၁ အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၂ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ၃ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ၄ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ အသက္ရွိ၏။ ထိုအသက္ သည္လည္း လူတို႔၏အလင္းျဖစ္၏။ ၅ ထိုအလင္းသည္ ေမွာင္မိုက္၌လင္း၍ ေမွာင္မိုက္သည္မခံမယူ။ ၆ ေယာဟန္အမည္ရွိေသာသူတေယာက္ကို ဘုရားသခင္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၇ ထိုသူကို လူအေပါင္း တို႔သည္ အမွီျပဳ၍ ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထိုသူသည္သက္ေသခံျဖစ္၍၊ အလင္းေတာ္၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါလာ၏။ ၈ ထိုသူသည္ အလင္းေတာ္မဟုတ္။ အလင္းေတာ္၏အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါသာ လာ၏။ ၉ ဟုတ္မွန္ေသာအလင္းမူကား၊ ဤေလာကသို႔ၾကြလာလ်က္ ခပ္သိမ္းေသာ လူအေပါင္းတို႔အား အလင္းကိုေပးေသာသူ ျဖစ္သတည္း။ ၁၀ ထိုသူသည္ ဤေလာက၌ရွိေတာ္မူၿပီ။ ဤေလာကကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာကသည္ ထိုသူကိုမသိ။ ၁၁ သူသည္မိမိေဒသအရပ္သို႔ၾကြလာေသာ္လည္း၊ မိမိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူ႔ကို လက္မခံဘဲေနၾက၏။ ၁၂ ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အား၊ ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို ေပးေတာ္မူ၏။ ၁၃ ထိုသားတို႔မူကား၊ လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ ဘြားေသာ သားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ ဘြားေသာသားမဟုတ္။ လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။ ၁၄ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၎၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၎ ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။ !

Saturday 11 August 2018

အခန္း (၈)- အခန္း (၉) - အခန္း (၁၀) - အခန္း (၁၁) ထြ ၃၁း၁-၁၁

အခန္း (၈) ထြ၊ ၂၆း၃၆ 
တဲေတာ္၏ ကန္႔လန္႔ကာမ်ားကို အေရာင္(၄)မ်ဳးျဖင့္ 
ပန္းထိုးယက္လုပ္ထားသည္။ 
၁။ အျဖဴေရာင္၊ ၂။ အျပာေရာင္၃။ ခရမ္းေရာင္၊ ၄။ အနီေရာင္၊ အထက္ပါအေရာင္(၄)မ်ဳိးႏွင့္ပတ္သက္၍ သမၼာက်မ္း၏ သြန္သင္ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို ကၽြႏု္ပ္ တို႔ အေသးစိပ္ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။ အေရာင္(၄)မ်ဳိးသည္ အရွင္ေယ႐ႈႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ႐ႈေထာင့္ အသြယ္သြယ္မွ ေဖာ္ျပေပးေနသည္။ အရွင္ေယ႐ႈ၌ ဘုန္းအသ ေရ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိရာ 
