပ္)ေတာ္မူသည္ဟု
 ေျပာၾကား ခဲ့သည္။’’ (ေယာ ၁း၁၄) ထို႔ေၾကာင့္ ခမည္းေတာ္ထံမွ 
ခံရေသာ ခရစ္ေတာ္၏ ဘုန္းအသေရကို တဲေတာ္၌ ကၽြႏု္ပ္ တို႔ ေတြ႔ျမင္ရသည္။တဲေတာ္၌ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းအသေရေတာ္ စုံလင္စြာ က်ိန္း၀ပ္သကဲ့သို႔ ခရစ္ေတာ္၌ ဘုရားပကတိ အျဖစ္ေတာ္စုံလင္စြာ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ၏ (ေကာ ၂း၉) ဆက္လက္ေလ့လာေသာအခါ 
တဲေတာ္အတြင္းရွိ အေသးဆုံး ပစၥည္းမွ အႀကီးဆုံးပစၥည္းတိုင္ေအာင္ 
ခရစ္ေတာ္ကို ပုံေဆာင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္က ေတြ႔ျမင္ရလိမ့္မည္။

 ၂။အသင္းေတာ္ကိုပုံေဆာင္သည္။
ဓမၼေဟာင္းကာလ တေလွ်ာက္လုံးတြင္ တဲေတာ္၌ နက္နဲေသာ အရာမ်ားကို ဖုံးအုပ္ထားခဲ့ၿပီး ဓမၼသစ္ကာလေရာက္မွ ၀ိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကို ေဖၚျပခဲ့သည္ (ဧဖက္ ၃း၁-၂၁၊၅း၂၃-၃၃၊ေကာ၁း၂၀-၂၉) သို႔ျဖစ္၍ တဲေတာ္အေၾကာင္း မေလ့လာဘ ဲ အသင္းေတာ္အေၾကာင္းကို စုံလင္စြာ နားလည္ႏိုင္မည ္ မဟုတ္ေပ။ တမန္ေတာ္ႀကီး ရွင္ေပါလုက ယုံၾကည္
သူမ်ားအား “ဗိမာန္ေတာ္၌လည္း ဘုရားသခင္သည္ ၀ိညာဥ္ေတာ္
အားျဖင့္က်ိန္း၀ပ္ ေတာ္မူျခင္း အလို႔ငွာ သင္တို႔သည္ ငါတို႔ႏွင့္အတူ
 တည္ေဆာက္ လ်က္ရွိၾက၏။” (ဧဖက္ ၂း၂၂)ဟုေျပာရာ၌ တဲေတာ္အားျဖင့္ ပုံေဆာင္ျပသခဲ့သည့္ အရာမ်ားကို ျပန္လည္ ေျပာၾကားေနျခင္းျဖစ္သည္။ အသင္းေတာ္၏တာ၀န္မွာ ဘုရားသခင္အား ကိုးကြယ္ ၀တ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ထင္ရွားရန္ သက္ေသခံျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

 ၃။ ယုံၾကည္သူခရစ္ယာန္ကို ပုံေဆာင္သည္။………………..။
 ေရႊအိမ္ေတာ္သည္ ယုံၾကည္သူ ခရစ္ယာန္ကိုပုံေဆာင္ေန၏။ 
ခရစ္ေတာ္၌ရွိေသာ ယုံၾကည္သူတို႔သည္ ဘုရားသခင္ 
က်ိန္း၀ပ္ရာဌာနျဖစ္သည္။ ေကာ ၁း၂၇ ၌ “ထိုစည္းစိမ္ကား 
ဘုန္းအသေရကို ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းအေၾကာင္းတည္းဟူေသာ သင္တို႔အထဲ၌ တည္ေတာ္မူေသာ ခရစ္ေတာ္ေပတည္း”ဟု ဖတ္႐ႈရသည္။ တစ္ဖန္“သင္တို႔ အသက္သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ဘုရားသခင္၌ ၀ွက္ထားလ်က္ရွိ၏” (ေကာ ၃း၃၃) ၌ ေဖာ္ျပထားျပန္သည္။ ဆက္လက္၍ ေပါလုက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ (ယုံၾကည္သူ)၏ ကိုယ္ခႏၶာသည္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ က်ိန္း၀ပ္ရာ ဗိမာန္ေတာ္ ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုထားေလသည္။(၁ေကာ-၃း၁၆)။ စစ္မွန္ေသာ ယုံၾကည္သူ ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္၏ ခႏၶာ၊ စိတ္၊ ၀ိညာဥ္သည္ တဲေတာ္၏ အပိုင္း(၃)ပိုင္းႏွင့္ညီ၏။ယုံၾကည္သူ၏ “ကိုယ္ခႏၶာ”ပိုင္းသည္ အျပင္ ဘက္ဆုံး တဲေတာ္၀င္း အပိုင္းႏွင့္ တူ၏။ ဤအပိုင္းသည္ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းျပဳရာ အပိုင္းျဖစ္သည္ (ေရ ၁၂း၁-၂၊ ၁ေယာ၊ ၁း၇-၉)။ “စိတ္”ပိုင္းသည္ တဲေတာ္၏ သန္႔ရွင္းဌာနႏွင့္တူညီသည္။ ဤအပိုင္းတြင္ ယုံၾကည္သူမ်ားအတူ မိတ္သဟာယဖြဲ႔ျခင္း၊ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္း၊ ပြဲေတာ္ စားျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္အထံေတာ္ သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ ကိုးကြယ္ရာ အပိုင္းျဖစ္သည္။ “၀ိညာဥ္”ပိုင္းမွာ တဲေတာ္၏ အတြင္းဆုံးအပိုင္းျဖစ္ေသာ အသန႔္ရွင္း ဆုံးဌာနႏွင့္ တူညီသည္။ ၀ွက္ထားသည့္အသက္လည္းျဖစ္သည္။ ဤအပိုင္းသည္ အေသြးေတာ္ျဖင့္ ဖုံးအုပ္ျခင္းခံရေသာ ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္၍ ဆက္သြယ္ႏိုင္ေသာ အပိုင္းျဖစ္သည္။ (ေယာ ၄း၂၃) (ေရာ၁း၉)။ ဤအပိုင္းသည္ ၀ိညာဥ္ေရးရာေအာင္ျမင္မႈရေသာ ေနရာ လည္းျဖစ္ သည္။ အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ တဲေတာ္၏ သြန္သင္ခ်က္ႏွင့္ပုံေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ဓမၼသစ္ကာလ ခရစ္ယာန္တို႔ ေဆာင္ရြက္ရမည့္အရာ အလုံးစုံကို ေဖာ္ျပသည္။

 တဲေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ဘုရားသခင္၏စီမံခ်က္(၂)ခုမွာ……….. (၁)ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးက႐ုဏာေတာ္ကိုလူတို.အားထင္ရွားျပျခင္း။ 
(၂) လူက ဘုရားသခင္အထံေတာ္သို႔ ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ တုိး၀င္ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ျခင္း၊ ကိုျပသည္။ တဲေတာ္ေဆာက္လုပ္ရာ၌ ပထမဦးဆုံး ပဋိညာဥ္ေသတၱာကို အစျပဳေဆာက္လုပ္ေစၿပီးမွ ေၾကး၀ါယဇ္ပလႅင္ျဖင့္အဆုံးသတ္ေစခဲ့သည္။ 
သို႔ေသာ္ လူသည္ ေၾကး၀ါယဇ္ပလႅင္၌အစျပဳခ်ဥ္းကပ္ကာ ပဋိညာဥ္ ေသတၱာရွိရာ အသန္႔ရွင္းဌာနသို႔ ဆက္လက္ တိုး၀င္ ခ်ဥ္းကပ္ရန္ ဘုရားသခင္ညႊန္ၾကား ထားေလသည္။ ဤအေၾကာင္းအရာသည္ ခရစ္ယာန္မ်ားအတြက္ 
၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ သတင္း ေကာင္းျဖစ္လာသည္။ကမာၻေပၚမွာရိွရိွသမွ် ဘာသာတရားအားလုံးက လူေတြ ဘုရားသခင္ကို ေတြ႔ေအာင္ရွာရ မည္ဟု သြန္သင္ထားေသာ္လည္း သမၼာက်မ္း၌ကား ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္ လူသားမ်ားထံ သို႔ ၾကြဆင္းလာၿပီး အျပစ္သားမ်ားကို ကယ္တင္ေရြးႏႈတ္သည့္ အလြန္ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ရာ သတင္း ေကာင္းရွိ၏။ 
ခရစ္ေတာ္သည္ေကာင္းကင္ဘုံ ပလႅင္ကိုစြန္႔ၿပီး လက္၀ါး ကပ္တုိင္ထက္၌ 
ကိုယ္စား အေသခံသည့္တိုင္ေအာင္ လူသားမ်ားအား ေမတၱာ၊ ကရုဏာ ထင္ရွားျပသခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ေဖၚျပသည္ကို လူက ယုံၾကည္လက္ခံျခင္းျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းခံစားရမည့္ အေၾကာင္းဘုရားသခင္ စီမံခဲ့သည္။ ေနာင္တရေသာ အျပစ္သားတစ္ေယာက္သည္ ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ ဘုရားသခင္ အထံေတာ္သို႔ ျပန္လည္ခ်ဥ္းကပ္လွ်င္ ကယ္တင္ျခင္း ရရွိႏိုင္ေသာအဆင့္(ရ)ဆင့္ရွိသည္။ 

လမ္းေၾကာင္းအဆင့္(၇)ဆင့္ 
၁။ အစျပဳ၀င္ေရာက္ရာ ပထမအဆင့္တဲေတာ္ ၀င္းတံခါးမွအစျပဳ၍ ၀င္ေရာက္ ႏိုင္သည္။ အရွင္ေယရႈက “ငါသည္ သိုး၀င္ေသာ တံခါး၀ျဖစ္၏။ ငါျဖင့္၀င္ေသာ သူသည္ ေဘးႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ထြက္၀င္၍ က်က္စားရာကို ေတြ႔ ရလိမ့္မည္” ဟုမိန္႔ဆိုထား၏။(ေယာ၁၀း၈-၉)။ 
၂။ ရန္ၿငိမ္းျခင္းျပဳရာ ဒုတိယအဆင့္ေၾကး၀ါ ယဇ္ပလႅင္၌ ရန္ၿငိမ္းခြင့္ရသည္။ ဘုရားသခင္သည္ ခရစ္ေတာ္အထဲ၌ တည္ေနၿပီး ေလာကီသားတို႔၏ အျပစ္မ်ားကို မွတ္ေတာ္မမူဘဲ ရန္ကိုၿငိမ္းေစ၍ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ မိတ္သဟာယ ဖြဲ႔ ေစေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္သည္ အျပစ္ႏွင့္ကင္းစင္ေသာသူကို ငါတို႔အတြက္ေၾကာင့္ အျပစ္ရွိ ေသာသူျဖစ္ေစေတာ္မူ၏။ ငါတို႔သည္ ထိုသူအားျဖင့္ ဘုရားသခင္ ေရွ႔ေတာ္၌ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူ ျဖစ္မည့္အေၾကာင္းတည္း။ (၂ ေကာ ၅း၁၉-၂၁)။ 
