၁ အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၂ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ၃ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ၄ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ အသက္ရွိ၏။ ထိုအသက္ သည္လည္း လူတို႔၏အလင္းျဖစ္၏။ ၅ ထိုအလင္းသည္ ေမွာင္မိုက္၌လင္း၍ ေမွာင္မိုက္သည္မခံမယူ။ ၆ ေယာဟန္အမည္ရွိေသာသူတေယာက္ကို ဘုရားသခင္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၇ ထိုသူကို လူအေပါင္း တို႔သည္ အမွီျပဳ၍ ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထိုသူသည္သက္ေသခံျဖစ္၍၊ အလင္းေတာ္၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါလာ၏။ ၈ ထိုသူသည္ အလင္းေတာ္မဟုတ္။ အလင္းေတာ္၏အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါသာ လာ၏။ ၉ ဟုတ္မွန္ေသာအလင္းမူကား၊ ဤေလာကသို႔ၾကြလာလ်က္ ခပ္သိမ္းေသာ လူအေပါင္းတို႔အား အလင္းကိုေပးေသာသူ ျဖစ္သတည္း။ ၁၀ ထိုသူသည္ ဤေလာက၌ရွိေတာ္မူၿပီ။ ဤေလာကကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာကသည္ ထိုသူကိုမသိ။ ၁၁ သူသည္မိမိေဒသအရပ္သို႔ၾကြလာေသာ္လည္း၊ မိမိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူ႔ကို လက္မခံဘဲေနၾက၏။ ၁၂ ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အား၊ ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို ေပးေတာ္မူ၏။ ၁၃ ထိုသားတို႔မူကား၊ လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ ဘြားေသာ သားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ ဘြားေသာသားမဟုတ္။ လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။ ၁၄ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၎၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၎ ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။ !

Sunday 22 July 2018

|| ယံုၾကည္သူခရစ္ယန္သည္ ကယ္တင္ျခင္း ဆံုးရွံုးနုိင္သလား ||

John Calvin (Calvinism , French theologian , 1509-1564)
1. Total Depravity: အျပစ္၌က်ဆံုးေသာ လူသည္ အျပစ္လြွမ္းသည္.အတြက္ ၀ိညဥ္ေရး၌ အေသ၊ အကန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင္. ေနာင္တရျခင္း ယံုၾကည္ျခင္း နာခံျခင္း မတတ္နုိင္။ ေရာမ၊ ၃း၁၀၊ ဆာ ၁၄း၃၊ ၅၃း၃ 
2.ဘုရား၏ ခ်ြင္းခ်က္မရွိ ေရြးခ်ယ္မွဳနွင္. သက္ဆုိင္ျပီး ဘုရားသခင္၏ အထူးေက်းဇူးေမတၱာ ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ 
3. ဘုရားသခင္ အေသခံျခင္းနွင္. ကယ္တင္ျခင္း အာမခံခ်က္ သည္ အထူး ေရြးခ်ယ္သူ မ်ားနွင္.သာ သက္ဆုိင္သည္။ 
4. ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင္. ကယ္တင္ျခင္းျဖစ္ျပီး ၀ိညဥ္ေတာ္သည္ နွလံုးသား၌ မဆံုးရွံုးနုိင္ေသာ ၀ိညဥ္ေတာ္ကုိ ေပးကာ အသစ္ေသာ ေမြးျခင္း ယံုၾကည္ျခင္း ေနာင္တရျခင္းကုိ ေရြးခ်ယ္ခြင္.ေပးသည္။ 
5.ဆံုးရွံုးျခင္းမရွိေအာင္ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ယံုၾကည္ ကုိးစားျခင္း ရွိေအာင္ ထိန္းေပးသည္။

 Jacobus Arminius( Arminianism , Dutch theologian 1560-1609)  
1. အျပစ္သည္ လူကုိမထိန္းခ်ဳပ္သလုိ လူသည္ အျမဲတမ္း
အျပစ္က်ဴးလြန္သည္. သဘာ၀မရွိပါ။ 
2.ဘုရားသခင္၏ ၾကုိတင္သိမွတ္ျခင္းဥာဏ္ေတာ္ျဖင္. လူကုိေရြးခ်ယ္ျပီး 
ကယ္တင္ျခင္း ရရွိရန္ တူညီေသာ အခြင္.ေရးေပးထားသည္။ 
၁တိ၊၂း၄၊၂ေပ ၃း၉၊ မာသဲ ၁၈း၁၄ 
3.လူတုိင္းအတြက္ ခရစ္ေတာ္အေသခံသလုိ လူတုိင္းအတြက္ 
တူညီေသာ အဖုိးအခ ေပး သည္။ သုိ.ေသာ္ အာမခံျခင္းသည္
 တဦးခ်င္းနွင္. သက္ဆုိင္သည္။ 
4. ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင္.ကယ္တင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ လူ၏ ေရြးခ်ယ္မွဳ Free will ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ အတင္းအၾကပ္မလုပ္၊ လူသည္ ယံုၾကည္ျခင္းရျပီးမွ ဒု-ေမြးျခင္း ခံသည္။ ယံုၾကည္ျခင္းနွင္. ေနာင္တရျခင္း သည္ ဘုရားသခင္၏ အခမဲ.လက္ေဆာင္ မဟုတ္ေပ။ 
5. ယံုၾကည္သူသည္ ေက်းဇူးတရား မွ ထြက္သြားနုိင္ျပီး 
ကယ္တင္ျခင္းလည္း ဆံုးရွံုးနုိင္သည္။

