၁ အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၂ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ၃ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ၄ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ အသက္ရွိ၏။ ထိုအသက္ သည္လည္း လူတို႔၏အလင္းျဖစ္၏။ ၅ ထိုအလင္းသည္ ေမွာင္မိုက္၌လင္း၍ ေမွာင္မိုက္သည္မခံမယူ။ ၆ ေယာဟန္အမည္ရွိေသာသူတေယာက္ကို ဘုရားသခင္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၇ ထိုသူကို လူအေပါင္း တို႔သည္ အမွီျပဳ၍ ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထိုသူသည္သက္ေသခံျဖစ္၍၊ အလင္းေတာ္၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါလာ၏။ ၈ ထိုသူသည္ အလင္းေတာ္မဟုတ္။ အလင္းေတာ္၏အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါသာ လာ၏။ ၉ ဟုတ္မွန္ေသာအလင္းမူကား၊ ဤေလာကသို႔ၾကြလာလ်က္ ခပ္သိမ္းေသာ လူအေပါင္းတို႔အား အလင္းကိုေပးေသာသူ ျဖစ္သတည္း။ ၁၀ ထိုသူသည္ ဤေလာက၌ရွိေတာ္မူၿပီ။ ဤေလာကကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာကသည္ ထိုသူကိုမသိ။ ၁၁ သူသည္မိမိေဒသအရပ္သို႔ၾကြလာေသာ္လည္း၊ မိမိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူ႔ကို လက္မခံဘဲေနၾက၏။ ၁၂ ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အား၊ ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို ေပးေတာ္မူ၏။ ၁၃ ထိုသားတို႔မူကား၊ လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ ဘြားေသာ သားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ ဘြားေသာသားမဟုတ္။ လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။ ၁၄ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၎၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၎ ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။ !

Saturday 11 August 2018

အခန္း(၆) ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ား / အခန္း (၇) မိုးတိမ္

အခန္း(၆) ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ား (ထြ၊ ၂၆း၁၅-၃၀) 
ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္ကို ႀကီးမားေသာ အကာရွသစ္သားပ်ဥ္မ်ားျဖင့္ 
တည္ ေဆာက္ထား သည္။ ပ်ဥ္တစ္ခ်ပ္စီသည္ အျမင့္ေပ ၂၀ ႏွင့္ အနံ ၃ ေပရွိၿပီး စုစုေပါင္း ပ်ဥ္ခ်ပ္ေရ (၄၈)ခ်ပ္လို သည္။ ေျမမွေပါက္ေသာ 
အကာရွသစ္သားသည္ ဤေလာက၌ ဖြားျမင္ျခင္းခံေတာ္မူသည့္ 
အရွင္ ေယ႐ႈကို လူသားစင္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ပုံေဆာင္ေန၏။ 
 ။။…… ေရႊ….။
 ပ်ဥ္ခ်ပ္တိုင္းကို ေရႊျဖင့္မြမ္းမံဖုံးအုပ္ထားျပန္၏။ ပ်ဥ္ခ်ပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို 
ဖုံးအုပ္ရန္ ေရႊခ်ိန္ ပမာဏ ေျမာက္ျမားစြာလိုအပ္သျဖင့္ ေရွးမဆြကပင္ ဘုရားသခင္ ျပင္ဆင္ေပးထားခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္သည္ အဲဂုတၱဳလူမ်ဳိးမ်ားထံမွ ေရႊႏွင့္ အျခားရတနာပစၥည္း ေျမာက္မ်ားစြာကို ဣသေရလ လူမ်ဳိးမ်ား လက္၀ယ္ ပိုင္ဆုိင္ရေသာ အခြင့္ေပးခဲ့သျဖင့္ အဲဂုတၱဳျပည္မွ ထြက္လာခ်ိန္၌ ဣသေရလ လူမ်ဳိး မ်ားလက္ထက္ ပိုင္ဆိုင္ရေသာ အခြင့္အေရးေပးခဲ့သျဖင့္ အဲဂုတၱဳျပည္မွ ထြက္လာခ်ိန္၌ ဣသေရလ လူမ်ဳိးမ်ားထံတြင္ ေရႊ၊ ေငြရတနာ 