၃။ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းျပဳရာ တတိယအဆင့္ အင္တုံ၌ သန္႔ရွင္းျခင္းျပဳရသည္။ အရွင္ေယရႈက “ ေရခ်ဳိးၿပီးေသာသူ မည္သည္ကား ေျခေဆးျခင္းမွတစ္ပါး ေဆးရေသာ အေၾကာင္းမရွိ။ တစ္ကိုယ္လုံးစင္ၾကယ္၏” ဟု တပည့္ေတာ္မ်ား ကို မိန္႔ေတာ္မူခဲ့၏(ေယာ-၁၃း၁၀)။ ဆက္လက္၍ “သင္တို႔သည္ ငါေဟာေျပာေသာ စကားအားျဖင့္ ယခုပင္ ရွင္းလင္း (သန္႔ရွင္း)လ်က္ရွိၾက၏ ”(ေယာ ၁၅း၃)။ ေပက်ံေနေသာ ေျခ လက္တို႔ကို ေရျဖင့္ ေဆးေၾကာ 
သန္႔ရွင္းရသကဲ့သို႔ ညစ္ညဴးေသာ စိတ္ႏွလုံးကို
 ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ေရျဖင့္ ေဆးေၾကာရသည္။(ဧ-၅း၂၇)။ ၄။အလင္းထြန္းေတာက္ရာ စတုတၳအဆင့္ေရႊမီးတိုင္၏ 
အလင္းေရာင္သည္ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနေသာ အရွင္ေယရႈကို 
ဆိုလို သည္။ ေယရႈက “ငါသည္ ဤေလာက၏ အလင္းျဖစ္သည္။ ငါ့ေနာက္သို႔လိုက္ေသာ သူသည္ ေမွာင္မွိက္၌ မသြားမလာ၊ အသက္၏ အလင္းကိုရလိမ့္မည္”ဟု မိန္႔ေတာ္၏။ (ေယာ ၈း၁၂)။ ၅။စိတ္ေက်နပ္ခ်မ္းေျမ႔ရာပဥၥမအဆင့္ ေရွ႔ေတာ္မုန္႔စားပြဲ၌ စိတ္ေက်နပ္ 
ခ်မ္းေျမ႔ ခြင့္ရသည္။ ေယရႈကလည္း “ငါသည္ အသက္မုန္႔ ျဖစ္၏။ ငါ့ထံသို႔လာေသာသူသည္ ေနာက္တစ္ဖန္ အဆာအမြတ္မခံရ” ဟု
 မိန္႔ေတာ္မူ၏။ (ေယာ ၆း၃၅) 
၆။ ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳရာ ဆဌမအဆင့္ ။…………။
နံ႔သာေပါင္း မီးရႈိ႔ရာ ေရႊယဇ္ ပလႅင္၌ ဘုရားသခင္ထံ ဆုေတာင္းခြင့္ရသည္။ “ထိုေၾကာင့္ ငါတို႔သည္ဘုရား သခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို ၀န္ခံလ်က္ ႏႈတ္ခမ္းအသီးတည္းဟူေသာ ယဇ္ကို သခင္ ေယရႈခရစ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ေရွ႔ေတာ္၌ အစဥ္ပူေဇာ္ၾကကုန္အံ့ (ေဟၿဗ ဲ ၁၃း၁၅)။ ၇။အတူတကြမိတ္သဟာယျပဳရာသတၱမအဆင္.။ ေရႊအိမ္ေတာ္အား လူ႔အေတြးအေခၚ လူ႔အၾကံအစည္ျဖင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဘုရား သခင္၏ အလိုဆႏၵ၊ ဘုရားသခင္၏ အၾကံအစည္ျဖင့္ တည္ ေဆာက္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။ “ငါ သည္ သင္တို႔တြင္ က်ိန္း၀ပ္ဖို႔သန္႔ရွင္း ရာဌာနကို လုပ္ၾကေစ” (ထြ ၃၉း၄၀)။ တဲေတာ္သည္ အဘယ္လူသား တစ္ေယာက္မွ် ေတြး ေတာၾကံဆ၍ တည္ေဆာက္ရန္ မတတ္စြမ္းႏိုင္သည့္ 
အေဆာက္အအုံ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ 

အခန္း (၂) တဲေတာ္၏ ျမင္ကြင္း (ထြ၊ ၂၇) 
တဲေတာ္ကို ခပ္လွမ္းလွမ္းမွၾကည့္လွ်င္ အလ်ား အေတာင္(၁၀၀)၊ 
