"အတြင္းလူ" ဟူေသာ စကားသည္ အဘယ္ သူနည္း။
အတြင္းလူ ဟူေသာ စကားရွိလွ်င္ ဆန္႔က်င္ဘက္
"အျပင္လူ" လည္း ရွိသည္။
အျပင္လူ ဟူသည္ မိဘ ႏွစ္ပါး အားျဖင့္
ေမြးဖြားလာေသာ ဇာတိပကတိ ေသြးသား ခႏၶာႏွင့္
စိတ္ သက္ ျဖင့္ အသက္ရွင္ေနသူကို အျပင္လူ ဟူ၍ ေခၚဆိုသည္။ အတြင္းလူ ဟူမူကား ေယရႈ ခရစ္ကို မိမိ၏ ကယ္တင္ေသာ အရွင္၊ သခင္ အျဖစ္ လက္ခံရယူ ျခင္းေၾကာင့္ ဂတိေတာ္ အားျဖင့္ ဘုရားတဖန္ ေမြးဖြား ေပးလိုက္ေသာ လူ၏ ဝိညာဥ္ ျဖစ္ေပသည္။ ခရစ္ယာန္ တိုင္းသည္ တဖန္ေမြးျခင္းကို ခံယူထားေသာ သူမ်ား ျဖစ္ၾကရမည္။ ခရစ္ယာန္တိုင္း သည္ မိမိ၌ အျပစ္ရွိေၾကာင္း ဝန္ခံၿပီး၊ ကၽြႏ္ုပ္ အျပစ္အတြက္ သခင္ေယရႈ အေသြးသြန္း အေသခံ ေပးခဲ့ျခင္းကို ယံုၾကည္လက္ခံသူ အမွန္ ျဖစ္လွ်င္ ဒုတိယ ေမြးျခင္းကို ခံယူၿပီးသူျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွ စၿပီး အတြင္းလူ နဲ႔ အျပင္လူ ႏွစ္ဦး သည္ ေျမႀကီးခႏၶာ အိမ္ တလံုးထဲတြင္ အတူေနထိုင္လွ်က္ရွိသည္။ သာမန္ အားျဖင့္ အျပင္လူသည္ အရင္ေမြးဖြားထားၿပီး အတြင္းလူသည္ ေနာက္မွ ေမြးဖြား လာသည့္ အတြက္ အျပင္လူက အတြင္းလူကို အၿမဲ အႏိုင္အထက္ ျပဳက်င့္ေလ့ ရွိသည္။ အျပင္လူ၏ စိတ္သည္ က်ရႈံး အာဒံ မ်ိဳး မွ အေမြခံ လာရ၍ နတ္ဆိုး စာတန္ ၏ အတၱ ႏွင့္ မာန ပါရွိထားၿပီး ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေမြးစ အတြင္းလူသည္ ခြန္အားႏွင့္ ျပည့္စံု ၿပီး သန္စြမ္း ႀကီးထြား သန္မာ လာမွ အျပင္လူ၏ ညႇင္းပန္း အႏိုင္က်င့္ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ ႏိုင္ေပမည္။ အတြင္းလူ ကို သန္စြမ္းႀကီးထြား လာေစဖို႔ အျပင္ အစာ တရားအားျဖင့္ ႀကီးထြားျခင္း မရႏိုင္ေပ။ အတြင္းလူကို အတြင္း အစာ အစာအဟာရ ျဖင့္သာ ႀကီးထြား ေစႏိုင္သည္ ျဖစ္၍ ဘုရားက လူ၏ ဝိညာဥ္ အတြင္း၌ ေနထိုင္လွ်က္ ဘုရား အသက္ ႏွင့္ တကြ ဘုရားသဘာဝ ကို လူအား ေကၽြးေနျခင္းကို အတြင္းလူက စားမွသာ အတြင္းလူသည္ တစတစ ခိုင္ခန္႔ ၿမဲျမန္ မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အတြင္း တရားျဖစ္သည့္ အသက္ရွင္ေစေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္၏ တရား လုပ္ေဆာင္ ေပးေနျခင္းကို သိျမင္ႏိုင္ဖို႔ အျပင္တရားကို ခ်ထားေပးရသည္။ အျပင္တရားသည္ က်ရႈံး ေသာ အျပင္လူ အတြက္ ေစာင့္ထိန္းဖို႔ ျဖစ္ၿပီး