အေျမာက္အမ်ား ပါရွိလာၾက၏ (ထြ၊ ၁၂း၃၅-၃၆)။ 
ထို႔ ေၾကာင့္ ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကို ဖုံးအုပ္ရန္ ေရႊအလုံအေလာက္ ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ တဲေတာ္၏ သန္႔ရွင္းရာဌာန အတြင္းဘက္ျမင္ကြင္းသည္ ေရႊေရာင္ျဖင့္ ၿပဳိးျပက္ ေတာက္ပ လွ်က္ အလြန္လွပတင့္တယ္ေန၏။ ေရႊသည္ အဖိုးအတန္ဆုံး သတၱဳ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ေခတ္အဆက္ ဆက္က လူမ်ားႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိုးခဲ့ၾကသည္။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ၂၁ ရွိ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႔သစ္အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားရာ၌ ေရႊ လြန္ၾကြယ္၀ ေပါမ်ားေသာ ၿမိဳ႔ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ ၿမိဳ႔ေတာ္မွာ ေရႊစင္အတိၿပီး လွ်က္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ေရာင္ျခည္ ထြန္းလင္းေနေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ၿမိဳ႔လမ္းမပင္ လွ်င္ ေရႊစင္ျဖင့္ ခင္းထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရႊသည္ ေကာင္းကင္ဘုံႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကို ဆိုလိုေၾကာင္း သိနားလည္ရသည္။ 
 ကမာၻေပၚရွိ သတၱဳပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးထဲတြင္ ေရႊသည္ တမူထူးျခား၏။
 ေရႊစစ္စစ္ကို မီးျပင္း တိုက္၍ အပူေပးေသာအခါ အရည္ေပ်ာ္သြားေသာ္လည္း အေလးခ်ိန္ႏွင့္ ဂုဏ္သတိၱ ေျပာင္းလဲသြား ျခင္းမရွိ။ နဂိုရွိရင္းစြဲအတိုင္း တည္ၿမဲေန၏။ ထို႔အတူ အေအးခံ လွ်င္လည္း ဂုဏ္သတိၱမ်ား ယုတ္ ေလွ်ာ့သြားျခင္းမရွိ။ ေရႊသည္ ခရစ္ေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္အေပါင္းကို ရည္ညႊန္းေန၏။ သန္႔ရွင္းျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း အျပစ္ပကတိ ကင္းစင္ျခင္း၊ သနားက႐ုဏာရွိျခင္း၊ ေကာင္းျမတ္ျခင္း၊ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ တန္ခိုးႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း အသက္ရွင္ျခင္း၊ ၾကြယ္၀ျခင္း၊ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ ပညာ အစရွိသည့္ ဂုဏ္ ေတာ္အေပါင္းသည္ မည္သည့္အခ်ိန္ကာလ၊ မည္သည့္အေျခအေနမ်ဳိး၌မဆို ေလ်ာ့ပါးေျပာင္းလဲ သြားျခင္း အလွ်င္းမရွိဘဲ ထာာ၀ရတည္တံ့၏။ 
ထုိ႔ေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္သည္ မေန႔၊ ယေန႔၊ ေနာင္ ကာလ အစဥ္မေျပာင္းလဲဘဲ တည္ေတာ္မူေသာ ဘုရားျဖစ္၏ ဟု က်မ္းစာ၌ ေဖာ္ျပထားသည္။ (ေဟၿဗဲ၊ ၁၃း၈) 

သစ္သားမွာ ခရစ္ေတာ္၏ လူသားဇာတိကို ဆိုလိုၿပီး ေရႊမူကား 
ကိုယ္ေတာ္၏ ဘုရား၊ ဘုန္း၊ အသေရကို ဆိုလိုပါသည္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ ပုဂိၢဳလ္အားျဖင့္ တစ္ပါးတည္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရား စင္စစ္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ လူစင္စစ္လည္းျဖစ္သည္။ ဤေလာကသို႔ ၾကြလာၿပီး အသက္ရွင္စဥ္က လူ႔ ကိုယ္ခႏၶာျဖင့္ ေပၚထြန္းေတာ္မူေသာ ဘုရားျဖစ္သည္ (၁တိ၊ ၃း၁၆)။ ပထမထြင္ လူအမ်ားက ခရစ္ေတာ္ကို သာမန္လူအျဖစ္သာ သိၾကၿပိး ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း လူ အနည္းငယ္ကသာ သိျမင္ၾက၏။ ခမည္းေတာ္ဘုရား၏ အျမင္မူကား လူ႔အျမင္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္၏ အျမင္တြင္ အိမ္ေတာ္၏ ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကို ၾကည့္ေသာအခါ အေပၚယံေရႊကို ပထမဦးဆုံး ေတြ႔ျမင္ရသကဲ့သို႔ သားေတာ္ေယ႐ႈခရစ္၏ ဘုရားဇာတိကို အရင္ေတြ႔ျမင္ၿပီးမွ ဖုံး 