အနံအေတာင္ (၅၀)ရွိၿပီး ခိုင္ခံ့ေသာတိုင္မ်ားျဖင့္ ထူထားသည့္ ပိတ္ေခ်ာ ၀င္းထရံျဖဴကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ျမင္ရမည္။ (ထြ ၂၇း၉-၁၂) ဤအတိုင္း အတာသည္ ယခုေခတ္ အတိုင္းအတာအရ အလ်ားေပ (၁၅၉)ႏွင့္ အနံ (၇၅)ေပခန္႔ရွိသည္။ တဲေတာ္၀င္း တစ္ခုလုံးကို အျဖဴေရာင္ ပိတ္ေခ်ာထည္ျဖင့္ ပတ္ပတ္လည္ ကာရံ ထားၿပီး ေငြတံစို႔မ်ားျဖင့္ ေၾကး၀ါတိုင္ေပါင္း (၆၀)၌ ခ်ိတ္ဆြဲ ထား၏။ တုိင္ထိပ္မ်ားတြင္ ေငြျဖင့္ျပဳလုပ္ထား ေသာ ထိပ္ဖုံးအသီးသီးရွိၿပီး တိုင္မ်ားကို သဲျပင္ေပၚရွိ ေၾကး၀ါ ေျခစြပ္(၆၀)ထဲတြင္ စိုက္ထူထား၏။ တိုင္တစ္တိုင္စီကို အကြာအေ၀းတူညီစြာ စိုက္ထူထားၿပီး ေငြတန္းမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္လ်က္ ေၾကး၀ါ တံသင္(ငုတ္)မ်ား၌ ႀကိဳးျဖင့္ခ်ည္ေႏွာင္ထားေလသည္။ ၀င္းထရံ၏အျမင့္မွာ ၅ ေတာင္ (၀ါ) ၇ ၁/၂ေပရွိၿပီး ၀င္းအတြင္းရွိ ေရႊအိမ္ေတာ္၏ အျမင့္မွာ အမိုးအပါအ၀င္ အျမင့္(၁၀)ေတာင္ရွိသည္။ ေရႊအိမ္ေတာ္ကို ျဖန္႔မိုး ထာေသာ အမိုးသည္ အေရာင္ အဆင္းကင္းမဲ့၍ ေတာက္ပမႈမရွိသျဖင့္ အေ၀းမွ ၾကည့္လွ်င္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့လ်က္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ မရွိေခ်။အိမ္ေတာ္အတြင္းသို႔ မ၀င္ေသးေသာ သူမွန္သမွ် သည္ တဲေတာ္ထဲရွိ အရာ၀တၳဳမ်ားႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ အနက္အဓိပၸါယ္ ကို နားမလည္ႏိုင္ေခ် (၁ ေကာ ၁း၁၈၊ ၂၃)။ဤေလာက၌ အရွင္ေယရႈ သက္ ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကလည္း လူအေပါင္းတို႔သည္ ကိုယ္ ေတာ္အရွင္ အားစိတ္ ၀င္စားျခင္း၊ ေလ့လာရွာေဖြျခင္း မရွိခဲ့ေခ်။ ထိုသူတို႔အတြက္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာအရာခပ္သိမ္းတို႔သည္ဖုံးအုပ္လ်က္ရွိ၏။ “ထာ၀ရဘုရား၏ ကၽြန္သည္ အညြန္႔ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေသြ႔ေျခာက္ေသာေျမ၌ ေပါက္ ေသာအတက္ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေရွ႔ေတာ္၌ ႀကီးပြား၏။ … 
ငါတို႔သည္ မရိုေသၾက”(ေဟရွာ-၅၃း၂-၃)ဟုပေရာဖက္ေဟရွာယကေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း ကယ္တင္ျခင္းမရေသးေသာ သူတို႔သည္ ကိုယ္ေတာ္ရွင္အေၾကာင္းကို စိတ္၀င္စားမႈ လုံး၀မရွိၾကေခ်။ ကယ္တင္ျခင္းရၿပီးေသာ ယုံၾကည္သူတိုင္းသည္ ဘုရားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို အေတြ႔အၾကံဳအားျဖင့္ 