တဲေတာ္အတြင္းရွိ အရာ၀တၳဳမ်ားက ထိုဘုန္းအသေရတို႔ကို ႐ႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ မီးေမာင္းထိုးျပလ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ခမည္းေတာ္ တစ္ပါးတည္းသာ သားေတာ္၏ ဂုဏ္အင္ လကၡဏာအလုံးစုံကို သိကၽြမ္းေတာ္မူ၏ (မ၊ ၁၁း၂၇)။ သားေတာ္၌ သို၀ွက္ျမဳပ္ႏွံထားေသာ အဖိုးတန္ ဘ႑ာမ်ားကို ယုံၾကည္သူ သားသမီးမ်ား သိရွိနားလည္ရန္ ခမည္းေတာ္ဘုရား အလိုေတာ္ရွိ၏။ ခရစ္၀င္က်မ္း(၄)က်မ္းတြင္ အရွင္ေယ႐ႈ၏ ဂုဏ္အင္လကၡဏာျခားနားခ်က္ (၄)မ်ဳိး႐ႈေထာင့္ (၄)ခုမွ ရွင္းလင္းတင္ျပထား၏။ အလားတူ တဲေတာ္၏ ကန္႔လန္႔ကာ အေရာင္(၄)မ်ဳိးက ေဖာ္ျပေန ေသာ ကိုယ္ေတာ္၏ ဂုဏ္အင္လကၡဏာ (၄)မ်ဳိးကို ယခုကၽြႏု္ပ္တို႔ ေလ့လာၾကည့္ၾကစို႔။ ပထမဦးဆုံး အေရာင္မွာ အျဖဴေရာင္ျဖစ္သည္။ အျဖဴေရာင္သည္ သန္႔ရွင္းစင္ ၾကယ္ျခင္းႏွင့္ စစ္မွန္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ အျဖဴေရာင္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပလႅင္ျဖဴအေၾကာင္းကို ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့သင့္သည္။ (ဗ်ာ၊ ၂၀)။ စင္ၾကယ္ေျပာင္လက္ေနေသာ ပိတ္ေခ်ာသည္ သည္သန္႔ရွင္းသူ တို႔၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ပုံေဆာင္သည္။ (ဗ်ာ၊ ၁၉း၈)။ တဲေတာ္၏ အျဖဴေရာင္ကန္႔လန္႔ကာသည္ ခရစ္ေတာ္၏ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းကို သတိေပး ေဖာ္ျပေနသည္။ ခမည္းေတာ္ဘုရားႏွင့္ လူသားအေပါင္းတို႔ကို ထာ၀စဥ္အေစခံ လုပ္ေကၽြးခဲ့ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြျခင္းႏွင့္ ျပည့္၀စုံလင္ေသာ အသက္တာကို ပိတ္ ေခ်ာသည္က ပုံေဆာင္ေဖာ္ျပေနသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ စုံလင္ေသာ လူသားႏွင့္ သစၥာရွိေသာ အေစခံ ျဖစ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ရွင္မာကု ခရစ္၀င္က်မ္းက အထူးေပၚလြင္ ထင္ရွားေအာင္ ေရး သား တင္ဆက္ထားသည္။ 

အျပာေရာင္ အျပာေရာင္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ အလြယ္တကူ သေဘာေပါက္ႏိုင္သည္။ ယုတ္စြအဆုံး အထက္ေကာင္းကင္ယံသို႔ ေမာ့ၾကည့္လိုက္လွ်င္ပင္ အျပာေရာင္၏ ဆိုလိုရင္းကို ရိပ္ စားမိႏိုင္သည္။ မိုးေကာင္းကင္သည္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းအသေရေတာ္ကို ၾကားေျပာလ်က္ရွိ သည္။ (ဆာ၊ ၁၉း၁)ဆိုသည့္အတိုင္း အရွင္ေယ႐ႈ၏ ဘုရားဇာတိကို အျပာေရာင္ျဖင့္ ေဖာ္က်ဴးထား သည္။ ခရစ္ေတာ္အား ေကာင္းကင္မွၾကြလာေသာ အရွင္(၁ေကာ၊ ၁၅း၄၇) ဘုန္းႀကီးေတာ္မူေသာ သခင္ (၁ေကာ၊ ၂း၈) ဟု ေခၚဆိုထားသည္။ ဤေလာက၌ သက္ေတာ္ထင္ရွားစဥ္ ခရစ္ေတာ္သည္ ေကာင္း ကင္ဘုံမွ ၾကြလာေသာ သူ (ေယာ ၃း၃၁) ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေကာင္းကင္ဘုံ၌ရွိေသာ အရွင္(ေယာ ၃း၁၃)လည္း ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ လူသားတစ္ဦးအျဖစ္ လူ႔ဇာတိခံယူခဲ့ေသာ္လည္း ဘုရားသခင္၏ သား ေတာ္အျဖစ္မွ ေရြ႔ေလ်ာနိမ့္က်သါားျခင္း မရွိေပ။ အေၾကာင္းမူကား ခရစ္ေတာ္ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားသခင္ျဖစ္ေနျခင္း ေၾကာင့္တည္း။ အရွင္ေယ႐ႈခရစ္သည္ စစ္မွန္ေသာ ဘုရားႏွင့္ထာ၀ရ အသက္လည္းျဖစ္ေတာ္မူ၏။ (၁ေယာ၊ ၅း၂၈) ၎ျပင္ ဘုရားသားေတာ္လည္း ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္ ၀င္က်မ္းအရ ကၽြႏု္ပ္တို႔သိရသည္။ ခရမ္းေရာင္ ခရမ္းေရာင္ အ၀တ္အထည္သည္ အလြန္တန္ဖိုးႀကီး၍ ရွားပါးေသာ အသုံးအေဆာင္ ျဖစ္ သည့္အေလွ်ာက္ ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ ဥစၥာၾကြယ္၀ခ်မ္းသာ သူမ်ားသာ ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိၾကသည္။ ခရမ္း ေရာင္ အထည္မ်ားကို ဣသေရလႏိုင္ငံ၌ မထုတ္လုပ္ဘဲ ႏိုင္ငံရပ္ျခား အင္ပိုင္ယာႏိုင္ငံႀကီးမ်ား၌ သာ ထုတ္လုပ္ေၾကာင္း သမၼာက်မ္းတြင္ ေတြ႔ရွိရသည္။ အထူးသျဖင့္ ကမာၻႀကီးကို လႊမ္းမိုးအုပ္စိုးခဲ့ ေသာ ဧကရာဇ္ ဘုရင္မင္းျမတ္တို႔၏ နန္းတြင္း၌သာ ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိေၾကာင္း မွတ္သားဖြယ္ရာ ေတြ႔ ရွိရသည္။ 

ခရမ္းေရာင္သည္ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ဂုဏ္အသေရရွိျျခင္းကို ပုံေဆာင္သည္။ ဤ အေရာင္သည္ လူသားေယ႐ႈ၏ ျပည့္၀စုံလင္ျခင္းႏွင့္ ဘုန္းအသေရရွိျခင္းကို ရည္ညႊန္းေနသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ လူသားအျဖစ္ ဒုကၡေ၀ဒနာခံ၍ အေသခံေတာ္မူေသာ္လည္း အရွင္တကာတို႔၏ အရွင္ဘုရင္တကာတို႔႔၏ ဘုရင္ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္း ရွင္လုကာ ခရစ္၀င္က်မ္းက တင္ဆက္ထား သည္။ (တရား၊ ၈း၂၆)၌ မိဒ်န္ရွင္ဘုရင္တို႔သည္ ခရမ္း ေရာင္၀တ္လုံကို ၀တ္ဆင္ၾကေၾကာင္း ေတြ႔ ျမင္ရသည္။ ခရမ္းေရာင္အသုံးျပဳေသာ အျခားတုိင္းႏိုင္ငံမ်ားမွာ တု႐ုျပည္ (၆ ရာ၊ ၂း၁၃-၁၄)၊ ပါးရွား ျပည္ (ဧသတာ၊ ၁း၆၊ ၈း၁၅) ဧလိ႐ွ (ေယဇ၊ ၂၇း၇၊ ၅ရာ၊ ၁း၇) ဆီးရီးယား (႐ႈရိ)ျပည္ (ေယဇ၊ ၂၇း၁၆) ဗာဗုလုန္ႏိုင္ငံ (ဒံ၊ ၅း၂၉) တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ အနီေရာင္ အနီေရာင္သည္ ခရမ္းေရာင္ႏွင့္ အဓိပၸါယ္မတူဘဲ တစ္မူထူးျခားလ်က္ရွိသည္။ ဤအေရာင္ သည္ ထာ၀ရဘုရားကို ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ေသာ ဣသေရလ လူမ်ဳိးႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ေၾကာင္း သမၼာက်မ္းတြင္ ေတြ႔ရသည္။

အနီေရာင္သည္ လည္း ခရမ္းေရာင္ကဲ့သို႔ အဖိုးထိုက္တန္လွ ေပသည္။ အရွင္ေယ႐ႈသည္ ဣသေရလ ရွင္ဘုရင္အျဖစ္ အလြန္ႀကီးျမတ္လွေသာ ဘုန္းစည္းစိမ္ကို စိုးပိုင္ေတာ္မူေသာသူျဖစ္၏။ ကိုယ္ေတာ္သည္ နီေမာင္းေသာ ၀တ္လုံကို ၀တ္ဆင္ ထားေၾကာင္း (မ၊ ၂၇း၂၈)၌ ထူးဆန္းမွတ္သားဖြယ္ရာ အခ်က္မွာ ကန္႔လန္႔ ကာမ်ားကို ခရမ္းေရာင္၊ အျပာေရာင္၊ ၾကက္ေသြးေရာင္ႏွင့္ အနီေရာင္တို႔ျဖင့္ လွပစြာ စီျခယ္ထားျခင္းေၾကာင့္ အေရာင္ဆိုးေဆးရရွိရန္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ပိုးေကာင္ႏွင့္ ပက္က်ိေကာင္တို႔ကို အသက္စေတးလ်က္ ေဖာ္စပ္ရေလ သည္။ ခရမ္းေရာင္ႏွင့္ အနီေရာင္တို႔သည္ အသက္စေတးခံရၿပီး ပူေဇာ္သကၠာ ယဇ္အျဖစ္အေသခံ ခဲ့ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ အေသခံျခင္းကို ကၽြႏု္ပ္တို႔အား ျပန္ေျပာင္းသတိရေစသည္။ အနီေရာင္သည္ ဣသေရလ လူမ်ဳိးအတြက္ အေရးႀကီးေသာ အထိမ္းအမွတ္ တစ္ခုျဖစ္၏။ ယုဒ၏ သားမ်ားကို အနီေရာင္ႀကိဳးျဖင့္ မွတ္သားေၾကာင္း (ကမာၻ၊ ၃၈) တြင္ ေတြ႔ရသည္။ (ေယာ႐ႈ။ ၂း၁၈၊၂၁) တြင္လည္း ျပည့္တန္ဆာမ ရာခပ္သည္ ႀကိဳးနီေၾကာင့္ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ရၿပီး ယုဒအႏြယ္၀င္ျဖစ္လာေၾကာင္း ေတြ႔ရျပန္သည္။ ၎ျပင္ ႀကိဳးနီကို အထူးသေကၤတ အမွတ္အသား အျဖစ္ ဣသေရလ လူမ်ဳိးမ်ား အသုံးျပဳေလ့ရွိေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိရသည္။ (၀တ္ ၁၄း၁၄၊ ေတာ ၁၉း၆)

