၁ အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၂ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ၃ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ၄ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ အသက္ရွိ၏။ ထိုအသက္ သည္လည္း လူတို႔၏အလင္းျဖစ္၏။ ၅ ထိုအလင္းသည္ ေမွာင္မိုက္၌လင္း၍ ေမွာင္မိုက္သည္မခံမယူ။ ၆ ေယာဟန္အမည္ရွိေသာသူတေယာက္ကို ဘုရားသခင္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၇ ထိုသူကို လူအေပါင္း တို႔သည္ အမွီျပဳ၍ ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထိုသူသည္သက္ေသခံျဖစ္၍၊ အလင္းေတာ္၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါလာ၏။ ၈ ထိုသူသည္ အလင္းေတာ္မဟုတ္။ အလင္းေတာ္၏အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါသာ လာ၏။ ၉ ဟုတ္မွန္ေသာအလင္းမူကား၊ ဤေလာကသို႔ၾကြလာလ်က္ ခပ္သိမ္းေသာ လူအေပါင္းတို႔အား အလင္းကိုေပးေသာသူ ျဖစ္သတည္း။ ၁၀ ထိုသူသည္ ဤေလာက၌ရွိေတာ္မူၿပီ။ ဤေလာကကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာကသည္ ထိုသူကိုမသိ။ ၁၁ သူသည္မိမိေဒသအရပ္သို႔ၾကြလာေသာ္လည္း၊ မိမိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူ႔ကို လက္မခံဘဲေနၾက၏။ ၁၂ ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အား၊ ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို ေပးေတာ္မူ၏။ ၁၃ ထိုသားတို႔မူကား၊ လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ ဘြားေသာ သားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ ဘြားေသာသားမဟုတ္။ လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။ ၁၄ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၎၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၎ ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။ !

Friday 17 August 2018

|| သခင္ခရစ္ေတာ္၏ ဘုရားဇာတိ - အပိုင္း (၂ ) ||

IV. What Jesus says about Himself သခင္ေယ႐ွဳေျပာေသာသူ႔အေၾကာင္း သခင္ေယ႐ွဳ သူ႔အေၾကာင္းေျပာျခင္းကို ဆက္႐ွင္းျပရမည္ဆုိေသာ္ 
ဤစာအုပ္တြင္ သမၼာက်မ္းစာသည္ မေ႔႐ြေလ်ာ့ မေျပာင္းလဲေသာ ဘုရား ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္ျဖစ္သည္္ ဆိုသည္.အခ်က္ကို သက္ေသခံထားျခင္းေၾကာင့္ က်မ္းစာ၏ ေဖၚျပခ်က္အေပၚ၌ အဓိကဦးတည္ၿပီး ႐ွင္းျပရမည္။ သမၼာက်မ္းစာသည္ သခင္ေယ႐ွဳခရစ္အေၾကာင္း ေဖၚျပသည္. ဘုရားသခင္၏ ဖြင့္ျပခ်က္ျဖစ္သည္. အတြက္ သခင္ေယ႐ွဳမည္ကဲ.သုိ. မိန္႔ေတာ္မူေၾကာင္းကုိ ေလ့လာႏိုင္သည္။ သခင္ေယ႐ွဳသည္ ဘုရားသခင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ျပသည္.