ကြယ္ထားသည့္ အတြင္းပိုင္းသစ္သား (လူ႔ဇာတိ)ကို ေတြ႔ျမင္ေတာ္မူ၏။ 

 ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္သည္လည္း ထိုသစ္သားပ်ဥ္ခ်ပ္ႏွင့္ အလားသ႑ာန္ တူညီေန ေၾကာင္း အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေတြ႔ရွိရ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယုံၾကည္ သူသည္ ဤေလာက၌ အသက္ရွင္ ေနေသာ လူသား တစ္ဦးျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ေရႊႏွင့္တူေသာ ဘုရားသခင္၏ ေျဖာင့္မတ္ ျခင္းတန္ဆာ ကို ၀တ္ဆင္ထားလ်က္ ရွိသည္။ (၂ေကာ၊ ၅း၂၁)။ ရွင္လုကာ ၁၅ မွ ေပ်ာက္ေသာသားသည္ ဖခင္ထံမွ အေကာင္းဆုံး၀တ္လုံကို လက္ခံရရွိ သကဲ့သို႔ ယုံၾကည္သူတိုင္းသည္ ဘုရား သခင္ထံမွ အေကာင္းဆုံး ၀တ္လုံကို ဆင္ျမန္းရသူမ်ား ျဖစ္ ျခင္းေၾကာင့္ 
“အို . . ငါ့၀ိညာဥ္၊ ထာ၀ရဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းေလာ့။ 
အေၾကာင္းမူကား ကိုယ္ေတာ္သည္ ကၽြႏု္ပ္ကို ကယ္တင္ျခင္း 
တန္ဆာဆင္ခဲ့ၿပီ။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း ၀တ္လုံႏွင့္ လႊမ္းၿခဳံ ေပးခဲ့ၿပီ” ဟု ထာ၀ရဘုရားအား ခ်ီးမြမ္းပါေလ (ေယ႐ွာ ၆၁း၁၀)။ ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကို ေရႊျဖင့္ဖုံးလႊမ္းထားသည့္နည္းတူ ယုံၾကည္သူသည္ ခရစ္ေတာ္ထံ၌ 
တည္ေန ေသာ လူျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ဘုန္းအသေရကို လႊမ္းၿခဳံ ထားသူမ်ားပင္ မဟုတ္ေလာ (၂ေကာ၊ ၁၂း၂)။ 
ဘုရာ:သခင္သည္ ခရစ္ေတာ္အထဲ၌ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ၏။ 
ဘုရားသခင္သည္ ဣသေရလ လူမ်ဳိးတို႔၏ ေခတ္အခါက ေရႊျဖင့္ မြမ္းမံဖုံးအုပ္ထားသည့္ ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ တဲေတာ္တြင္ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ၏။ ထို႔ေနာက္ သားေတာ္ ေယ႐ႈခရစ္ ဤေလာကသို႔ ၾကြလာေသာအခါတြင္ သားေတာ္အထဲ၌ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ၏။ ကိုယ္ ေတာ္၌ ဘုရားဇာတိအျဖစ္ေတာ္၏ ျပည့္စုံျခင္း (ဘုရားသခင္၏ စုံလင္ၾကြယ္၀ျခင္း) အေပါင္းသည္ က်ိန္း၀ပ္ ထင္ရွားေတာ္မူ၏ (ေကာ၊ ၂း၉)။

ယုံၾကည္သူတိုင္း၌ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ၏။ အရွင္ေယ႐ႈသည္ ယခုအခါ ေကာင္းကင္ဘုံသို႔ တက္ၾကြသြားေလၿပီ။ ယုံၾကည္ သူတိုင္းသည္ လည္း သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ က်ိန္း၀ပ္ရာ ဘုရားသခင္၏ 
ဗိမာန္ေတာ္ျဖစ္လာၾကၿပီး သင္တို႔ ၏ ကိုယ္ခႏၶာသည္ ဘုရားသခင္
 ေပးသနား ေတာ္မူေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္တည္းဟူေသာ သင္တို႔အထဲ ၌ က်ိန္း၀ပ္သည့္ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ ဗိမာန္ျဖစ္ေၾကာင္းကို မသိၾကသေလာ (၁ေကာ၊ ၆း၁၉)။ 