 ခရစ္ယန္ယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္ 
ကယ္တင္ျခင္း ဆံုး႐ႈံးႏိုင္ပါသလား ?? 
ဤေမးခြန္းသည္ ယေန. ယံုၾကည္သူ ခရစ္ယာန္ေလာက၌ အေရးႀကီးဆံုးေသာ ပုစာၦေတြထဲက တစ္ခုအပါအဝင္ ခရစ္ယာန္ဘာသာႏွင့္ အျခားဘာသာ တို႔၏ အဓိကကြာျခားခ်က္တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ.ေသာ AD ( 1560-1609) ခရစ္ယာန္သမုိင္း၌လည္း Jacobus Arminius ( Arminianism ) Dutch theologian နွင္ John Calvin (1509-1564 Calvinism French theologian ေတြၾကား အေသာမသတ္၊ မျပီးဆံုးႏိုင္သည့္ ျငင္းခုန္မႈ ျဖစ္ခဲ့သလို၊ Monkey Theory , Cat Theory တို႔သည္လည္း ဤပုစာၦ ေဆြးေႏြးစရာ Debate 
 အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။ 

သမၼာက်မ္း၌ ကယ္တင္ျခင္းအေၾကာင္း ေသခ်ာေလ.လာသည့္အခါ 
ဘုရားသခင္ View of God (ကယ္တင္သူ၊ ကယ္တင္ရွင္) ဖက္မွ ကယ္တင္ျခင္းသည္ လံုးဝမဆံုး႐ႈံးႏိုင္ပါ။ "Once saved, always saved" ျဖစ္ေသာ္လည္း အကယ္တင္ခံ လူသားဖက္ View of Man သည္ `ေယရွုခရစ္သည္ ကယ္တင္ရွင္မဟုတ္၊ ဘုရားသခင္မဟုတ္´ဟု ျငင္းဆန္ကာ ဘုရားထံမွ ထြက္သြားေသာ္ ပ်က္ျပယ္သြားနုိင္သည္ ဆုိသည္. ယံုၾကည္မွဳအသံလည္း က်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားေနရသည္ ။ ဘုရားဖက္မွ ကယ္တင္ျခင္း၏ 
အနက္အဓိပၸါယ္ ( View Of God side) ကယ္တင္ျခင္းကုိ
 ေဟျဗဲလို yeshû'âh ဟုေခၚ၍ ကယ္တင္ျခင္း(salvation), ကယ္ႏုတ္ျခင္း (deliverance), ေအာင္ႏိုင္ျခင္း(victory)ဟုူေသာ အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္သည္ 
(က ၄၉:၁၈၊ ထြက္ ၁၄:၁၃၊ ဆာလံ ၃:၈၊ ၁၈:၃၅၊ ၂၀:၅၊ ၂၁:၁၊ ၃၅:၃)။ 

ဂရိဘာသာျဖင္. sōzō (verb) ဟုေခၚ၍ ကယ္တင္သည္(to save), ေဘးကင္းလံုျခံဳ စြာထိန္းသိမ္း ထားသည္ (to keep sound and saved), ေဘးအႏၱာရာယ္(သို႔)ပ်က္စီးျခင္းမွ ကယ္ဆယ္သည္ 
(to rescue from danger or destruction) 
(၁ေကာ ၅:၅၊ ၁၀:၃၃၊ ၁၅:၂၊ ၂ေကာ ၂:၁၅၊ ဧဖက္ ၂:၈၊ ၂သက္ ၂:၁၀၊ ၁တိ ၂:၄၊ ။ 

လက္တင္ဘာသာျဖင္. salvatio or salvare ဟုေခၚ၍ အႏၱာရာယ္မႇကယ္တင္ျခင္းကုိ ဆုိလုိသည္။ ဤမူရင္းစကားလံုးမ်ား ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ ကယ္တင္ျခင္းသည္ အသက္ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကယ္ႏုတ္ျခင္း၊ ကယ္တင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္း၏ ဆိုလိုရင္းသည္ ဓမၼေဟာင္း၌ ခႏၶာပိုင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၱာရာယ္မွ ကယ္တင္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ သုိ.ေသာ္ ဘုရားသခင္၏ အမ်က္ေဒါသထြက္ျခင္း၊ တရားစီရင္ျခင္းျဖစ္သည္. အပယ္ငရဲမွ ဝိညာဥ္ကယ္တင္ျခင္းကို ဓမၼသစ္၌ အဓိက ရည္ၫြန္းပါသည္။ 