 ေနာက္တခ်က္ကား သူေဟာသည္.တရား၊ သူ႔အသက္တာ၊ လမ္းခရီး၊ သမၼာတရားနဲ႔ အသက္၊ ထေျမာက္ျခင္း၊ ငါျဖစ္သည္ ဆိုသည္.အတိုင္း ငါျဖစ္သည္ဆိုသည္. နာမမ်ား ျဖစ္သည္ ။ သခင္ေယ႐ွဳ၏ ဧဝံေဂလိ ဆိုသည္မွာ သခင္ေယ႐ွဳအေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ သူေဟာသည္. ဧဝံေဂလိတရားသည္ သူသည္ ကယ္တင္႐ွင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္.တရားပင္လွ်င္ ျဖစ္သည္။ 
Believe also in me ငါ႔ကိုလည္း ယံုၾကည္ၾကေလာ့။
“ ဘုရားသခင္ကို ငါယံုသလို သင္တို႔လည္းယံုၾက” ဆိုသည္.စကားမွ်သာ သခင္ေယ႐ွဳ မေဟာေျပာခဲ.ဘူး။“ ငါ႔ကိုယံုၾကည္ၾကေလာ့။
“ Have faith in me” လို႔ေျပာ္၏။ (Machen, 1881 –1937) ေယာဟန္ ၁၄း၁မွာ“ ဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္ၾကေလာ့။ ငါ႔ကိုလည္း ယံုၾကည္ၾကေလာ့။” 
ဤအရာသည္ ဘုရားသခင္ကို ယံုျခင္း နွင္. သခင္ေယ႐ွဳကို ယံုၾကည္ျခင္းအား ခ်ိတ္ဆက္ထားၾကသည္။ “ ငါ႔ကိုယံုၾကည္၍ အသက္႐ွင္ေသာသူ 
႐ွိသမွ်တို႔သည္ ေသျခင္းႏွင့္ အစဥ္မျပတ္ ကင္းလြတ္ၾက လိမ့္မည္။” 
သူ႔ကို ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ထာဝရအသက္ နွင္. အနာၿငိမ္းျခင္း၏ ပင္မဟု ဆိုလုိသည္ ။ ေယာဟန္၁၁း၂၆၊ လုကာ ၈း၄၈။ ခရစ္ေတာ္အား 
ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ၿပီးျပည့္စံုျခင္း၏ အေျခခံတရား ျဖစ္သည္။ ေယာဟန္ ၆း၃၅။ သမၼာက်မ္းစာသည္ ခရစ္ေတာ္အေၾကာင္းကို ဦးတည္ျပီး ေရးထားသည္။ ဧဝံေဂလိတရား နွင္. သမၼာတရား၏ အဓိက အခ်က္သည္ ခရစ္ေတာ္ ျဖစ္သည္။ အျပစ္သား နွင္. ကယ္တင္ၿပီးသည္. သန္.ရွင္းသူ သန္႔႐ွင္းသူ၏ ျခားနားခ်က္သည္ ခရစ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ျခင္းအေပၚတြင္ တည္သည္။ 
They are My Sheep ငါ၏ သိုးမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ကယ္တင္ျခင္းရၿပီးသား 
သန္.႐ွင္းသူ အေၾကာင္းအား ေယာဟန္-၁၀း၂၇ တြင္ သခင္ေယ႐ွဳသည္ “ ငါ႔သိုးတို႔သည္ ငါ႔စကားကို နားေထာင္၍ ငါ႔ ေနာက္သို႔ လိုက္ၾက၏။ 
ထိုသိုးတို႔ကို ငါသိ၏။ ထာဝရအသက္ကိုလည္း ငါေပး၏။”
 ေယာဟန္ ၁၀ း ၃၊၄ တြင္ သခင္ေယ႐ွဳက “his own sheep” “ပိုင္ေသာသိုးမ်ား” ဟု ေျပာပါသည္။ ဆာလံ ၉၅ း ၇ တြင္ “ ငါတို႔သည္လည္း အထံေတာ္၌ က်က္စားေသာသူ လက္ေတာ္ေအာက္၌ေနေသာသိုးစု ျဖစ္ၾက၏။”
 ဆာလံ ၁၀၀ း၃“ ငါတို႔သည္ ထာဝရဘုရား၏ လူျဖစ္ၾက၏။ 
အထံေတာ္၌ က်က္စား ေသာသိုးစုလည္း ျဖစ္ၾက၏။”
 ေယဇေက်လ ၃၄ း ၃၁“ ငါ၏ က်က္စားရာအရပ္၌ ႐ွိေသာ 
ငါ၏ သိုးတို႔ သင္တို႔သည္ လူျဖစ္ၾက၏။” 
သုိ.ေသာ္ သခင္ေယ႐ွဳက ခမည္းေတာ္ေပးသည္. သိုးမ်ားကို 
ငါပိုင္သည္ဟု ေျပာဆုိရင္း သံုးပါးတဆူသည္ သားေတာ္ဘုရား ျဖစ္ေၾကာင္းေဖၚျပထားသည္။ ေယာဟန္ ၁၀ း ၂၉။ 
I am the Way, the Truth and the Life လမ္းခရီး သမၼာတရား နွင္. 
အသက္ က်မ္းစာ၌ သခင္ခရစ္ေတာ္က လမ္းခရီး၊ သမၼာတရားနွင္.