 (အသင္းေတာ္၌ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ၏) ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကို 
တစ္ခ်ပ္ႏွင့္တစ္ခ်ပ္ ဆက္စပ္တည္ေဆာက္ထားသကဲ့သို႔ ယခုေခတ္ 
ဘုရား သခင္ က်ိန္း၀ပ္ရာ အိမ္ေတာ္ကိုလည္း အလားတူ ယုံၾကည္သူ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး တြဲဘက္ တည္ေဆာက္ထားသည္။ ယုံၾကည္သူမ်ား တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ေပါင္းစည္းျခင္းျဖင့္ ဘုရားသခင္က်ိန္း ၀ပ္ရာ အိမ္ေတာ္ျဖစ္ လာခဲ့သည္။ သန္႔ရွင္းျမင့္ျမတ္ေသာ ဘုရားသခင္သည္ အျပစ္သား လူ႔လက္ ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားေသာ ဗိမာန္၌ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မမူေပ။ ေက်ာက္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္ ျဖစ္ေစ (သို႔မဟုတ္) ေရႊျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဘုရားသခင္ မက်ိန္း၀ပ္ေတာ့ေခ်။ အရွင္ေယ႐ႈ၏ နာမေတာ္၌ ယုံၾကည္သူ မ်ား အတူတကြ မိတ္သဟာယဖြဲ႔ရာ အရပ္၌သာ ဘုရားသခင္ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္သည္ အသက္ရွင္ေသာ အသင္းေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ (၁တိ၊ ၃း၁၅)။ ယုံၾကည္သူမ်ား ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္လ်က္ မိတ္သဟာယဖြဲ႔ရာ အရပ္သည္ ဘုရားသခင္ က်ိန္း၀ပ္ ေတာ္မူရာ အိမ္ေတာ္ျဖစ္လာ၏။ (ဧ၊ ၂း၂၂)။ ထို႔ေၾကာင့္ “ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ မည္သူ၏အိမ္ေတာ္ ျဖစ္ပါ သလဲ”ဟု မိမိကိုယ္ကို ေမးခြန္းထုတ္လ်က္ စစ္ေဆးသင့္သည္ (ေဟၿဗဲ ၃း၆)။ ဓမၼသစ္ကာလတြင္ ယုံၾကည္သူမ်ားစုေ၀း၍ မိတ္သဟာယဖြဲ႔သည့္ အလယ္၌ ဘုရားသခင္ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူသည့္အတြက္ ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္၏ အသင္းေတာ္ကို အတူတကြ လက္တြဲ တည္ေဆာက္ေနၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ဤသိုပပါ၀င္တည္ေဆာက္ သူတို႔အား တမန္ေတာ္ ႀကီး ရွင္ေပတ႐ုက “သင္တို႔သည္ အသက္ေက်ာက္မ်ားကဲ့သို႔ အဆင့္ဆင့္ အထပ္ထပ္ တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသျဖင့္ ဓမၼတိုက္ျဖစ္ၾက၏။ သန္႔ရွင္းေသာ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ဳိး လည္းျဖစ္ၾက၏”
ဟု (၁ေပ၊ ၂း၅) တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ 

 ၀မ္းနည္းဖြယ္ျဖစ္ရပ္ သို႔ေသာ္ ယေန႔ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ 
ဘုရားသခင္၏ အလုိေတာ္အတုိင္း ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ား နည္းတူ တြဲဖက္ညီညီ၊ တညီတညႊတ္တည္း ရပ္တည္ျခင္းမျပဳဘဲ ခရစ္ယာန္မ်ား အၾကားတြင္ ဂုိဏ္း ဂဏခြဲျခားျခင္း လူမ်ဳိးေရးႏွင့္ အယူ၀ါဒကြဲျပားျခင္းျဖင့္ ရင္ၾကားေစ့မရပဲ ျဖစ္ေနၾကသည္မွာ ရွက္ ဖြယ္ေကာင္းေလစြ။ အသင္းေတာ္ စတင္ေပၚထြန္းလာၿပီးေနာက္ ႏွစ္အတန္ၾကာအထိ စည္းလုံးညီ ညြတ္မႈ အဓြန္႔ရွည္ ေနေသး၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တစစကြဲျပားလာၾကသည္မွာ ယေန႔ထက္တိုင္ ျဖစ္၏။ ယုံၾကည္သူတိုင္းသည္ ဂုိဏ္းဂဏ၊ ခံယူခ်က္၊ ၾသ၀ါဒႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္း၊ လူမ်ဳိးေပၚတြင္ မရပ္ တည္ဘဲ ခရစ္ေတာ္၌သာ ရပ္တည္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ကြဲျပားစရာအေၾကာင္း ရွိမည္မဟုတ္ေပ။ တမန္ေတာ္ႀကီး ရွင္ေပါလုက “ဘုရားသခင္ မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား သူတို႔တြင္ ငါက်ိန္း၀ပ္ မည္။ သင္တို႔သည္ အသက္ရွင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ ဗိမာန္ေတာ္ျဖစ္ၾက၏ဟု ေကာရိႏၲဳၿမိဳ႔ရွိ ယုံၾကည္သူမ်ားကို သြန္သင္ခဲ့ေလသည္။ ဤအခ်က္ကိုၾကည့္လွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ယုံၾကည္သူတိုင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ သားမ်ားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ တစ္မိသားစု၀င္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ တစ္ေသြး တစ္သား တည္း ျဖစ္၏။ ဤအရာကို နားလည္မွ တစ္လုံးတစ္၀တည္း ျဖစ္ျခင္း၏ အႏွစ္သာရကို ခံစားႏိုင္ သည္။ သို႔မွသာ စည္းလုံးညီညြတ္ ၾကလိမ့္မည္။ ယုံၾကည္သူဟုဆိုရာ၌ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အေျခအေန၊ လူမ်ဳိးဂိုဏ္းဂဏ၊ အဆင့္ အတန္းခ်င္း တူညီၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္။ ကြာျခားမႈမ်ား ရွိၾကမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယုံၾကည္သူတိုင္းသည္ ဘုရား သခင္ က်ိန္း၀ပ္ရာ ဗိမာန္ေတာ္ျဖစ္သည္ ဟူေသာအခ်က္ကို အေျချပဳၿပီး စုေပါင္း မိတ္သဟာယ ဖြဲ႔ ႏိုင္သည္။ ယေန႔လည္း စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္း၏ အႏွစ္သာရကို ယုံၾကည္သူတိုင္း ကိုယ္ေတြ႔ခံစား ႏိုင္ပါ သည္။ ဘုရားသခင္ကို ယုံၾကည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မည္သို႔ကိုးကြယ္၀တ္ျပဳရမည္ ဟူသည့္နည္းလမ္း ကို ဓမၼေဟာင္းကာလက အေသးစိတ္ညြန္ၾကားခဲ့ေသာ ဘုရား သခင္သည္ ယခုေခတ္ ယုံၾကည္သူ သားသမီးမ်ားႏွင့္ဆိုင္ေသာ ကိုးကြယ္ ၀န္ျပဳနည္းကို မေဖာ္ျပဘဲ မေနပါ။ ဧကန္အမွန္ ေဖာ္ျပထားပါ သည္။ ဘုရားသခင္ေဖာ္ျပသည့္ ကိုးကြယ္၀တ္ျပဳနည္းမ်ားကို မညသို႔သိရွိႏိုင္ မည္နည္းဟုဆို ေသာ က်မ္းစာဖတ္႐ႈေလ့လာျခင္း အားျဖင့္သာ သိရွိႏိုင္ပါသည္။ ယုံၾကည္သူ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ မယုံၾကည္သူမ်ားအၾကားမွ တသီးတျခား ခြဲခြာလ်က္ (၂ေကာ ၆း၁၇)။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ႏွင့္အညီ ေယ႐ႈခရစ္ကို အမွန္တကယ္ ယုံၾကည္ေသာသူ (၂တိ။ ၂း၁၉-၂၂) တို႔ ႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ျခင္း၊ မိတ္သဟာယဖြဲ႔ျခင္းျဖင့္ အရွင္ေယ႐ႈ၏နာမ၌ အတူတကြ 
ကိုးကြယ္၀တ္ျပဳၾကရ မည္။ ခရစ္ေတာ္၏ နာမေတာ္၌ အတူတကြ စုေ၀းကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ခရစ္ေတာ္၌ ေပါင္းသည္း ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ 
သို႔မွသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အလယ္တြင္ ခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ က်ိန္း၀ပ္အုပ္စိုးၿပိး 
လမ္းျပ ပဲ့ျပင္ သြန္သင္ေတာ္မူမည္။ကိုယ္ေတာ္ရွင္၌သာ စီရင္ပိုင္ေသာ အခြင့္အာဏာရွိသည္။ ကိုယ္ေတာ္ တစ္ပါးတည္းသာ စည္းမ်ဥ္းခ်ပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ ဤနည္းအတိုင္း သမၼာတရားႏွင့္အညီ စည္းေ၀းၾက ေသာသူတို႔၏ အလယ္၌ကိုယ္ေတာ္တိုင္ရွိမည္ဟု ခရစ္ေတာ္
ကတိ ေတာ္ေပးထားခဲ့သည္ (မ၊ ၁၈း၂၀) ။

 ပ်ဥ္ခ်ပ္အားလုံးကို 