 "ကယ္တင္ျခင္း" ဟူေသာ စကားလံုးသည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ 
 (၁)ေျဖာင့္မတ္ျခင္း(ဂလာတိ ၂:၁၆)၊ 
(၂)အပယ္ငရဲမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း(ေယာ ၃:၁၆) 
(၃)နံဝိညာဥ္ ကယ္တင္ျခင္း(၁ေပ ၁:၈-၉)၊ 
(၄)ထာဝရအသက္ရျခင္း(ေယာ ၃:၃၆၊ ၆:၄၇ 
 (၅)ဒုတိယေမြးဖြားျခင္း(ေယာ ၃:၃-၅)၊ 
 (၆)ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ခြင့္ရျခင္း(ေယာ ၁:၁၂)၊ 
(၇)အသက္စာေစာင္၌ စာရင္းဝင္ျခင္း(လုကာ ၁၀:၂၀၊ ဗၽာဒိတ္ ၂၀:၁၅)၊ 
 (၈)ယံုၾကည္သူျဖစ္ျခင္း(တမန္ ၅:၁၄)စသည္ျဖင့္ စကားလံုးမတူညီေသာ္လည္း အဓိပၸါယ္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ မိမိအျပစ္ ေနာင္တရ၍ ေယ႐ႈခရစ္ေတ္ာကို မိမိကယ္တင္႐ွင္ ဘုရားသခင္အေန ျဖင္. ယံုၾကည္လက္ခံလ်င္ ကယ္တင္ျခင္းတည္းဟူေသာ အထက္ေဖာ္ျပပါ ႐ွစ္ခၽက္ကို အသက္တာ၌ တစ္ၾကိမ္တည္း ရရိွထားျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ သင္ရသည္. ကယ္တင္ျခင္း သည္ ထာဝရ စိတ္ခ်လံုျခံဳလ်က္ရိွသည္။ သမၼာက်မ္းအရ ခုိင္လံုေသာ အေထာက္အထား။ ဘာသာတရားတိုင္း၏ တူညီေသာသြန္သြင္ခ်က္သည္ ကိုယ္က်င္.နုိင္မွ (သို႔) ေကာင္းတာလုပ္ႏိုင္မွ ကယ္တင္ျခင္း ၊ အပယ္ငရဲမွလြတ္ေျမာက္ျခင္းရမည္ဟု သြန္သင္ေသာ္လည္း ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိသာ ျဖစ္သည္.အတြက္ ဘယ္သူမွ မိမိကိုယ့္ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္အားျဖင့္ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံဝင္ႏိုင္မည့္သူ မရိွေသာေၾကာင့္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အျပစ္သားအားလံုးကိုယ္စား အေသခံေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အဂၤလိပ္က်မ္းစာ၌ ေယရွုသည္ အျပစ္ျဖစ္သြားသည္ He become sin (ကုိယ္စားလုိ. မေျပာဘူး၊ ေယရွူသည္ အျပစ္ လံုးလံုးျဖစ္သြားသည္)ဟု ဆုိထားသည္။ 