အသက္ ျဖစ္၏။ ေယာဟန္ ၁၄ း ၆။ ေယာဟန္ ၁၀ း ၇ - ၉ မွာ“ 
ငါသည္ တံခါးဝ ျဖစ္၏၊ ငါျဖင့္ ဝင္ေသာသူသည္ ေဘးျဖင့္ ကင္းလြတ္လ်က္ ထြက္ဝင္၍ က်က္စား ရာကို ေတြ႔လိမ့္မည္။” သခင္ေယ႐ွဳသည္
 ေကာင္းကင္သြားရန္ က်ဥ္းသည္.လမ္းလည္း ျဖစ္သည္။ 
မႆဲ ၇ း ၁၃ - ၁၄။ အျပစ္တရား နွင္. ေသျခင္း လက္မွလႊတ္ျခင္း 
အခြင့္ေပးသည္. သမၼာတရား လည္းျဖစ္၏ ။ ေရာမ ၈ း၂။ 
ထာဝရအသက္ ေပးသည္။ ၁ေယာ၅ း၁၂ - သုိ.ေသာ္လည္း 
ဆာလံ ၂၅း၄-၅ တြင္ “အိုထာဝရဘုရားက က်ြန္ေတာ္၏လမ္းကို အကၽြႏ္ုပ္အားျပညႊန္၍ ခရီးေတာ္တို႔ကိုသြန္သင္ေတာ္မူပါ။ 
ကိုယ္ေတာ္၏ သမၼာတရားကိုျပ၍ အကၽြႏု္ပ္ကို 
သြန္သင္ေတာ္မူပါ။ အေၾကာင္းမူကား ကိုယ္ေတာ္သည္ အကၽြႏု္ပ္ကိုသြန္သင္ေသာဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။” 
ဆာလံ ၈၆း၁၁ ကို ၾကည့္ပါ။ ထုိ.ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ လမ္းခရီး၊ 
သမၼာတရား နွင္. အသက္။ သခင္ေယ႐ွဳကလည္း ဘုရားသခင္ပိုင္သည္. 
ဤနာမကို သူ႔အတြက္ သံုးနွုန္းသည္ကုိေတြ.ရသည္။ ထုိ.ေၾကာင့္ သူသည္ ဆုေက်းဇူး႐ွိသမွ်၏ အရင္းအျမစ္ လမ္းခရီး၊ သမၼာတရား နွင္. အသက္ျဖစ္သည္္။

 Knowing Jesus is Knowing the Father သခင္ေယ႐ွဳကို 
သိက်ြမ္းျခင္းသည္ ခမည္းေတာ္ကို သိျခင္းျဖစ္သည္္။ 
သခင္ေယ႐ွဳက ေယာ ၈း ၁၉ ၌ “ငါ႔ကို သိလွ်င္ ငါ႔ခမည္းေတာ္ကိုလည္း သိၾကလိမ့္မည္။” ဤေနရာ၌ ခမည္းေတာ္ကို သိလွ်င္ဟု မေျပာဘူး။
သခင္ေယ႐ွဳကို သိလွ်င္ ဟုသာ ေျပာထားသည္။ သား ေတာ္ဘုရား Logos ကို သိလွ်င္ ထာဝရဘုရားကို သိသည္္။ သူသည္ လမ္းခရီးျဖစ္သည္။ 
ခမည္းဘုရားကို သိရန္ အဓိကအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။“ ငါ႔ကို အမွီမျပဳလွ်င္ အဘယ္သူမွ် ခမည္းေတာ္ ထံသို႔မေရာက္ရ။” ေယာဟန္၁၄း၆။ 
ထို.ေၾကာင့္ အဘယ္သူမွ ခမည္းေတာ္ကို ဒီအတိုင္း မသိနုိင္ဘူး။ သားေတာ္အားျဖင့္သာ သိႏိုင္္သည္။ ခမည္းေတာ္ နွုင္. သားေတာ္သည္ တလံုးတဝတည္း ျဖစ္သည္ ။ ေယာဟန္ ၁၀း၃၀။ 
I am the Bread of Life အသက္မုန္႔ ေယာဟန္ ၆ း ၅၁ ၌ 
“ ငါသည္ ေကာင္းကင္မွ ဆင္းသက္ေသာ အသက္မုန္႔ျဖစ္၏။ ဤမုန္႔ကို စားေသာသူ မည္သည္ကား အစဥ္မျပတ္အသက္႐ွင္လိမ့္မည္။” အငယ္ ၅၄ ၌ “ ငါ၏ အသားကိုစား၍ ငါ၏အေသြးကိုလည္း ေသာက္ေသာသူသည္ ထာဝရအသက္ကိုရ၏။ ထိုသူကို ေနာက္ဆံုးေသာ ေန႔၌ ငါ ထေျမာက္ေစမည္။ ဘုရားသခင္က ထာဝရအသက္ကို သူ႔အားျဖင့္ ေပးမည္-ဟု ေျပာေနျခင္း
မဟုတ္ဘဲ သခင္ေယ႐ွဳအားျဖင့္ ထာဝရအသက္ရမည္္။ သခင္ေယ႐ွဳသာလွ်င္ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ ေအာင္လုပ္ေပးမယ္ဟု ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္။ 
လူ႔ဇာတိ အျပည့္ ျဖစ္သကဲ.သုိ. ဘုရားဇာတိ အျပည့္ျဖစ္သည္. 
ခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားအလုပ္လုပ္ႏိုင္သူျဖစ္သည္။ 
Blessed are Those Persecuted “for my Sake” 
ငါ႔အက်ိဳးအတြက္ ညွင္းဆဲျခင္း ခံရသူဟာ မဂၤလာ႐ွိ၏။ မႆဲ ၅း၁၁ တြင္
 “ ငါ႔ေၾကာင့္ သင္တို႔ကိုကဲ့ဲရဲ႕ညွင္းဆဲ၍ မမွန္ပဲလ်က္ အျပစ္တကာ
တင္ၾကေသာအခါ သင္တို႔သည္ မဂၤလာ႐ွိၾက၏။” သခင္ေယ႐ွဳ နာမေၾကာင့္ ညွင္းဆဲခံရသူသည္ ဝမ္းေျမာက္သင့္သည္။ ေကာင္းကင္၌ အက်ဳိး ဆုလာဒ္ ႀကီးသည္ဟု ဆို၏။ သခင္ေယ႐ွဳ၏ နာမေတာ္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္မ်ား အမုန္းခံရ္၏။ မႆဲ၁၀း၂၂။ မႆဲ ၁၀ း ၃၉ မွာ ငါ႔ အက်ဳိးအတြက္ အသက္စြန္႔သူသည္ အသက္ကို ရမည္ဟု ဆိုသည္။ ဤေနရာတြင္ သူ နွင္. ဘုရားသခင္စပ္ၾကား မည္သည္. ကြာျခားခ်က္မွ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ သခင္ေယ႐ွဳအတြက္ ဆင္းရဲခံပါက ေကာင္းကင္တြင္ ဆုရမည္္။

 Whosever shall be Ashamed of Me ထုိ.ေၾကာင့္ 
႐ွက္ေၾကာက္သည္.သူ လုကာ ၁၄း၂၆-“ အၾကင္သူသည္ ငါ႔ထံသို႔လာ၍၊ မိဘ၊ သားမယား၊ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ တို႔ကို၎၊ ထိုမွ်မက မိမိအသက္ကို၎ မမုန္း။ ထိုသူသည္ ငါ႔တပည့္မျဖစ္ႏိုင္ရာ။” ဤစကားသည္ မာကု ၈ း၃၈ နွင္. တူသည္ ။“ ေမ်ာက္မထားေသာ ဤလူမ်ဳိးဆိုးတြင္ အၾကင္သူသည္ ငါ႔ကို၎၊ ငါ႔စကားကို၎႐ွက္၏ ။ လူသားသည္ မိမိအဘ ခမည္းေတာ္၏ 
ဘုန္းအာႏုေဘာ္ကို ေဆာင္လွ်က္၊ သန္႔႐ွင္းေသာ ေကာင္းကင္တမန္ တို႔ႏွင့္ အၿခံအရံ ႂကြလာေသာအခါ ထိုသူကို ႐ွက္ေတာ္မူလတံ့။” ထင္႐ွားသည္. ဓမၼပညာ႐ွင္ Machen က ဤမွ်ေလာက္ ႀကီးျမတ္တဲ့စကားကို 
ဘယ္သူ ေျပာႏိုင္မလဲ။ ေလာကအရာ၏ ခ်ည္ေႏွာင္မွဳမ်ားကို 
ဆြဲယူသြားႏိုင္သည္. ယံုၾကည္ျခင္းမ်ဳိး ထာဝရကာလအထိ အားကိုးလို႔ရသည္. ယံုၾကည္ျခင္းမ်ဳိးကို ေပးမည္ဟု အဘယ္သူေျပာႏိုင္မည္နည္း။ 
ဘုရားကလြဲ၍ တျခားသူ မေျပာႏိုင္ပါ။ Judge တရားသူႀကီး 
 ေယာဟန္ ၅း ၂၂ တြင္ “တရားစီရင္ျခင္းအခြင့္႐ွိသမွ်ကို သားေတာ္အာ းအပ္ေပးေတာ္မူ၏။” ေရာမ ၂း၁၆ တြင္ “ငါေဟာေျပာေသာ ဧဝံေဂလိ တရား အတိုင္း ဘုရားသခင္သည္ ေယ႐ွဳခရစ္အားျဖင့္ လူတို႔၏ မတရားေသာ အမွဳအရာတို႔ကို စစ္ေၾကာစီရင္ေသာေန႔၌ ထိုသို႔စီရင္ေတာ္မူလတံ့။” ေဟ႐ွာယ ၃၃ း၂၂ မွာ“ 
ထာဝရဘုရားသည္ ငါတို႔၏တရားသူႀကီး ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ 