တသီးတျခားစီ ေထာင္ထားပါသလား (ထြ ၂၆း၂၆-၂၉) 
ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကို တစ္ခ်ပ္စီ တသီးတျခား ေထာင္မထားပါ။ သစ္သားေရစည္ရွိ ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကို စည္ပတ္သံျပားျဖင့္ ပတ္စည္းထားရသကဲ့သို႔ ကန္႔လန္႔က်င္(၄) ေခ်ာင္းကို ေရႊတြင္းမ်ားထဲတြင္ လွ်ဳိ လ်က္ ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကို ယွဥ္တြဲၿပီး ေစ့စပ္တည့္ မတ္ေအာင္ ေထာင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုကန္႔လန္႔က်င္(၄)ေခ်ာင္းသည္ 
ကနဦး အသင္းေတာ္ စတင္ေပၚေပါက္စဥ္ အခါက ယုံၾကည္သူမ်ားကို 
အတူတကြ ယွဥ္တြဲရပ္တည္ေစေသာ 
အခ်က္(၄)ခ်က္ကို ရည္ညႊန္းထားသည္။ 
ထို(၄)ခ်က္ကို (တမန္၊ ၂း၄၂) တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ 
 ၁။ တမန္ေတာ္တို႔၏ ဆုံးမၾသ၀ါဒကို ခံျခင္း။ 
၂။ အေပါင္းအသင္း ဖြဲ႔ျခင္း။ ၃။ မုန္႔ကို ဖဲ့ျခင္း။ 
၄။ ဆုေတာင္းပဌနာျပဳျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ 
ထို႔ျပင္ မျမင္ရေသာ ကန္႔လန္႔က်င္တစ္ေခ်ာင္းကို ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ား၏ အလယ္ဗဟိုမွ ထပ္မံလွ်ဳိ ထားေသးသည္။ ထိုကန္႔လန္႔က်င္သည္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ဆိုလိုပါ သည္။ ေမတၱာသည္ ခိုင္ၿမဲျခင္း၊ စုံလင္ျခင္း၊ ေပါင္း စည္းျခင္း စသည့္အရာမ်ားအတြက္ မရွိမျဖစ္ လို အပ္ေသာ 
အေရးႀကီး အခ်က္ ေပတည္း။ 

အေျခခံအုတ္ျမစ္ (ထြ၊ ၂၆း၁၉-၂၅) ေရႊအိမ္ေတာ္ကို 
သဲျပင္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာေၾကာင့္ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ သည္ အထူးခိုင္ခံ့ ေတာင္းတင္းဖို႔လိုသည္။ အေဆာက္အအုံတစ္ခု တည္ေဆာက္ ရာတြင္ အဓိက အေရး ႀကီးဆုံး အစိတ္ အပိုင္းမွာ အေျခခံအုတ္ျမစ္ပင္ ျဖစသည္။ အုတ္ျမစ္မခိုင္ေသာ အေဆာက္အအုံ သည္ မုန္တိုင္းဒဏ္ႏွင့္ ငလ်င္ဒဏ္ကို ခံႏိုင္စြမ္း မရွိေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အုတ္ျမစ္ကို တည္ေဆာက္ ေသာအခါ ထုတည္ခိုင္ခံ့စြာႏွင့္ ၿမဲၿမံနက္႐ႈိင္းစြာ တည္ေဆာက္ရန္ အေရးႀကီးလွသည္။ ဗိသုကာအရွင္ ဘုရားသခင္သည္ ေရႊအိမ္ေတာ္၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကို ႀကီးမားေသာ ေငြတုံး ႀကီးမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။
 ေငြတုံးတစ္တုံးစီသည္ ေပါင္(၉၀)ေလးၿပီး ေငြတုံးတိုင္းတြင္ ပ်ဥ္ခ်ပ္ကို စြပ္ထည့္ရန္ အေပါက္တစ္ခုက်စီ ပါရွိ၏။ တပ္ဆင္ပုံမွာ ပ်ဥ္ခ်ပ္တစ္ခုစီ၏ ေအာက္ေျခတြင္ ေငြတုံး(၂)တုံးစီ ခ်ထားၿပီး ပ်ဥ္ခ်ပ္တစ္ခ်ပ္စီ၏ ေအာက္ေျခရွိ ငုတ္ႏွစ္ခုျဖင့္ ေငြတုံး(၂)တုံးရွိ အေပါက္ထဲသို႔စြပ္လ်က္ တပ္ဆင္ရ၏။ အထက္ပါတည္းအတိုင္း ေငြတုံးႀကီးမ်ားျဖင့္ အေျချပဳၿပီး တည္ေဆာက္ထားသည့္ ေရႊအိမ္ ေတာ္၏ အုတ္ျမစ္သည္ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အဖိုးထိုက္တန္ ေပသည္။ ေငြ (ထြ၊ ၃၀-၁၁-၁၆။ ၃၈း၂၅-၂၈) ဤမွ်မ်ားျပားေသာ ေငြတုံးမ်ားကို မည္သို႔ ရရွိခဲ့သနည္း။ အသက္ေရြးရာ အဖိုးအခအျဖစ္ ေကာက္ခံ ထားေသာ ေငြမ်ားမွ ရရွိသြန္းလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။ အသက္(၂၀)အရြယ္မွ အသက္(၅၀) အၾကားရွိ ဣသေရလ အမ်ဳိးသားအားလုံးကို ေရတြက္ရန္ ေမာေရွအား