 ထို႔ေၾကာင့္ မည္သူမဆုိွ ဗီဇအျပစ္ႏွင့္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ေၾကာင့္ ငရဲျပည္ကို သြားစရာ အေၾကာင္း မရွိေတာ.ဘူး။ ထုိအျပစ္ေၾကာင့္ ကိုယ္စားျပဳအေသခံသည့္ ကယ္တင္႐ွင္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကို မိမိ၏ကယ္တင္႐ွင္အေနျဖင္. "မယံုၾကည္ျခင္း"ေၾကာင့္သာလွ်င္ ငရဲသြားရမည္ ျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ကယ္တင္ျခင္း ရျခင္းမရျခင္းသည္၊ သူေကာင္းလား မေကာင္းလားဟူေသာ အျပင္ပန္း အက်င္.နွင္႔မဆိုင္ေတာ့ပဲ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကို စိန္ႏွလံုးအေႂကြးမဲ့ ယံုၾကည္သလား မယံုၾကည္ဘူးလားဟူေသာ အေၾကာင္းအရာနဲ႔သာ သက္ဆိုင္ေပ၏။ သို႔ျဖစ္၍ ဘုရားသခင္က အဘယ္သို႔ ဆိုထားသည္ကို သမၼာက်မ္းစာထဲ၌ ၾကည့္႐ႈေလ့လာ တူးဆြေဖာ္ထုတ္ၾကည့္ၾကစို႔။ 
| * | ထာဝရ အသက္ဆိုတာ မကုန္ဆံုးႏိုင္ပါ(ေယာ ၃:၃၆၊ ၆:၄၇) ထာဝရအသက္ဆိုသည္မွာ Endless Life ျဖစ္ျပီး Indian Giver ကဲ့သိ့ု ထာဝရအသက္ကို သင္ စကား နားေထာင္သည္.အခါ ေပးလိုက္၊ နားမေထာင္လ်င္ ျပန္ရုတ္သိမ္းလိုက္ဟူ၍မလုပ္ပါ။ ထာဝရအသက္သည္ ထာဝရအတြက္ပါ၊ တဒၤဂ ခဏတာ အတြက္ မဟုတ္ဘူး။ 
| * | ဘုရားသားမွ စာတန္သားျပန္ျဖစ္လို႔မရေတာ့ပါ(ေယာ ၁:၁၂) ဘုရားသခင္ႏွင့္ ယံုၾကည္သူအၾကား၌ရိွသည့္ Fellowship(သားအဖမိတ္ဖြဲ႔ျခင္း)သည္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ က်ဴးလြန္သည္.အခါ၌ ပ်က္စီးႏိုင္ေသာ္လည္း၊ Relationship(သားအဖ ေတာ္စပ္၊ဆက္ႏြယ္ျခင္း)သည္ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ မပ်က္စီးႏိုင္ပါ။ ထုိ.ေၾကာင္. က်ြန္ေတာ္ စာေရးသည္. အခါတုိင္း ` ေယရွူခရစ္အေသြးေတာ္ေၾကာင္. ညီအကုိ ေတာ္စပ္ခြင္.ရသည္. ယံုၾကည္သူမ်ား´ ဆိုသည္. စကားအျမဲ သံုးျခင္းျဖစ္သည္) 
|* | စာတန္လက္ထဲမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ဝိညာဥ္ေတာ္အားျဇင့္ လံုျခံဳစြာ တံဆိပ္႐ိုက္မွတ္သားျခင္း ခံရၿပီးၿပီ(ဧဖက္ ၁:၁၃) "တံဆိပ္႐ိုက္မွတ္ျခင္း"ဆိုသည္မွာ ဂရိတ္လို sphragizō ဟုေခၚ၍ လံုျခံဳစိတ္ခၽျခင္း (security), စစ္မွန္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ျခင္း(to confirm authenticate), ပိုင္ဆိုင္ျခင္း (possesion or ownership)တို႔အတြက္ အသံုးျပဳသည္။ ေယ႐ႈကို ယံုၾကည္လက္ခံသည့္အခိ်န္၌ ထာဝရလံုျခံဳျပီး ဘုရားသခင္၏သား အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳရန္ႏွင့္ ဘုရားသခင္နဲ႔သာ သက္ဆိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သန္႔႐ွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတ္ာအားျဖင့္ တံဆိပ္႐ိုက္မွတ္ျခင္း ခံၿပီးၿပီျဖစ္သည္.အတြက္ အမွန္တကယ္လံုျခံဳျပီျဖစ္သည္။ ဟာေလလုယား။ 
|*| ဒုတိယေမြးျခင္းခံၿပီးသားသူ ကိုျပန္လည္အေမြးမခံပဲ ေနလို႔မရပါ(ေယာ ၃:၅၊ ၁ေပ ၁:၂၃) လူတစ္ေယာက္ မိဘစကားနားမေထာင္ခၽ်ိန္မွာ ေလာကႀကီးထဲ၌ ေမြးဖြားျခင္းမခံေအာင္ အမိဝမ္းဗိုက္ထဲသို႔ ျပန္ဝင္လို႔မရသလို၊ ယံုၾကည္သူ
တစ္ေယာက္ ဒုစ႐ိုက္ျပဳမိသည့္အခါ ဒုတိယေမြးျခင္းေတာ့ဘူးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ 
 |*| ေကာင္းမႈကုသိုလ္ႏွင့္ ကၽင့္ၾကံဳျခင္းအားျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းရရိွတာမဟုတ္ပဲ၊ မထိုက္တန္လၽက္ ေကၽးဇူးေတာ္သက္သက္ေၾကာင့္ ရရိွထားေသာ ကယ္တင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္ (ဧဖက္ ၂:၈-၁၀) လူသည္ မိမိကုသိုလ္ေကာင္းမႈအားျဖင့္ကယ္တင္ျခင္းရရိွႏိုင္တယ္ဆိုခဲ့လၽင္...မေကာင္းတဲ့
အခၽ်ိန္၌ သူ႔ကယ္တင္ျခင္းျပန္ဆံုး႐ႈံးႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ေကာင္းမႈအားျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းရရိွတာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္၊မေကာင္း တဲ့အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ကယ္တင္ျခင္းကိုမေႏွာင့္ယွက္နိုင္ပါ။ ဤသို႔ဆိုရာတြင္ ခရစ္ယာန္အသက္တာ၌ ႀကိဳက္သလို ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ကၽဴးလြန္ဖို႔ရာ Permitေပးျခင္း/တိုက္တြန္းျခင္းမဟုတ္ပဲ၊ ဘုရားသခင္၏ ႀကီးမားေသာ ေက်းဇူးတရားကို သိျမင္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၌ ပိုအားႀကီးလာေစရန္ ႏိုးေဆာ္အသိေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ 
 |*| ကယ္တင္ျခင္းအေျကာင္း၌ ဘုရာသးခင္က အစျပဳေပးသည့္နည္းတူ အဆံုးထိသူတာဝန္ယူမည္ျဖစ္ပါသည္(ဖိလိပၸိဳ ၁:၆) ကယ္တင္ျခင္းအမူ၌ ဘုရားသခင္ကသာ အစအဆံုးေဆာင္ရြက္ေပးသည့္နည္းတူ...က်ေန္ာတို႔ ေနာင္တ
ရၿပီး၊ ေယ႐ႈခရစ္ကို ယံုၾကည္လက္ခံသည္နွင္.တစ္ၿပိဳင္နက္ ကယ္တင္ျခင္း လံုျခံဳစိတ္ခ်မႈကိုလည္း ဘုရားကပဲ တာဝန္ယူေပးပါသည္။ သူသာလ်င္ ယခုဘဝႏွင့္ ေနာင္ဘဝအတြက္ အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္သူ ျဖစ္ပါသည္။ 
|*| "ငါ့သိုးတို႔သည္ ငါ့စကားသံကို နားေထာင္၍ ငါ့ေနာက္သို႔လိုက္ၾက၏။ ထိုသိုးတို႔ကို ငါသိ၏။ ထာဝရအသက္ကိုလည္း ငါေပး၏။ ထိုသိုးတို႔သည္ ပၽက္စီးျခင္းႏွင့္ အစဥ္
မျပတ္ ကင္းလြတ္လိမ့္မည္။ အဘယ္သူမၽွ ထိုသိုးတို႔ကို ငါ့လက္မွ 
မႏႈတ္မယူႏိုင္။"(ေယာ ၁၀:၂၇-၂၈) 
"ငါ့သိုးတုိ႔"=ေယ႐ႈခရစ္ကို ယံုၾကည္ေသာသူတိုင္းကို "သိုး"ဟု သမၼာကၽမ္းစာက သံုးထားပါသည္။ "ငါ့စကားသံကို နားေထာင္၍ ငါ့ေနာက္သို႔လိုက္ၾက၏" 
စကားသံ = phōnē = a sound , a tone, speech နားေထာင္= akouō = hear , 
to comprehend(ၾကားနာ နာလည္ျခင္း) 
လိုက္ျခင္း= akoloutheō = to join one as a disciple, to become his disciple သူ႔တပည့္ျဖစ္လာျခင္း။ ဘုရားသခင္ေျပာထားသည့္ သူ႔အေၾကာင္းကို ၾကားနာလက္ခံ၍ ေယ႐ႈေနာက္ေတာ္သို႔ လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