ထာဝရ ဘုရားသည္ ငါတို႔ ပညတ္တရား႐ွင္ျဖစ္ ေတာ္မူ၏။ 
ထာဝရဘုရားသည္ ငါတို႔၏႐ွင္ဘုရင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၍ 
ငါတို႔ကို ကယ္တင္ေတာ္ မူလိမ့္မည္။” 
ထုိ.ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ဟာ တရားစီရင္သူျဖစ္သလို သူသည္ 
ကယ္တင္သူလည္း ျဖစ္တယ္။ That all Men Should Honour the Son, 
Even as They Honour the Father ခမည္းေတာ္အား ရိုေသသကဲ.သုိ. သားေတာ္ကို ရိုေသရမည္။ ေယာဟန္ 5:23 ၌ “ လူအေပါင္းတို႔သည္ ခမည္းေတာ္ကို ႐ိုေသ သည့္နည္းတူ သားေတာ္ကို ႐ိုေသေစမည့္ အေၾကာင္း” ဤေနရာ၌ ခမည္းေတာ္ကို ႐ိုေသသည္နည္းတူ သားေတာ္ကိုလည္း ႐ိုေသရမည္္ဟု သခင္ေယ႐ွဳက ႐ွင္း႐ွင္း လင္းလင္း ေျပာ ထားသည္။ အငယ္ ၃၉ ၌ က်မ္းစာသည္ သူ႔၏ သက္ေသဟု ဆိုထားသည္။ ထာဝရအသက္ရရန္ လူအေပါင္းသည္ သူ႔ထံသုိ. လာရမည္ဟု ဆိုသည္။ V. Divine Birth, Life,
Death, Resurrection, Ascension, and Return ဖြားျမင္ျခင္း၊ အသက္တာ၊ အေသခံျခင္း၊ထေျမာက္ျခင္း၊ ေကာင္းကင္တက္ႂကြျခင္း နွင္. ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္ႂကြလာျခင္း။ 
ခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္ထပ္ ထင္႐ွားသည္. 
သက္ေသ တခုကား အ့ံဩဖြယ္ရာ လူ႔ဇာတိခံ ေမြးဖြားျခင္း၊ သန္႔႐ွင္း
 ေတာ္မူျခင္း၊အျ ပစ္ကင္းစင္ျခင္း၊ ထုူးျခားထင္႐ွားေသာ အသက္တာ နွင္. အသက္႐ွင္ျခင္ ၊အံ့ဩဖြယ္ရာ အသက္စြန္႔လႊတ္အေသခံျခင္း၊ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း၊ ေကာင္းကင္ဘံုသို႔ ျပန္လည္ တက္ႂကြျခင္း နွင္. ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္ႂကြ လာမည္. ဂတိေတာ္မ်ားနွင္. ျခယ္မွဳန္း ေရးသားထားပါသည္္။ Divine Birth လူ႔ဇာတိခံယူ ေမြးဖြါးျခင္း ဘုရားအျဖစ္မွ အံ့ဩဖြယ္ရာ လူ႔ဇာတိ ခံေမြးဖြား လာသည္။ ေယာဟန္၁း၁၄။ ေဟ႐ွာယ၇း၁၄ ၌ “ ထိုေၾကာင့္ ထာဝရဘုရားသည္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ နိမိတ္လကၡဏာကို သင္တို႔အားေပးေတာ္မူမည္။ ၾကည့္႐ွဳေလာ့၊ သတို႔သမီး ကညာသည္ ပဋိသေႏၶစြဲယူ၍သားေယာက္်ားကို ဖြားျမင္လတံ့။ ထိုသားကိုဧမာေႏြလအမည္ျဖင့္မွည့္ရလတ့ံ။” ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္မည္. 