ဘုရားသခင္မိန္႔မွာထားသည့္အတိုင္း ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမေရြး ေရတြက္၍ စာရင္း ၀င္သမွ်ေသာ သူတို႔သည္ ေငြက်ပ္၀က္စီ ညီတူညီမွ် ေပးေဆာင္ ရေလသည္။ ထိုသို႔ ေပးေဆာင္ရ ေသာေငြကို အသက္ေရြးရန္ အဖိုးအခ(သို႔မဟုတ္) အသက္ဖိုးေရြးေငြ ဟုေခၚသည္။ ဤအေၾကာင္းအရာက ကၽြႏု္ပ္တို႔တစ္ဦးစီအား ယေန႔သတိေပးလ်က္ရွိသည္။ အသက္ေရြး ရန္ အဖိုးအခေပးဆပ္ၿပီးသူသာလွ်င္ ဘုရားသခင္၏ လူမ်ဳိးေတာ္ျဖစ္ သကဲ့သို႔ သခင္ေယ႐ႈခရစ္၏ အေသြးေတာ္ျဖင့္ ေရြး၀ယ္ျခင္း ခံရသူသာလွ်င္ အသင္းေတာ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သူျဖစ္ၿပီး ဘုရားသခင္ ၏စစ္မွန္ေသာ လူမ်ဳိး ေတာ္ျဖစ္ သည္။ ခရစ္ယာန္ဟု နာမည္ခံယူထားေသာ္လည္း အေသြးေတာ္ျဖင့္ ၀ယ္ယူ ထားျခင္း မခံရေသးပါက ဘုရားသခင္၏ သားမျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ေရႊအိမ္ေတာ္၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကို အသက္ဖိုးေရြးေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး ပ်ဥ္ခ်ပ္ တိုင္း၏ ေအာက္ေျခကို အသက္ဖိုးေရြးေငြျဖင့္ သြန္းထားေသာ ေငြတုံးႀကီး(၂)တုံးေပၚတြင္ စိုက္ထူ ထာျခင္းေၾကာင့္ ပ်ဥ္ခ်ပ္တစ္ခ်ပ္စီႏွင့္ ေရႊအိမ္ေတာ္ တစ္ေဆာင္လုံးသည္ အသက္ဖိုးေရြးေငြေပၚ တြင္ အေျချပဳ ရပ္တည္ေနေပသည္။ ေငြကို အဖိုးအခေပးရာတြင္ အသုံးျပဳေၾကာင္း သမၼာ က်မ္းတစ္အုပ္လုံးတြင္ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ အာျဗဟံသည္ ေငြ(၄)ပိႆာ အဖိုးအခ ေပးၿပီး ေျမတစ္ကြက္၀ယ္ယူခဲ့သည္။ လူငယ္ေလး ေယာ သပ္သည္လည္း ေငြက်ပ္(၂၀)ျဖင့္ ေရာင္းစားျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ယုဒရွကာယုတ္မူကား ေငြက်ပ္(၃၀) ျဖင့္ မိမိသခင္ကို ေရာင္းစားခဲ့ေလသည္။ အခ်ဳိ႔ဘာသာစကားတြင္ ေငြႏွင့္အခေၾကးေငြဟူေသာ စကားလုံးကို အဓိပၸါယ္ တစ္ခုတည္း အျဖစ္ သုံးႏႈန္းေလ့ရွိသည္။ သမၼာက်မ္း၌ကား ေငြကို “အျပစ္ ေျဖလႊတ္ျခင္း” အတြက္ ခရစ္ေတာ္ ေပးဆပ္ခဲ့ေသာ အဖိုးအခအျဖစ္ ပုံေဆာင္ ထားသည္။ အရွင္ေယ႐ႈေပးဆပ္ခဲ့သည့္ အဖိုးအခမွာ တန္ဖိုး အနဂၣမက ထိုက္တန္ေသာ မိမိအေသြးေတာ္ျဖစ္သတည္း။ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ အဖိုး အခ ပါတကား။ ထိုနည္းတူ - ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္တည္းဟူေသာ ယေန႔အသင္းေတာ္သည္လည္း ကယ္တင္ရွင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရာ ေပးဆပ္ခဲ့ေသာ အဖိုးအနဂၣထိုက္သည့္ ေရြးႏႈတ္ျခင္း အဖိုးအခေပၚတြင္ အေျချပဳ တည္ေဆာက္ထားသည္။ ဤအံ့ၾသထူးဆန္းဖြယ္ ေရႊအိမ္ေတာ္ (၀ါ) အသင္းေတာ္ကို ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္သာ ထင္ရွား ျဖစ္ပြားေစျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ အၾကံအစည္ေတာ္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ ဟုတ္ေပသည္။ ယုံၾကည္သူ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကို ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္ေသာ ေရႊ၊ ေငြျဖင့္ ေရႊး ႏႈတ္ေတာ္မူသည္ မဟုတ္။ အဘယ္အျပစ္မွ်မရွိ။ အညစ္အေၾကးႏွင့္ ကင္းစင္သည့္ 
သိုးသူငယ္ ကဲ့သို႔ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ အေသြးေတာ္ျမတ္ျဖင့္
 ေရြး၀ယ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ (၁ေပ၊ ၁း၁၈-၁၉)။ 