~ "ထာဝရအသက္ကိုလည္း ေပးထားသည္" ထာဝရဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က ဂရိတ္လို "aiōnios = endless, without end, never to cease" ဟုေခၚ၍၊ ဗမာလို "အဆံုးမရိွ၊ ဘယ္ေတာ့မွ မကုန္ဆံုးႏိုင္ေသာ"ဟူ၍ အနက္အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ပါသည္။ ဘုရားသခင္ေပးထားေသာ အသက္သည္ ဘယ္ေတ့ာမွ မကုန္ဆံုးႏိုင္သည့္ အဆံုးမရိွေသာ အသက္ျဖစ္ပါသည္။ 
~ "ပၽက္စီးျခင္း" ဆိုသည္မွာ ဂရိတ္လို "apollumi" ဟုေခၚ၍၊ အဓိပၸါယ္က "to destroy or perish, to declear that one must be put to death" ပၽက္စီးသည္၊ ေသေစဖို႔အလို႔ငွါ ေၾကာ္ျငာသည္ ဆိုလိုထားပါသည္။ ထပ္မံ႐ွင္းျပထားသည္မွာ "metaphorically to devout or give over to eternal misery in hell" ငရဲထဲ၌ ထာဝရျပင္းျပေသာေဝဒနာ ခံစားေစျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေယ႐ႈခရစ္ကို ယံုၾကည္ေသာသူက ထိုကဲ့သို႔ ပၽက္စီးျခင္းႏွင့္ "အစဥ္မျပတ္ ကင္းလြတ္ လိမ့္မည္"ျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္လို never ဟုသံုးထားၿပီး မူရင္းဘာသာ ဂရိတ္မွာ 
ou mē ဟူေသာ "ဘယ္ေတာ့မွ (never), ဧကန္ အမွန္မၾကံဳရဘူး (certainly not), လံုးဝ (not at all), ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး(by no means)" ဟူ၍ အနက္အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ပါ၏။ 


အပိုဒ္ငယ္ - ၂၈ 
 ~အဘယ္သူမၽွ = tis = a certain one, whosoever =
 တစ္ေယာက္ေသာသူမွ၊ ဘယ္သူကမွ 
~ငါ့လက္မွ = cheir = figuratively power = တန္ခိုး 
~မႏႈတ္မယူႏိုင္ = harpazō = carry off by force, to snatch out or away = ျသဇာအာဏာနဲ႔ လုယူလုို႔မရ၊ ထုတ္ယူသြားလို႔မရ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘယ္သူမဆုိ ဘယ္လုိနည္းလမ္းႏွင့္မ်ွ ယံုၾကည္သူအား ဘုရားသခင္၏ တန္ခိုးေတာ္မွ မႏိႈက္ယူႏိုင္ေတာ့ပါ။ ထာဝရလံုျခံဳေၾကာင္း ထင္း႐ွားပါသည္။

*|* ကယ္တင္ျခင္း ျပန္လည္မဆံုး႐ႈံးႏိုင္ျခင္း၏ အဓိကသေဘာတရားမၽား*|* ေအာက္ေဖာ္ျပပါ စကားလံုးတို႔သည္ ယာယီခဏအတြက္သာ ဘုရားသခင္က ျပဳလုပ္ေပးျခင္း မဟုတ္ပဲ၊ ထာဝရနဲ႔သက္ဆိုင္ေသာ ခိုင္လံုမႈျဖစ္ပါသည္။ 