အေၾကာင္း ႀကိဳတင္ေဟာေျပာျခင္း ျဖစ္သည္္။ ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္ျခင္း နွင္.ပတ္သက္၍ ကနဦး အသင္းေတာ္မ်ား သေဘာတူညီခ်က္ တခု ႐ွိခဲ့သည္။ ဖြားျမင္ျခင္းသည္ အျခားအဘယ္သူနွင္.မွ် ဤကဲ.သို. မဖြားျမင္ခဲ.ဘူး။
 ေနာင္လည္း မဖြားျမင္ဘူးဟု ျဖစ္သည္။ သန္႔႐ွင္းေသာ
ဝိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ အပ်ဳိဝမ္းမွ ေမြးဖြားခဲ.သည္။ 
မႆဲ ၁း၁၈၊“ ေယာသပ္ႏွင့္ ထိမ္းျမား ေဆာင္ႏွင္း၍ မ႐ွက္တင္မွီ 
သန္႔႐ွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ေၾကာင့္ ပ ဋိသေႏၶစြဲေန၏။” မႆဲ ၁ း ၂၃ ၌
 ေဟ႐ွာယ ၇ း ၁၄ တြင္ ျပန္ကိုးကားသည္္။“ၾကည့္႐ွဳေလာ့၊ သတို႔သမီး
ကညာသည္ ပဋိသေႏၶ စြဲယူ၍ သားေယာက္်ားကို ဖြားျမင္လတံ့။ ထိုသားကို ဧမာေႏြလအမည္ျဖင့္ မွည့္ရလတ့ံ။ ဧမာေႏြလ အနက္ကား၊ ငါတို႔ႏွင့္အတူ ႐ွိေတာ္မူေသာဘုရားသခင္ဟု ဆိုလိုသတည္း။” 
လုကာ ၁း ၂၇ ၌ မာရိအား အပ်ဳိကညာဟု ဆို၏ ။ 
အငယ္ ၃၄ တြင္ မာရိသည္ သူ႔ကိုယ္သူ အပ်ဳိကညာဟု ေျပာသည္။ 
မာရိ၌ ကိုယ္ဝန္စြဲၿပီဟု ေကာင္းကင္တမန္မွ ေျပာၿပီးသည္.ေနာက္ပိုင္း သူသည္“ ဤအမွဳအရာသည္ အဘယ္သို႔ျဖစ္လိမ့္မည္ နည္း။ 
အကၽြႏု္ပ္သည္ ေယာက္်ားႏွင့္မဆက္ဆံပါ။” “ မဆက္ဆံပါ know not”ဟုေျပာဆိုျခင္းသည္ ေယာက္်ားနွုင္.မပတ္သက္ဘူးဟု ဆိုလိုသည္။ 
ခရစ္ေတာ္ သည္ အျခားသူမ်ားနွင္. မတူပါ။ ကိုယ္ခႏၶာတြင္ ဘုရားက်ိန္းဝပ္သကဲ.သို. ဘုရားဇာတိ၊ လူ႔ဇာတိ အျပည့္႐ွိသည္။ 
သာမန္လူမ်ား မျဖစ္ႏိုင္သည္.အရာ သန္႔႐ွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္က 
အပ်ဳိကညာတြင္ က်ိန္းဝပ္ၿပီး ေမြးဖြားလာသည္။ Divine Life (Ministry) ဘုရားသခင္ အသက္႐ွင္ျပေသာအသက္တာ သခင္ခရစ္ေတာ္၏ အသက္တာတြင္ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရ၏။ Impeccable အျပစ္ လံုး၀ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။
 Orthodox ဓမၼပညာ႐ွင္မ်ားက ေယ႐ွဳခရစ္သည္ အျပစ္လံုးဝကင္းသည္ဟု သေဘာတူလက္ခံၾကသည္္။ ထင္႐ွားေသာ ဓမၼပညာ႐ွင္ Walvoord က
“doctorine of the impeccability ခရစ္ေတာ္အျပစ္မျပဳနိုင္” လူ႔ဇာတိ ခံယူသည္.အတြက္ စံုစမ္း ေႏွာင့္႐ွက္ ျခင္းအား ခံရႏိုင္သည္ဟု ဆို၏ ။ 