အတြင္း လူ အတြက္ အတြင္း တရား၏ လုပ္ေပးေနျခင္းကို သိျမင္ဝန္ခံ တတ္လာေစဖို႔ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အျပင္တရား ကို ႀကိဳးစား က်င့္ၾကံ အားထုတ္ျခင္း ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္လိုလွ်င္ အတြင္းတရား ျဖစ္ေသာ အသက္ရွင္ေစေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ တရား ႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ ေနေသာ အသက္တာ ျဖစ္ဖို႔လိုသည္။ ထို တရားသည္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ ဝိညာဥ္ ျဖစ္ၿပီး မိမိ အထဲ စဥ္ဆက္မပ်က္ အသက္ရွင္ေစေပး ေနသည့္ အတြက္ အတြင္း တရား အျဖစ္ လူအထဲ ေပၚထြန္း ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအမႈအရာကို စဥ္းစား ဝမ္းေျမာက္ ခံယူ ေနေသာသူသည္ ထိုအစာကို စားသံုး ေနသည့္ အတြက္ တစတစ ႀကီးထြားလာသည့္ အခါ ဝိညာဥ္ေတာ္၏ မစျခင္း အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ စိတ္ေသာက ဖိစီးျခင္း၊ စိတ္ ေဝဒနာ ခံစားျခင္း၊ စိတ္မသာ ၿငီးထြားျခင္း မ်ားမွ ေက်ာ္လြန္ လြတ္ေျမာက္လာေပမည္။ (J.Lee)
အတြင္းလူ ဟူေသာ စကားရွိလွ်င္ ဆန္႔က်င္ဘက္
"အျပင္လူ" လည္း ရွိသည္။
အျပင္လူ ဟူသည္ မိဘ ႏွစ္ပါး အားျဖင့္
ေမြးဖြားလာေသာ ဇာတိပကတိ ေသြးသား ခႏၶာႏွင့္
စိတ္ သက္ ျဖင့္ အသက္ရွင္ေနသူကို အျပင္လူ ဟူ၍ ေခၚဆိုသည္။ အတြင္းလူ ဟူမူကား ေယရႈ ခရစ္ကို မိမိ၏ ကယ္တင္ေသာ အရွင္၊ သခင္ အျဖစ္ လက္ခံရယူ ျခင္းေၾကာင့္ ဂတိေတာ္ အားျဖင့္ ဘုရားတဖန္ ေမြးဖြား ေပးလိုက္ေသာ လူ၏ ဝိညာဥ္ ျဖစ္ေပသည္။ ခရစ္ယာန္ တိုင္းသည္ တဖန္ေမြးျခင္းကို ခံယူထားေသာ သူမ်ား ျဖစ္ၾကရမည္။ ခရစ္ယာန္တိုင္း သည္ မိမိ၌ အျပစ္ရွိေၾကာင္း ဝန္ခံၿပီး၊ ကၽြႏ္ုပ္ အျပစ္အတြက္ သခင္ေယရႈ အေသြးသြန္း အေသခံ ေပးခဲ့ျခင္းကို ယံုၾကည္လက္ခံသူ အမွန္ ျဖစ္လွ်င္ ဒုတိယ ေမြးျခင္းကို ခံယူၿပီးသူျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွ စၿပီး အတြင္းလူ နဲ႔ အျပင္လူ ႏွစ္ဦး သည္ ေျမႀကီးခႏၶာ အိမ္ တလံုးထဲတြင္ အတူေနထိုင္လွ်က္ရွိသည္။ သာမန္ အားျဖင့္ အျပင္လူသည္ အရင္ေမြးဖြားထားၿပီး အတြင္းလူသည္ ေနာက္မွ ေမြးဖြား လာသည့္ အတြက္ အျပင္လူက အတြင္းလူကို အၿမဲ အႏိုင္အထက္ ျပဳက်င့္ေလ့ ရွိသည္။ အျပင္လူ၏ စိတ္သည္ က်ရႈံး အာဒံ မ်ိဳး မွ အေမြခံ လာရ၍ နတ္ဆိုး စာတန္ ၏ အတၱ ႏွင့္ မာန ပါရွိထားၿပီး ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေမြးစ အတြင္းလူသည္ ခြန္အားႏွင့္ ျပည့္စံု ၿပီး သန္စြမ္း ႀကီးထြား သန္မာ လာမွ အျပင္လူ၏ ညႇင္းပန္း အႏိုင္က်င့္ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ ႏိုင္ေပမည္။ အတြင္းလူ ကို သန္စြမ္းႀကီးထြား လာေစဖို႔ အျပင္ အစာ တရားအားျဖင့္ ႀကီးထြားျခင္း မရႏိုင္ေပ။ အတြင္းလူကို အတြင္း အစာ အစာအဟာရ ျဖင့္သာ ႀကီးထြား ေစႏိုင္သည္ ျဖစ္၍ ဘုရားက လူ၏ ဝိညာဥ္ အတြင္း၌ ေနထိုင္လွ်က္ ဘုရား အသက္ ႏွင့္ တကြ ဘုရားသဘာဝ ကို လူအား ေကၽြးေနျခင္းကို အတြင္းလူက စားမွသာ အတြင္းလူသည္ တစတစ ခိုင္ခန္႔ ၿမဲျမန္ မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အတြင္း တရားျဖစ္သည့္ အသက္ရွင္ေစေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္၏ တရား လုပ္ေဆာင္ ေပးေနျခင္းကို သိျမင္ႏိုင္ဖို႔ အျပင္တရားကို ခ်ထားေပးရသည္။ အျပင္တရားသည္ က်ရႈံး ေသာ အျပင္လူ အတြက္ ေစာင့္ထိန္းဖို႔ ျဖစ္ၿပီး အတြင္း လူ အတြက္ အတြင္း တရား၏ လုပ္ေပးေနျခင္းကို သိျမင္ဝန္ခံ တတ္လာေစဖို႔ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အျပင္တရား ကို ႀကိဳးစား က်င့္ၾကံ အားထုတ္ျခင္း ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္လိုလွ်င္ အတြင္းတရား ျဖစ္ေသာ အသက္ရွင္ေစေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ တရား ႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ ေနေသာ အသက္တာ ျဖစ္ဖို႔လိုသည္။ ထို တရားသည္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ ဝိညာဥ္ ျဖစ္ၿပီး မိမိ အထဲ စဥ္ဆက္မပ်က္ အသက္ရွင္ေစေပး ေနသည့္ အတြက္ အတြင္း တရား အျဖစ္ လူအထဲ ေပၚထြန္း ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအမႈအရာကို စဥ္းစား ဝမ္းေျမာက္ ခံယူ ေနေသာသူသည္ ထိုအစာကို စားသံုး ေနသည့္ အတြက္ တစတစ ႀကီးထြားလာသည့္ အခါ ဝိညာဥ္ေတာ္၏ မစျခင္း အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ စိတ္ေသာက ဖိစီးျခင္း၊ စိတ္ ေဝဒနာ ခံစားျခင္း၊ စိတ္မသာ ၿငီးထြားျခင္း မ်ားမွ ေက်ာ္လြန္ လြတ္ေျမာက္လာေပမည္။ (J.Lee)
No comments:
Post a Comment