@ေရႊးေကာက္ေတာ္မူျခင္း (Election) ဤကမာၻမတည္မွီ ငါတို႔ကို
ခရစ္ေတာ္၌ ေရႊးေကာက္ေတာ္မူျခင္း ခံရၿပီ(ဧဖက္ ၁:၄)
 @ေျဖာင့္မတ္ေစေတာ္မူျခင္း(Justification) ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္လက္ခံျခင္းအားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ ကၽေနာ္တို႔ေရာက္ရိွၿပီ။ ဤေျဖာင့္မတ္ျခင္းသည္ လူေ႐ွ႕၌ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း မဟုတ္ပဲ၊ ဘုရားသခင္ေ႐ွ႕၌ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္(ေရာမ ၃:၂၀-၂၄၊ ဂလာတိ ၂:၁၆) @ေရႊးႏုတ္ေတာ္မူျခင္း(Redemption) ေလာကလူသားအားလုံုးကို 
အပယ္ငရဲသိ့ု ပစ္ခ်သြားေစသည့္ ဗီဇအျပစ္၏အခအတြက္ ေယ႐ႈက ကိုယ္စားျပဳ အေသခံေပးၿပီး(ေရာမ ၅:၈)၊ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏ အေသြးေတ္ာအားျဖင့္ အျပစ္ ၏ေက်းကၽြန္ အေမွာင္မိုက္တန္ခိုးမွ ေရႊးႏုတ္ေတ္ာ မူ၏(ေကာေလာသဲ ၁:၁၃-၁၄)။ @ျပန္လည္ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း(Regeneration) သန္႔႐ွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္
အားျဖင့္ ကၽေနာ္တို႔သည္ ျပန္လည္ဖြားျမင္ျခင္း(ဒုတိယေမြးျခင္း)ခံရၿပီး၊ 
အသစ္ေသာ ဝိညာဥ္အသက္တာႏွင့္ အသစ္ေသာ ဝိညာဥ္ပကတိကို
ရရိွထားပါၿပီ(ေယာ ၃:၅၊ ၁၆၊ ၁ေပ ၁:၂၂-၂၃၊ ၁ေယာ ၃:၉)။ 
@အေမြခံသားျဖစ္ျခငး္(Adoption) ဘုရားသခင္၏ မိသားစုစာရင္းဝင္အျဖစ္ ကၽေန္ာတို႔သည္ ဒုတိယေမြးျခင္းခံၿပီးၿပီ။ ဘုရားသခင္သည္ က်ေန္ာတို့၏ အဖဘုရားျဖစ္သျဖင့္ ကၽေနာ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးမၽားျဖစ္ၾကပါသည္(ဂလာတိ ၄:၄-၅၊ ေယာ ၁:၁၂)။ @သန္႔႐ွင္းမြန္ျမတ္ေစျခင္း(Sanctification) ကၽေနာ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္
သူ၏ အမူေတာ္ျမတ္အတြက္ သန္႔႐ွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတ္ာက 
သီးသန္႔ ခြဲခန္႔ထားပါသည္။ (၂ေကာ ၃:၁၈) 
@ယံုၾကည္စိတ္ခၽမႈ(Assurance) စစ္မွန္ေသာ ယံုၾကည္သူတိုင္းသည္ 
မိိမိအထဲ၌ ထာဝရအသက္ရိွေၾကာငး္ ေကာင္းမြန္ေသခ်ာစြာသိရိွပါသျဖင့္၊ 
အမွတ္တမဲ့ ေသသြားမည္ဆုိေသာ္လည္း ဧကန္အမွန္ ေကာငး္ကင္ႏိုင္ငံ
သြားမည္ဟု ရာႏႈန္းျပည့္(၁၀၀%) ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈရိွပါသည္(၁ေယာ ၅: ၁၀-၁၂)။ ဤကဲ့သိ့ု ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈရိွျခင္းသည္ ခရစ္ယာန္၏အႏွစ္သာရျဖစ္ပါသည္။ ယခုခ်က္ခ်င္းေသသြားရင္ ဘယ္ကုိ သြားမလဲဆိုတာ ေသခ်ာမသိေသးသည့္ ခရစ္ယာန္သည္ ထမင္းအိုးနားမွာ ထိုင္လ်က္ငတ္မြတ္ေနသူ၊ ေလွစီးရင္း ေရငတ္ေနသူကဲ့သို႔ ျဖစ္ကာ သနားစရာ အလြန္ေကာင္းလွေပ၏။
 @ ဂုဏ္ေတ္ာခၽီးမြမ္းျခင္း(Gloriifcation) ဘုရားသခင္က က်ေန္ာတို႔ကို 
ကယ္တင္၍ အျပစ္ေတြ ခြင့္လႊတ္ထားယံုမၽွမက၊ သူ၏ အေမြခံသား 
အေနျဖင့္လက္ခံ၍ သားေတာ္ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ဘုန္းေတာ္ဝင္စား(ခၽီးေျမာက္ျခင္းခံ)ရအံုးမည္ ျဖစ္သည္(ေရာမ ၈:၁၇၊ ၃၀)။ 
ထို႔ေၾကာင့္ ကယ္တင္ျခင္းအမႈ၌ အစမွ အဆံုးတိုင္ေအာင္ ဘုရားသခင္ကသာ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေပးေသာေၾကာင့္ ယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္ အလြန္ပင္ စိတ္ခ်ရပါသည္။ ဘုရားသခင္ ကိုယ္တိုင္က က်ေနာ္တို႔ကို ေရႊးေကာက္သည္၊ ေျဖာင့္မတ္ေစသည္၊ ေရႊးႏုတ္သည္၊ ျပန္လည္ေမြးဖြားေစသည္၊ အေမြခံသားအျဖစ္ခန္႔အပ္သည္၊ သန္႔႐ွင္းမြန္ျမတ္ေစသည္၊ ယံုၾကည္စိတ္ခၽမႈေပးသည္၊ ေနာက္ဆံုး၌ ခၽီးေျမာက္သည္ျဖစ္၍ အဘယ္သူက ဘုရားသခင္ေပးထားေသာ ကယ္တင္ျခင္းကို ပ်က္စီး ဆံုး႐ႈံးေစမည္နည္း။ 
* * အျပစ္ႏွစ္မၽိဳး(Two Kinds of Sin) **
@ဗီဇအျပစ္(Original Sin) ~ဤဗီဇအျပစ္သည္ အာဒံအားျဖင့္ ကၽေနာ္တို႔ ေလာကလူသားအားလံုးက ရရိွထားေသာအျပစ္ျဖစ္ပါသည္(ဆာလံ ၅၁:၅၊ ေရာမ ၅:၁၂)။ မိမိက်ဴးလြန္ေသာ အျပစ္မဟုတ္ပါ။ 
~ဤအျပစ္သည္ ဘုရားသခင္ လံုးဝမခြင့္ႏိုင္ေသာအျပစ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာႏွင့္ ဝိညာဥ္ေသဒဏ္(ငရဲဒဏ္)ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္(ေရာမ ၆:၂၃)။ 
~ဤအျပစ္မွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ရန္ မတတ္ႏိုင္ေသာ 
အျပစ္ျဖစ္ပါသည္(ေရာမ ၃:၁၀၊ ၂၃) ~ဤအျပစ္၏အဖိုး
အခသည္ ထာဝရေသျခင္းတည္းဟူေသာ 
ငရဲမီးအိုင္ထဲသိ့ု က်ေရာက္ျခင္းျဖစ္သည္(ေရာမ ၆:၂၃) 
~ဤအျပစ္သည္ ေယရွူအေပၚ၌ တင္ထားေသာ 
အျပစ္ျဖစ္ပါသည္(ေယာ ၁:၂၉)
 ~ဤအျပစ္၏ အဖိုးအခေၾကာင့္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ ကိုယ္စားျပဳအေသခံေပးၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ လူသည္ဤ ဗီဇအျပစ္ေၾကာင့္ ငရဲမသြားရေတာ့ပဲ၊ ကိုယ္စားျပဳအေသခံေပးသည့္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကို မယံုၾကည္ျခင္းေၾကာင့္သာ ငရဲသြားရမည္ျဖစ္ပါသည္။ 