အာဒံကဲ.သုိ. သတိမထားပါက လူ႔သဘာဝသည္ အျပစ္ျပဳမိႏိုင္သည္ဟု ဆို၏ ။ သုိ.ေသာ္ ခရစ္ေတာ္၏ ဘုရားဇာတိက လံုးဝ ပယ္႐ွင္းေပးသည္.အတြက္ အျပစ္မျပဳမိႏိုင္ဘူးဟု ဆိုသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ စံုစမ္းျခင္းခံရစဥ္တြင္ အျပစ္ထဲကိုလံုးဝ ပါမသြားဘူး။ သူ႔ကိုယ္သူထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္၏။ Walvoord က ခရစ္ေတာ္အျပစ္မျပဳနိုင္ဘူး။ စံုစမ္းျခင္းခံရေသာ္လည္း ဘုရားသခင္၏ အျပစ္ကင္းသည္. သိုးသူငယ္ျဖစ္၏ ။ အျပစ္ျဖစ္ႏိုင္စြမ္းမ႐ွိဘူး။၂ေကာ၅း၂၁ တြင္ “ဘုရားသခင္သည္ အျပစ္ႏွင့္ကင္းစင္ေသာသူကို ငါတို႔အတြက္ေၾကာင့္ အျပစ္႐ွိေသာ သူျဖစ္ေစ ေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းမူကား ငါတို႔သည္ 
ထိုသူအားျဖင့္ ဘုရားသခင္ေ႔႐ွ၌ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူ ျဖစ္မည္အေၾကာင္းတည္း။” 
 ၁ ေပ၂း၂၂ တြင္ “ ထိုသခင္သည္ ဒုစ႐ိုက္ကိုမျပဳ၊ ႏွဳတ္ေတာ္၌လည္း မုသာကို ႐ွာမေတြ႔။”ေဟၿဗဲ ၄ း ၁၅ မွာ“ ငါတို႔ခံရသည္နည္းတူ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာစံုစမ္း ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းတို႔ကို ခံဖူးေသာသူျဖစ္ေတာ္မူ၏။ 
သို႔ရာတြင္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ ႏွင့္ကင္းလြတ္ေတာ္မူ၏။” ခရစ္ေတာ္သည္ လူေတြ ခံရေသာ စံုစမ္းေႏွာင့္ယွက္ ျခင္း၊ ဆင္းရဲဒုကၡကို ခံစားဖူးသည္။ သုိ.ေသာ္ အျပစ္မျပဳဘူး။အျပစ္ျပဳႏိုင္သူ မဟုတ္ဘူး။ ခရစ္ေတာ္ျပသည္. နိမိတ္လကၡဏာမ်ားလည္း ဘုရား ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပသည္။ Sardis ၿမိဳ႕သား Melito, Melito of Sardis က တမန္ေတာ္ ေယာဟန္ ေသဆံုးၿပီးေနာက္ ၇၇ ႏွစ္ေလာက္အၾကာတြင္ ေရးသားျခင္း တခုမွာ ႏွစ္ျခင္းခံၿပီးေနာက္ ခရစ္ေတာ္လုပ္ေဆာင္မွဳမ်ား နွုင္. အထူးသျဖင့္ နိမိတ္လကၡဏာမ်ားသည္ 
လူ႔ဇာတိ ခံထားသည္.အထဲ၌ ဘုရား ဇာတိ႐ွိေၾကာင္း
 ေလာကသားေတြကို အေသအခ်ာ ေထာက္ျပေနသည္။ 
(Melito of Sardis 177 A.D.) ခရစ္ေတာ္ျပဳေသာ နိမိတ္လကၡဏာမ်ားကို စာရင္းျပဳစုမည္ ဆိုေသာ္ ဤစာမ်က္နွာ မဆန္႔ႏိုင္ပါ ။ က်မ္းစာက
 ေယာဟန္ ၂၁ း ၂၅ ၌ “ ေယ႐ွဳျပဳေတာ္မူေသာ အမွဳအရာအမ်ား႐ွိေသး၏။ 
ထိုအမွဳအရာ ႐ွိသမွ်တို႔ကိုအသီးအျခား ေရးသားလွ်င္