နားလည္ သေဘာ ေပါက္လာၾကသည္။ မယုံၾကည္ေသးမီက ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔အတြက္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ မရွိေသာ္လည္း ခရစ္ေတာ္ကို ယုံၾကည္လက္ခံၿပီး သည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကိုယ္ေတာ္ရွင္သည္ 
ကၽြႏု္ပ္တို႔အတြက္ ထာ၀စဥ္ႀကီးျမတ္၍ တန္ဖိုးမျဖတ္ ႏိုင္ေသာသူ၊
 ေလ့လာရွာေဖ ြ ဆန္းစစ္၍ မကုန္ႏိုင္ေသာသူျဖစ္ေၾကာင္း သိကၽြမ္းလာသည္။မက်ဴးေက်ာ္ရ(ထြ၂၇း၉-၁၈) တဲေတာ္အား ကာရံထားသည့္ ၀င္းထရံကို အနီးကပ္ၾကည့္ေသာအခါ သာ၍ စိတ္၀င္စား ဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ တဲေတာ္ ၀င္းထရံ၏ အျဖဴေရာင္ပိတ္ေခ်ာသည္ ညဳိပုပ္ မဲညစ္ေနေသာ လူေနတဲ အိမ္မ်ားႏွင့္ လုံး၀ဆန္႔က်င္ျဖစ္ေနသည္။ အဓိပၸါယ္ကား တဲေတာ္၀င္္းအတြင္းဘက္သည္ လူေနတဲမ်ားလို မဟုတ္ဘဲ သန္႔ရွင္းျခင္း၊ ျမင့္ျမတ္ျခင္းတို႔ျဖင္. တင့္တယ္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ေဖၚျပေနသည့္ အမွတ္လကၡဏာျဖစ္သည္။ ၀င္းၿခံ၏အျမင့္သည္ ၅ေတာင္(၀ါ) ၇ ၁/၂ ေပ ခန္႔ရွိျခင္းေၾကာင့္ ၀င္းအျပင္ဘက္မွ လူသည္ အထဲ၌ရွိေသာ အရာမ်ားကို မျမင္မေတြ႔ႏိုင္ေပ။ ထိုသို႔မျမင္ႏိုင္ေအာင္ ကာရံထားျခင္းမွာ ဘုရား သခင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိမိသ႑ာန္ကို၀င္းအျပင္ ဘက္မွ လူတို႔အား ထင္ရွားေဖၚျပျခင္းမျပဳလိုေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုေနရာ၌ အဘယ္သူကိုမွ် လြယ္လင့္တကူ လက္ခံျခင္းမရွိေပ။ ျမင့္မားရွည္ လ်ားေသာ အျဖဴေရာင္ကန္႔လန္႔ကာ မ်ားက “အခြင့္မရွိ မ၀င္ရ”ဟုဟန္႔တား ပိတ္ပင္ ေနသ ေယာင္ေယာင္။ ဤအခ်က္သည္ အထူးအေရးႀကီးလွသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဘုရားသခင္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လိုေသာ 
လူသားတိုင္း ဘုရားသခင္၏ နည္းလမ္း အတိုင္းသာ ခ်ဥ္းကပ္ရန္ ပညတ္ခ်က္ခ်ထားျခင္းေၾကာင့္ေပတည္း။ ထိုကန္႔လန္႔ကာမ်ားကဲ့သို႔ ျဖဴစင္လ်က္ အညစ္အေၾကး အစြန္းအကြက္ ကင္းစင္ေသာ လူသားတစ္ေယာက္ကို ကၽြႏု္ပ္တို.သတိျပဳမိဖို.