မိုးတိမ္ အခန္း (၇) ထြ၊ ၄၀း၃၄-၃၈ 
ပဋိညာဥ္ေသတၱာထားရွိရာ တဲေတာ္ထက္၌ မိုးတိမ္တည္လ်က္ရွိသည္။ မိုးတိမ္သည္ ဘုရား သခင္တည္ရွိကိန္းပပ္ေနေတာ္မူေသာေၾကာင့္ အမွတ္လကၡဏာျဖစ္႐ုံမက၊ ဘုရားသခင္၏ လူမ်ဳိး ေတာ္တို႔အား လမ္းညြန္ျပသသည့္ အမႈကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ေသး၏။ (ထြ၊ ၄၀း၃၆-၃၈)။ တဲေတာ္ထက္ သို႔ မိုးတိမ္ ေရြ႔လ်ား တက္ၾကြသြားလွ်င္ ဘုရားသခင္ ညြန္ၾကားထားသည့္အတိုင္း တဲေတာ္ႏွင့္ဆိုင္ ေသာ အမႈတို႔ကို ေလ၀ိမ်ားက ကိုယ္စီတာ၀န္ယူ သယ္ပိုး ၾကရသည္။ လူမ်ဳိးေတာ္ တစ္ခုလုံးသည္ မိမိ၏ အဆင့္အလိုက္၊ ေနရာမွန္ယူလွ်က္ ခရီးထြက္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေန ၾကရသည္ (ေတာ၊ ၄)။ ထို႔ေနာက္မွ မိုးတိမ္ျဖင့္ ဘုရားသခင္လမ္းညြန္ျပသည့္ အရပ္သို႔ ခရီးထြက္ခြာ သြားၾကရ သည္။ ဘုရားသခင္သည္သာ ဣသေရလ လူမ်ဳိးတို႔၏ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္၏။ မည္မွ် ေ၀းေ၀း သြားရမည္နည္း? မိုးတိမ္ မရပ္နားမခ်င္း ခရီးဆက္ သြားၾကရသည္။ မိုးတိမ္ရပ္တန္႔သြားသည္ႏွင့္ တဲေတာ္ကို ထပ္မံတည္ေဆာက္ၾကရသည္။ မိုးတိမ္ သည္လည္း တဲဲေတာ္ေပၚတြင္ တစ္ဖန္တည္ေတာ္မူ၏။ ဤအေၾကာင္းကို (ေတာ၊ ၉း၁၅-၂၃) ႏွင့္ (ေတာ၊ ၁၀း၃၃-၃၆) တြင္ အက်ဥ္းခ်ဳံး ေဖာ္ျပထားသည္။ ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေခတ္အခါ၌ ဘုရားသခင္ မည္သို႔လမ္းျပေနသနည္း။ မိုးတိမ္ျဖင့္ လမ္းညြန္ျခင္း မျပဳေတာ့ပါ။ ကႏၲာရကဲ့သို႔ ႐ႈတ္ေထြးညစ္ညဴး၍ ၾကမ္းတမ္းခက္ခဲေသာ ဤေလာကႀကီးထဲတြင္ အသက္ ရွင္ေနရေသာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ခရစ္ယာန္မ်ားအတြက္ လမ္းညြန္ဦးေဆာင္ေပး မည့္သူ ရွိပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ ယေန႔လမ္းညြန္ဦးေဆာင္ေပးေနသူကား မ်က္စိျဖင့္ ေတြ႔ျမင္ ႏိုင္ေသာ မိုး တိမ္တိုင္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ကၽြႏု္ပ္တို႔အထဲ၌ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူသည့္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ပင္ တည္း။ ဘုရားသခင္ အထံေတာ္သို႔ အျပစ္သားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ၀န္ခံခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အရွင္ေယ႐ႈကို မိမိ၏ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံယုံၾကည္သူတိုင္း၌ သန္႔ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ သည္။ (ဧ၊ ၁း၁၃) (၁ေကာ၊ ၆း၁၉)။ ထို႔ေၾကာင့္ ယုံၾကည္သူမ်ားက “အဖဘုရားသခင္၊ အကၽြႏု္ပ္သြားရမည့္လမ္းကို မသိေသာ ေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ လမ္းျပသြန္သင္ေတာ္မူပါ” ဟု ဒူးေထာက္ ဆုေတာင္းလွ်င္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ထိုသူတို႔ကို လမ္းမွားမွကြယ္ကာ ေစာင့္ထိန္းလ်က္ ေဘးကင္းလုံၿခဳံရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ ေပးေတာ္မူလိမ့္မည္။ ယုံၾကည္ သူတို႔က ဘုရားသခင္အေပၚ အားကိုးခိုလႈံခ်င္ေသာ စိတ္ႏွလုံးရွိဖို႔သာ လိုသည္။ ထို စိတ္ႏွလုံးမ်ဳိးရွိသူအား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဧကန္မုခ် လမ္းျပ ပို႔ေဆာင္ေပးလိမ့္မည္။

No comments:

Post a Comment