@ဒုစ႐ိုက္အျပစ္(Habitual Sins) 
~ဤအျပစ္သည္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ဟုေခၚ၍ ကာယကံ၊ဝစီကံႏွင့္
မေနာ္ကံဟူ၍ သံုးမၽိဳးနဲ႔ ပိုင္း လို႔ရပါသည္။ 
~ဤအျပစ္သည္ အထက္ေဖ္ာျပသည့္ ဗီဇာအျပစ္၏ အသီးအပြင့္ကဲ့သို႔ျဖစ္ပါသည္ (ဗီဇာအျပစ္သည္ မ်ိဳးေစ့ကဲ့သိ့ုျဖစ္၍ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္သည္ အသီးအပြင့္ကဲ့သိ့ုျဖစ္ပါသည္)။ ~ဤအျပစ္အား မလုပ္မိေအာင္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ထိန္းသိမ္း၍ ေ႐ွာင္က်ဥ္လိ့ု
ရသလုိ၊ ျပဳလိ့ုရေသာ အျပစ္မိ်ဳးလည္းျဖစ္ပါသည္။ ~ဤအျပစ္သည္အစိုးရကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘာသာေရးကေသာ္
လည္းေကာင္း၊ ပညတ္တရား အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိန္းသိမ္းထားပါသည္။ 
~ဤအျပစ္သည္ ဝိညာဥ္ အပယ္ငရဲက်ေရာက္ျခင္းနဲ႔မဆိုင္ပဲ၊ ခႏၶာကုိယ္၌ ခံစားရမည္အရာနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံ၌ 
ရရိွမည့္ ဆုလဒ္နဲ႔သက္ဆိုင္ပါသည္။ 
~ဤအျပစ္သည္ ကယ္တင္ျခင္းအမူ၌ ေနာင္တရျခင္းနွင္.ဆိုင္၍၊ ခရစ္ယာန္အသက္တာ၌ ျပဳမိရင္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္သည္။ ~ဤအျပစ္သည္ ျပဳမိခဲ့သမၽွေသာအရာအတြက္လည္း ေယ႐ႈခရစ္ေတ္ာ၏ အေသြးေတာ္ျမတ္အားျဖင့္ သန္႔႐ွင္းစင္ၾကယ္ေစျပီျဖစ္၍ 
ခြင့္လြတ္ျခင္းလည္း ခံၿပီးၿပီျဖစ္သည္။

! ! ယံုၾကည္သူ အျပစ္ျပဳႏိုင္ေသးသေလာ.||
ဒု႐ိုက္အျပစ္ျပဳမိလ်င္ ဘာျဖစ္ႏိုင္သနည္း။ 
ယံုၾကည္သူသည္ ေန႔စဥ္အသက္တာ၌ အျပစ္ကၽဴးလြန္ႏိုင္ပါသည္။ အေၾကာင္းမူကား ယံုၾကည္သူအထဲ၌ ဇာတိပကတိရိွေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ယံုၾကည္သူတိုင္း၌ ဇာတိပကတိလူ(လူေဟာင္း)ႏွင့္ ဝိညာဥ္ပကတိလူ(လူသစ္)၍ ႏွစ္မ်ိဳးရိွပါသည္။ ဇာတိပကတိလူ၏ အလိုကိုလိုက္ျခင္းသည္ ဇာတိလူဟုေခၚကာ သူ၏အသက္တာ(ခႏၶာကိုယ္)၌ ဘုရားသခင္၏ ဆံုးမျခင္းကိုခံရမည္ျဖစ္၍ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံ၌လည္း ဆုလဒ္ရရိွႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ(၁ေကာ ၃:၁-၁၅)။ သူရထားသည္. ကယ္တင္ျခင္း မဆံုး႐ႈံးေသာ္လည္း၊ခႏၶာပိုင္း၌ ဘုရားသခင္၏ဆံုးမျခင္းခံရမည္ အမွန္ပါ(ေဟျဗဲ ၁၂:၅-၆)။ 