၀င္ေပါက္္ (၃)ဆင့္ အခန္း (၉)
 ပိတ္ေခ်ာကန္႔လန္ကာျဖင့္ ပတ္ပတ္လည္ ကာရံထားေသာ တဲေတာ္၀င္း၏ အေရွ႔ဘက္ရွိ တံခါး၀သည္ ပထမဦးဆုံး ၀င္ေပါက္ျဖစသ္ည္။ တဲေတာ္၀င္းအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လိုသူသည္ ဤ တံခါးေပါက္အားျဖင့္ အစျပဳ၀င္ေရာက္ရသည္။ ဒုတိယ ၀င္ေပါက္မွာ ကန္႔လန္႔ကာျဖင့္ ကာရံထားေသာ သန္႔ရွင္းရာဌာန၏ အ၀င္တံခါး၀ ျဖစ္ သည္။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ားသာ အမႈေတာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ဤဒုတိယ၀င္ေပါက္မွ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရွိ သည္။ တတိယ၀င္ေပါက္မွာ ကန္႔လန္႔ကာျဖင့္ ကာရံထားေသာ အသန္႔ရွင္းဆုံးဌာန၏ အ၀င္တံခါး၀ ျဖစ္သည္။ အသန္႔ရွင္းဆုံးဌာနအတြင္းသို႔ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ားပင္ ၀င္ေရာက္ခြင့္ မရွိေခ်။ တစ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္အျဖစ္ ေျဖရာေန႔တြင္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မင္း ျဖစ္သူသာ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရွိသည္။ ၀င္ေပါက္သုံးခုရွိ ကန္႔လန္႔ကာသုံးထည္ စလုံးကို ဆုိချ့ပီးေသာ အေရာင္ေလးမ်ဳိးျဖင့္ လွပစြာ ရက္လုပ္ထားသည္။ ကန္႔လန္႔ကာ သုံးခုအနက္ အသန္႔ရွင္းဆုံးဌာနသို႔၀င္ရာ ကန္႔လန္႔ကာ တစ္ခု တည္း၌သာ ေခ႐ုဗိမ္႐ုပ္ပါရွိသည္။ ထိုသန္႔ရွင္းေသာ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားသည္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကို အစဥ္ေစာင့္ထိန္းရေသာ တာ၀န္ရွိသည္။ အသန္႔ရွင္းဆုံးဌာန၏ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္တြင္ ဘုရားသခင္ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူရာ ပဋိညာဥ္ ေသတၱာရွိသည္။ ပထမဆုံး ကန္႔လန္႔ကာသည္ အလ်ားအေတာင္(၂၀)ႏွင့္ အျမင့္(၅)ေတာင္ရွိၿပီး ဒုတိယႏွင့္ တတိယ ကန္႔လန္႔ကာသည္ အလ်ားအေတာင္(၂၀)ႏွင့္အျမင့္(၁၀)ေတာင္ အသီးသီးရွိၾကသည္။ ဤေနရာတြင္ ပထမကန္႔လန္႔ကာမွာ အထူးက်ယ္၀န္း၍ က်န္ကန္႔လန္႔ကာႏွစ္ခုတို႔မွာ သိသိသာ သာ က်ဥ္းေျမာင္း ျမင့္မားေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေပမည္။ ဤသို႔ကြားျခားရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို ဆက္လက္ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။ လြတ္လပ္စြာ ၀င္ေရာက္ ႏိုင္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ ပထမတံခါးေပါက္မွေန၍ လာလိုသူတိုင္းလာာၾကဟု အျပစ္သားမ်ားကို ဖိတ္ေခၚလ်က္ရွိသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ မည္သူမဆို လြတ္လပ္စြာ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေနပါ သည္။ ထိုဖိတ္ေခၚသံကို လက္ခံ၍ အျပစ္သားေျမာက္ျမားစြာ ၀င္ေရာက္ေနၾကသည္မွာ ၀မ္း ေျမာက္ဖြယ္ ေကာင္းလွ၏ ဤလမ္းအတိုင္း ယဇ္ပလႅင္ (ကားတိုင္)ရွိရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လာသူတိုင္း သည္ ကယ္တင္ရွင္၏ ေရႊးႏႈတ္ျခင္းေက်းဇူးကို ခံစားရၾကသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ေရြးႏႈတ္ျခင္းခံရ ေသာေၾကာင့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ခံစားခြင့္ရွိၾကသည္။ ကယ္တင္ျခင္း ခံစားရသည့္အတြက္ ထိုသူတို႔သည္ အျပစ္သားဘ၀မွ ယဇ္ပုေရာ ဟိတ္မ်ား ျဖစ္လာၾကေလသည္။ ဤဓမၼသစ္ကာလ၌ ေရြးႏႈတ္ျဖင့္ ခံစားရသူသည္ အသန္႔ရွင္းဆုံး ေကာင္း ကင္အရပ္သို႔ ၀္ေရာက္ခြင့္ ရရွိၾကၿပီး ေကာင္းကင္စည္းစိမ္ႏွင့္ ေကာင္းကင္ အေမြအႏွစ္ကို ခံစား ေပ်ာ္ေမြ႔ႏိုင္ေလၿပီ။ႀကီးျမတ္လွေသာ အခြင့္ထူးႀကီး ပါတကား။ မွန္ပါသည္။ ဓမၼေဟာင္းကာလက ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ားကိုပင္ တားျမစ္ပိတ္ ပင္ထားသည့္ အရာမ်ားအား ကၽြႏု္ပ္တို႔ ယေန႔လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရရွိခဲ့ၿပီး။ ထိုမွ်မက ယုံၾကည္သူတိုင္းသည္ တတိယ ကန္႔လန္႔ကာကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ အသန္႔ရွင္းဆုုံးဌာနရွိ ဘုရားသခင္၏ ပလႅင္ေတာ္ ေရွ႔ေမွာက္သို႔ ယေန႔ ခ်ဥ္းကပ္ခြင့္ရၾကၿပီ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကားတိုင္ေပၚတြင္ ကယ္တင္ရွင္ သခင္ခရစ္ေတာ္ အေသခံသည့္ အခ်ိန္၌ ဗိမာန္ေတာ္၏ အသန္႔ရွင္းဆုံးဌာနကို ကာရံထားေသာ ကန္႔လန္႔ကာသည္ အထက္စြန္းမွ ေအာက္စြန္းတိုင္ေအာင္ စုတ္ကြဲသြားခဲ့သည္။ ယခုအခါတြင္ ဘုရားသခင္ အထံေတာ္သို႔ သြားရာ လမ္းသည္ အတား အဆီးမရွိပြင့္သြားခဲ့ေလၿပီ။ ဤအမူအရာသည္ လူ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မဟုတ္ပါ။ ဘုရားသခင္၏ သနားျခင္းက႐ုဏာျဖင့္ လမ္းဖြင့္ေပးခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကို ဖူးျမင္ရာ ၀င္ေပါက္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ အေသခံ ေတာ္မူျခင္း ေက်းဇူးေၾကာင့္ ပြင့္သြားခဲ့ေလၿပီ။ အရွင္ေယ႐ႈ၏ ကိုယ္ခႏၶာ တည္းဟူေသာ ကန္႔လန္႔ ကာ ပြင့္သြားျခင္းအားျဖင့္ လမ္းသစ္တြင္ အသက္သစ္ ခံစားခြင့္ ရရုံမွ်မက သန္႔ရွင္းရာဌာန အတြင္း သို႔ လြတ္လပ္စြာ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရၾကၿပီး (ေဟၿဗဲ၊ ၁၀း၁၉၊၂၀)။ အလြန္ထူးျမတ္လွေသာ ဤအခြင့္အေရးႀကီးသည္ မိတ္ေဆြႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္အတြက္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ခရစ္ေတာ္၌ ကယ္တင္ျခင္းရၿပီးေသာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ အားလုံးအတြက္လည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအခြင့္အေရးႀကီးကို လက္လြတ္မခံဘဲဲ ယခုမွစ၍ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ခံယူ အသုံးခ်ၾကပါစို႔။ တဲေတာ္၏ အမိုး ကန္႔လန္႔ကာမ်ား အခန္း (၁၀) ထြ၊ ၃၆း၈-၁၉ ေရႊအိမ္ေတာ္၏ အမိုးအျဖစ္ ႀကီးမားေသာ ကန္႔လန္႔ကာေလးထည္ကို တစ္ခုအေပၚတစ္ခု ထပ္လ်က္ တဲေတာ္၏နံရံေပၚတြင္ ျဖန္႔မိုးထားသည္။ ကန္႔လန္႔ကာ အမိုးမ်ားက ေရႊအိမ္ေတာ္ကို ေလဒဏ္၊ မိုးဒဏ္ႏွင့္ ရာသီဥတုဒဏ္မွ လုံၿခဳံစြာ ကာကြယ္ေပးထားသည္။ သန္႔ရွင္းရာဌာန (သို႔မဟုတ္) အသန္႔ရွင္းဆုံးဌာန အတြင္းဖက္၌ ရပ္ေနသူတစ္ဦးအဖို႔ အထက္သို႔ ေမာ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ေကာင္းကင္ဘုံ၏ အလွကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ရသကဲ့သို႔ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ႔ဖြယ္ ခံစားရေပလိမ့္မည္။ အေရာင္ေလးမ်ဳိးျဖင့္ လွပစြာ ယက္လုပ္ထားေသာ ကန္႔လန္႔ကာေပၚရွိ ေခ႐ုဗိမ္႐ုပ္မ်ားက ဤအရပ္၌ သန္႔ရွင္းျမင့္ျမတ္သည့္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ ကိန္း ၀ပ္ေနေၾကာင္း သတိေပး ေနဘိသကဲ့သို႔ ရွိသည္။ တဲေတာ္ကို ဖုံးအုပ္ကာရံထားသည့္ ကန္႔လန္႔ကာ ေလးထည္ရွိသည့္အနက္ ေအာက္ဖက္ ဆုံး၊ ကန္႔လန္႔ကာသည္ အလ်ားအေတာင္(၄၀)၊ အနံ(၂၈)ေတာင္ရွိ၏။ ၎ကန္႔လန္႔ကာအေပၚ၌ ဆိတ္ေမႊးျဖင့္ ယက္လုပ္ေသာ ဒုတိယ ကန္႔လန္႔ကာကို ဖုံးအုပ္ထားျပန္သည္။ ဒုတိယ ကန္႔လန္႔ကာ သည္ ေအာက္ဆုံးကန္႔လန္႔ကာထက္ ပိုမိုႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔၍ အလ်ား(၄၄)ေတာင္ႏွင့္ အနံ အေတာင္(၃၀)ရွိေလ သည္။ ဤဒုတိယထပ္ ကန္႔လန္႔ကာသည္ ေအာက္ဆုံးထပ္ ကန္႔လန္႔ကာကိုကြယ္ကာ ေပးထား႐ုံမွ် မက ေရႊအိမ္ေတာ္ အေဆာက္အအုံတစ္ခုလုံးကို ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သီးသန္႔ခြဲျခားထားလွ်က္ လုံၿခဳံ စြာ ဖုံးအုပ္ကာရံေပးထားသည္။ ဒုတိယ ကန္႔လန္႔ ကာသည္ သီးသန္႔ခြဲျခားထားျခင္း (Separation) ၏ အမွတ္အသား လကၡဏာျဖစ္၏။ ဆိုလိုသည္မွာဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္ (ယေန႔ယုံၾကည္သူ လူစု)ကို ဘုရားသခင္၏ ေရွ႔ေတာ္၌ မရွိသင့္မရွိအပ္ေသာ ေလာကအရာမ်ားႏွင့္ ခြဲျခားလ်က္ သီးသန္႔ဖယ္ထားဖို႔ လိုေၾကာင္း အဓိပၸါယ္ရသည္။ သို႔ေသာ္ မယုံၾကည္သူမ်ားႏွင့္ သီးသန္႔ခြဲျခားေနရမည္ဟု တစ္ဖက္စြန္းေရာက္လ်က္ ေလွနံ ဓါးထစ္မယူဆသင့္ေပ။ ယုံၾကည္သူကိုယ္တိုင္ကသာ မေကာင္းမႈမ်ားႏွင့္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ခြဲျခား ေနဖို႔ လိုသည္။ ခရစ္ေတာ္ပင္လွ်င္ ဤေလာက၌ ရွိေနစဥ္ ေလာကီသားမ်ားႏွင့္ ေပါင္းေဖၚခဲ့ေသာ္ လည္း ေလာကႏွင့္ျခားနားစြာ သက္ရွင္ေနထုိင္ခဲ့သည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔လည္း ခရစ္ေတာ္နည္းတူ ခံယူ အသက္ရွင္ရေပမည္။ တတိယေျမာက္ အမိုးကန္႔လန္႔ကာကို အနီေရာင္ဆိုးထားေသာ သိူးထီးသားေရျဖင့္ ခ်ဳပ္လုပ္ ထားသည္။ ယင္းသားေရသည္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ား ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ေဆာင္ရန္ သန္႔ရွင္း ျခင္းျပဳသည့္အခါ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ေသာ သိုးထီး၏ အေရခြံျဖစ္သည္။ (ထြ၊ ၂၉း၁၅-၃၅) (၀တ္ ၈း၂)။ အဆိုပါ ယဇ္ေကာင္သည္ ခမည္းေတာ္ဘုရားထံ ဆက္သေသာ သားေတာ္အရွင္ ေယ႐ႈ၏ ၿပီးျပည့္စုံလင္ သည့္ ဆက္ကပ္ ပူေဇာ္ျခင္းကို ရည္ညႊန္းေနသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ကားတုိင္ထက္၌ အသက္စြန္႔ သည္အထိ အဖဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ကို