လိုအပ္သည္။ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္၍ စုံလင္ေသာ ထို လူသားကား ေယရႈခရစ ္ ေပတည္း (ေဟၿဗ ဲ ၇း၂၆)။ ခ်စ္မိတ္ေဆ-ြကန္႔လန္႔ကာမ်ားနည္းတူ သင္၌ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ပါသလား။ထိုေနရာ ႏွင့္ စပ္ဆုိင္မႈရွိၿပီးလား။ လူေျမာက္မ်ားစြာတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၏ ေနာက္ေတာ္သို႔ လိုက္ခ်င္ၾကၿပီး ထိုသို႔လိုက္ျခင္း သည္မွန္ေသာ အမႈျပဳျခင္းျဖစ္ သည္ဟု ထင္ျမင္တတ္ၾကသည္။ ၀င္းထရံအျပင္ဘက္ မြဲညစ္ေပေရ ေနေသာ လူေနတဲမ်ားရွိ ညစ္ညဴးေသာအျပစ္သားမ်ားႏွင့္ ဤေလာကႀကီးအတြင္းမွ ကၽြႏု္ပ္တို႔လူ သားမ်ားသည္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ေယရႈႏွင့္ ေပါင္းစပ္၍ မရႏိုင္ေအာင္ ကြာျခား ေနေၾကာင္း ဤအျဖဴေရာင္၀င္းထရံအားျဖင့္ 
ဘုရားသခင္က ပထမဆုံးသတိေပး သြန္သင္ေန သည္။ ဤျဖဴေသာ 
၀င္းထရံက အျပစ္သားမ်ာသည္ သန္႔ရွင္းေသာ ဘုရားသခင္အထံေတာ္သို႔ လြယ္လင့္တကူ မသြားႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ခရစ္ေတာ္အနီးတြင္ ေနရန္(၀ါ) ခရစ္ေတာ္ေနာက္သို႔ အလြယ္တကူ မလိုက္ ႏိုင္ေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္တို႔အား သတိေပး သြန္သင္လ်က္ရွိသည္။ တဲေတာ္ ၀င္းထရံ၏ အျပင္ဘက္ရွိ အျပစ္သားမ်ားသည္ မည္မွ်ညစ္ပတ္ ရြံ႔ရွာဖြယ္ ေကာင္း လွသည္ကို ကိုယ္ေတာ္ရွင္၏သန္႔ရွင္းျခင္း၊ အျပစ္ကင္းစင္ျခင္းတို႔က မီးေမာင္းထိုးျပလ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ေျဖာင့္မတ္ေသာသူမရွိ၊ တစ္ေယာက္မွ် မရွိ … လူအေပါင္းတို႔သည္ 
ဒုစရိုက္ကိုျပဳ၍ ဘုရားသခင္ေရွ႔ေတာ္၌ အသေရပ်က္ၾကၿပီး” (ေရာ ၃း၁၀- ၂၃) ကို ဦးစြာ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ကာ လူသားတိုင္း မိမိကိုယ္ကို ရြံ႔ရွာဖြယ္ ေကာင္းေသာ အျပစ္သားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံလ်က္ ေနာင္တ ရဖို႔လိုသည္။ ခ်စ္မိတ္ေဆြသင့္အျပစ္မ်ားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္ခံလ်က္ ဘ၀ဆုံးပါးေနသည့္ အျဖစ္မွ ကယ္ခၽြတ္ခ်မ္း သာျခင္းရရန္ ဘုရားသခင္ အထံေတာ္သို႔ လာလိုပါသလား။ လာလိုေသာ စိတ္ဆႏၵရွိသူတိုင္းအား လက္ခံရန္ ဘုရားသခင္အသင့္ ရွိေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္ အထံေတာ္သို႔ လာလိုၾကေသာ အျပစ္သား အတြက္ တဲေတာ္၀င္း အေရွ႔ဘက္၌ တံခါးေပါက္တစ္ေပါက္ ဖြင့္ေပးထားသည္။

No comments:

Post a Comment