!*! ယံုၾကည္သူမ်ား ဒုစ႐ိုက္အျပစ္လြန္ကၽဴးေသာအခါ |*|
သူ႔ဝိညာဥ္ကယ္တင္ျခင္းကို လံုးဝမဆံုး႐ႈံးႏိုင္ေတာ့ေသာ္လည္း....... 
 ၁)-မိမိကိုယ္ကိုယ္ထဲ၌ အျပစ္လုပ္မိေၾကာင္းအသိစိတ္ ရိွပါသည္။ 
၂)-ဘုရားသခင္နွင္. မိတ္သဟာယပၽက္စီးေစသည္။ 
 ၃)-ဆုေတာင္းသံကုိ ဘုရား နားမေညာင္းေတာ့ပဲ၊ ဆုေတာင္းျခင္းအေျဖမရႏိုင္ပါ။ 
 ၄)-သန္႔႐ွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္၏မီးကို ၿငိမ္းေစ၍၊ စိတ္နာေစပါသည္။ 
 ၅)-ဝိညာဥ္ေရးရာအသက္တာ က်ဆင္းသျဖင့္ ျဖည္းျဖည္းျခင္း ေသြ႔ေျခာက္လာသည္။ ၆)- ႏုတ္ကပတ္ေတာ္အားျဖင့္၄င္း၊ ဝိညာဥ္လူတစ္ဦးဦးအားျဖင္.၄င္း၊
 ေနာင္တရရန္ သတိေပးတတ္သည္။ 
 ၇)-ဘုရားသခင္က နာက်င္ေသာေဝဒနာအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚ၊ 
မိသားစု၌၄င္း ဆံုးမတတ္ပါသည္။ 
၈)-ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ဖ်က္စီး႐ႈတ္ခ်ေစ၍၊ ႏိုင္ငံေတာ္၌ အတားအဆီးကဲ့သို႔ျဖစ္လာသည္။ 
၉)-ခႏၶာပိုင္းဆိုင္ရာ ခတၱခဏေတာ့ႀကီးဖြားႏိုင္ေသာ္လည္း၊
 ျပန္လည္ပ်က္ျပယ္ ႐ုပ္သိမ္းျခင္းခံရသည္။ 
၁၀)-သူတစ္ပါးအတြက္ လံုးဝတည္ေဆာက္စရာ အသက္တာ မျဖစ္ေတ့ာပါ။ 
 ၁၁) ေကာင္းကင္အဖ ေပးမည္. ဆုလဒ္သရဖူမ်ားစြာ ရရိွႏိုင္ေတာ.မည္မဟုတ္ပါ။ *- ႐ွင္ေပါလုကိုယ္တိုင္လည္း ဤကဲ့သို႔ဆင့္ဆိုခဲ့ပါသည္(ေရာမ ၇:၁၅-၂၅) 
ဤကဲ့သို႔ ကယ္တင္ျခင္း၏ လံုျခံဳခိုင္လံုမႈကို ေရးသားတင္ျပျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ယင္း ကယ္တင္ျခင္း၏ မူပိုင္ဘုရားသခင္၏ 
အႏိႈင္းမဲ့ေသာ သူ႔ခၽစ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ ႀကီးျမတ္လွေသာ သူ.မဟာေက်းဇူးေတ္ာကို ပိုမိုသိကြၽမ္းျခင္းအားျဖင့္ မိမိအသက္တာကို သူ႔ထံသို႔ပံုအပ္ဆက္ကပ္လာရန္ေသာ္၄င္း၊ ယံုၾကည္သူမ်ားစြာသည္ ဘုရားသခင္ေပးထားေသာ ကယ္တင္ျခင္း၏ တန္းဖိ့ုႀကီးမားသည့္အေၾကာင္း သိရိွျခင္းအားျဖင့္ စိတ္ႏွလံုးထဲ၌ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္သက္ျခင္း အျပည္.အ၀ ခံစားႏိုင္ေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။ 
ကယ္တင္ျခငး္ ျပန္လည္မဆံုး႐ႈံးႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး အလြန္ခြန္အားရကာ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္က်ဴးလြန္ရန္အတြက္ Permit ရသကဲ့သို႔ အသံုးျပဳျခင္းသည္ စစ္မွန္ေသာဘုရားသားမဟုတ္ျခင္း၏ သေကၤတျဖစ္ပါသည္။ စစ္မွန္ေသာ ဘုရားသားသမီး (ဒု-ေမြးျခင္းခံေသာသူ)မူကား ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ျပဳမိလၽင္ မီးခဲနင္းမိသကဲ့သို႔ ခ်က္ခ်င္းတြန္.ဆုတ္ျပီး ဘုရားသခင္ထံ အျမန္ႏိုင္ဆံုး အျပစ္ဝန္ခ် ေတာင္းပန္၍ ခရစ္ေတာ္ထံ you turn ျပန္လွည္.ကာ အျပစ္ကိုေ႐ွာင္က်ဥ္လာတတ္သည္။ ကယ္တင္ျခင္း လံုး၀ မရွံုးဆံုးနုိင္ေတာ.ဘူး 
 "Once saved, always saved" ဆုိသည္. ရွုေထာင္.မွ ေ၀မွ်ျခင္း ျဖစ္သည္။ 
@ ဖတ္ရွူသူအေယာက္တုိင္း ၾကြယ္၀ေသာ ေကာင္းခ်ီးမ်ားစြာ ရွိပါေစ

No comments:

Post a Comment