နာခံခဲ့၏ (ဖိ ၂း၈)။ သားေရကို အနီေဂရာင္ဆိုးထား ျခင္းသည္ ခရစ္ေတာ္၏ အေသခံျခင္းႏွင့္ အေသြးသြန္းျခင္းကို ပုံေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အျပင္ဖက္ဆုံး စတုတၳကန္႔လန္႔ကာကို တဟာရွ (၀ါ) ဖ်ံသားေရျဖင့္ ခ်ဳပ္လုပ္ထား၍ အျပင္ ဖက္မ်ၾကည့္လွ်င္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ဤကန္႔လန္႔ ကာသည္လည္း ခရစ္ေတာ္ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သြန္သင္မႈ ေပးလ်က္ရွိသည္။ ေနာင္တမရေသးေသာ အျပစ္သားမ်ားအတြက္ ခရစ္ေတာ္သည္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ မရွိေၾကာင္းဆိုလိုသည္။ သို႔ေသာ္ ခရစ္ေတာ္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ လာၿပီး ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ သိကၽြမ္းရင္းႏွီးသူတိုင္းအဖို႔မူ ကိုယ္ေတာ္ရွင္၏ တြယ္တာမႈေအာက္္တြင္ ေဘးမဲ့ လုံၿခဳံစြာ ေနရေၾကာင္း သတိျပဳမိၾကေပမည္။ ျပင္ပမွ ေလဒဏ္၊ မိုးဒဏ္၊ ရာသီဥတု ဒဏ္တို႔က အမိုးကို မေဖာက္ထြင္းႏိုင္သကဲ့သို႔ မေျပာင္း မလဲ မေဖါက္မျပန္ တည္ေနေတာ္မူေသာ ခရစ္ေတာ္အား အဘယ္မည္ေသာ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ကမွ် မထိပါး မၿငိစြန္းေစႏိုင္ပါ။ ခရစ္ေတာ္သည္ စုံစမ္းေႏွာင့္ယွက္ျခင္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္မႈအားလုံးကို ခုခံေအာင္ျမင္ ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္၏ တြယ္တာေစာင့္ေရွာက္မႈ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္သို႔ တိုး ၀င္ခိုလႈံပါက ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ေဘးကင္းလုံၿခဳံ၍ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္အတူတကြ မိတ္သဟာယဖြဲ႔ျခင္း၌ တည္ေနၾကမည္။ လုပ္ေဖာ္ေဆာင္ဖက္မ်ား အခန္း (၁၁) ထြ ၃၁း၁-၁၁ ဤတဲေတာ္ကို ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ လက္သမားအတတ္ပညာသည္ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေၾကးသြန္း လုပ္ေသာ ပန္းတိမ္၊ ပန္းတဥ္း၊ အတတ္ပညာရွင္ ယက္ကန္းႏွင့္ ပန္းထိုး ကၽြမ္းက်င္သူေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ လိုအပ္သည္။ ေရႊအိမ္ေတာ္ကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ အႀကီးအမွဴးအျဖစ္ ဘုရားသခင္ ေရြးေကာက္ခန္႔ ထားေသာ သူႏွစ္ဦးမွာ “ေဗဇေလလ” ႏွင့္ “အေဟာလ်ဘ” တို႔ျဖစ္ၾကသ္။ ေဗဇေလလ၏ အဓိပၸါယ္ မွာ “ဘုရားသခင္၏ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္” ဟုဆိုလိုၿပီး အေဟာလ်ဘ၏ အဓိပၸါယ္ကား “ဘုရား သခင္သည္ အကၽြႏု္ပ္၏ ခိုလႈံရာတဲ” ဟု ဆိုလိုသည္။ သမၼာက်မ္း၌ လူအခ်ဳိ႔တို႔၏ အက်င့္စ႐ိုက္ႏွင့္ စိတ္ေနသေဘာထားကို ထုိသူတို႔၏ အမည္နာမအားျဖင့္ သိသာထင္ရွားေအာင္ သုံးႏႈန္းမွည့္ေခၚ ေဖၚျပေလ့ရွိသည္။ ယခုလည္း ေဗဇေလလႏွင့္ အေဟာလ်ဘ တို႔သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ နီးကပ္ စြာအသက္ရွင္ ေနသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ထိုသူတို႔၏ အမည္မ်ားက ေဖၚျပသိျမင္ ေစသည္။ ေဗဇေလလသည္ ဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္၀သူျဖစ္ေၾကာင္း (ထြ ၃၁း၃)၌ ဖတ္႐ႈမွတ္သားရသည္။ အိမ္ေတာ္ကို ေဆာက္လုပ္ရာ၌ အေဟာလ်ဘက တစ္ဦးတည္းသာမက အျခားသူမ်ားလည္း ပါ၀င္ကူညီခဲ့ၾကၿပီး ဘုရားသခင္သည္ ထိုသူတို႔အား ဥာဏ္ပညာကိုထည့္သြင္း ေပးေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ရသည္။ “ငါသည္ သင့္အား မွာထားသမွ်တို႔ကို လိမၼာေသာသူအေပါင္းတို႔ သည္လုပ္တတ္မည့္ အေၾကာင္း သူတို႔ႏွလုံးထဲဲသို႔ ဥာဏ္ပညာကို ငါသြင္းထားၿပီ” (ထြ ၃၁း၆)။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုေခတ္ယုံၾကည္သူတိုင္းအတြက္လည္း မိမိတို႔လိုအပ္ေသာ ဥာဏ္ပညာကို ဘုရားသခင္အထံေတာ္မွ ရႏိုင္ၿပီး မိမိကုိယ္ကို ဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္၀ေစမွသာ (ဧ ၅း၁၈) အသုံး၀င္ေသာ လူျဖစ္လာေပမည္။ (ယာ ၁း၅)။ ဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္ ရရွိသူသည္ ဤ ေလာက၌ ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္ (အသင္းေတာ္) တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပါ၀င္ရလိမ့္မည္။ (၁ ေကာ ၃း၁၀-၁၅၊ ၁ ေပ ၂း၅)။ တဲေတာ္ တည္ေဆာက္ရာတြင္ လိုအပ္ေသာ ေဆာက္လုပ္ ေရးပစၥည္းမ်ာျဖစ္သည့္ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေၾကး .. အတတ္ပညာႏွင့္ လုပ္အား စသည္တို႔ကို ဣသေရလ လူတုိင္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခြင့္ ရွိၾက သည္ (ထြ ၂၅း၁-၉။ ၃၅း၂၀-၂၄)။ ယခုေခတ္တြင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔အေနျဖင့္ ထိုထက္မက သာ၍ ေပးလွဴ ႏိုင္ပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ပိုင္ဆိုင္ေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားသာမက ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ အသက္တာ တစ္ခုလုံးကို ေပးလွဴခြင့္ရွိသည္။ ေပးလွဴေသာအခါ မေရွာင္မလြဲသာ၍ ေပးလွဴရျခင္း မ်ဳိး မျဖစ္ေစဘဲ မိမိ၏ ေစတနာေၾကာင့္ အလိုအေလွ်ာက္ ေပးလွဴျခင္း မ်ဳိးသားျဖစ္ ရမည္။ အမွန္ကို၀န္ခံရလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကိုးကြယ္ေသာ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေပးလွဴႏိုင္သည္ ထက္ အဆတစ္ေထာင္ အဆတစ္ေသာင္းမက သာ၍ ေပးလွဴျခင္းခံလိုက္ပါေသးသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ အသုံးျပဳရန္ ရွာေဖါသိုမီွးထားေသာ အရာမ်ားသည္ တစ္ေန႔ ဤေလာကႀကီးမွ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ထြက္ခြားသြားခ်ိန္တြင္ စြန္႔ထားရမည့္ အရာမ်ား၊ ဆုံး႐ႈံးက်န္ရစ္မည့္ အရာမ်ာသာျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကၽြႏု္ပ္တို႔ပိုင္ဆိုင္ေသာ အရာမ်ားကို ကိုယ္ေတာ္ရွင္ထံ ေပးအပ္ခဲ့ လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔အတြက္ ထာ၀ရ တည္တံ့သည့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာမ်ားႏွင့္ မတိုင္းဆႏိုင္ေသာ အက်ဳိး ေက်ူးဇူးမ်ားကို ခံစားရရွိၾကမည္မွာ ဧကန္မုခ်ေပတည္း။

No comments:

Post a Comment