 ေျမႀကီးမဆန္႔ႏိုင္ေအာင္က်မ္းစာ မ်ားျပား လိမ့္မည္ဟု ထင္မွတ္ျခင္း႐ွိ၏။” အျမင္႐ွင္းေအာင္ နိမိတ္လကၡဏာေတြကို ေျပာျပရလွ်င္ နားလည္မွဳလြဲမွားစရာ ႐ွိလာႏိုင္၏။ သခင္ေယ႐ွဳခရစ္က သိပၸံပညာ၏ သေဘာတရားမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ေရမွ စပ်စ္ရည္ျဖစ္ေစခဲ.သည္။ ေယာဟန္၂း၁-၁၁။ 
ဖ်ားနာသူအား က်န္းမာေစ၏။ ကန္းသူကို ျမင္ေစ၏။ ဆြံ႔အသူကို စကားေျပာႏိုင္ေစ၏။ နားပင္းသူကို ၾကားရေစ၏။ (မႆဲ၁၁း၂-၅။ ၁၅း၃၀။ 
မာကု ၁း ၃၁၊၃၄။ ေယာဟန္ ၉း၁-၇) ေသသူအား ျပန္႐ွင္ေစ၏။ လုကာ ၇ း ၁၄ - ၁၅။ ၈း၅၄-၅၅၊ ေယာဟန္၁၁း၄၃ -၄၄။၅း၂၅) ေလ နွဳင္. လွိဳင္းမ်ားကို ၿငိမ္ေစသည္. အတြက္ သဘာဝ တရားအေပၚတြင္ တန္ခိုး႐ွိသည္။ စကားတခြန္း နွုင္. သစ္ပင္ကို ေျခာက္ေသြ႔သြားေစၿပီး ေရေပၚတြင္ လမ္းေလွ်က္ခဲ့၏။ မာကု ၄ း၃၉၊၄၁၊ ေယာဟန္ ၆း ၁၉-၂၁) လူမ်ားကုိ မျမင္ရေသာ္လည္း ထုိသူတို႔ဘယ္၌ ႐ွိသည္ကို သိေတာ္မူခဲ့၏။ (နာသေနလ၊ေယာ၁း၄၈- ၄၉)၊ လူမ်ားမေျပာလည္း သူသိ၏ ။ (ေယာ၄း ၂၉) လူဆယ္ေယာက္စာ မျပည္ေသာ အစားအေသာက္ နွုင္. 
လုူေထာင္ ခ်ီ ေကၽြးႏိုင္ခဲ့သည္ ။ (မႆဲ၁၄ း၁၅ - ၂၁၊၁၅ း ၃၂- ၃၈)
 “ျပေတာ္မူေသာ နိမိတ္လကၡဏာတို႔ကို မ်ားစြာေသာသူတို႔သည္ ျမင္ရသျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ ေရာက္ၾက၏။” Divine Love of Christ ခရစ္ေတာ္၏ ဘုရားေမတၱာ ေယ႐ွဳခရစ္ေတာ္သည္ ေစတနာျဖင္. အသက္စြန္႔ပူေဇာ္ခဲ့သူျဖစ္၏။ သူူ.ေမတၱာ သည္လည္း ဥာဏ္ျဖင္.ေျပာဖို.မလြယ္ကူပါ။ ဘုရားသခင္ နွုင္. တန္းတူျဖစ္ေသာ 
သူ႕၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ေဖၚျပဖို႔ရာ မလြယ္ဘူး။ ဖိလိပၸိ ၂း၆။ ေရာမ၅း၆-၈“ ငါတို႔သည္ အက်ဳိးနည္း႐ွိစဥ္တြင္ အခ်ိန္တန္မွ ခရစ္ေတာ္သည္ 
မတရားေသာသူ တို႔အတြက္ေၾကာင့္ အေသခံ ေတာ္မူ၏။ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူ အတြက္ေၾကာင့္ အေသခံေပးမည့္သူ႐ွိခဲ၏။ သူေတာ္ေကာင္းအတြက္ေၾကာင့္ အေသခံဝံ့ေသာသူ ႐ွိေကာင္း႐ွိလိမ့္မည္။ မွန္ေစေတာ့။ ငါတို႔သည္ အျပစ္႐ွိစဥ္ပင္ ခရစ္ေတာ္သည္ ငါတို႔အတြက္ေၾကာင့္ အေသခံေတာ္မူသည္ျဖစ္၍ ဘုရားသခင္သည္ ငါတို႔ကို အဘယ္မွ်ေလာက္ ခ်စ္ေတာ္မူသည္ကို ငါတို႔အားထင္႐ွားစြာျပေတာ္မူ၏။” က်မ္းစာက ၁ ေပ၂ း၂၂ - ၂၄ မွာ 
ခရစ္ေတာ္ဟာ“ ဒုစ႐ိုက္ကိုမျပဳ၊ ႏွဳတ္ေတာ္၌လည္း မုသာကို႐ွာမေတြ႔၊ 
ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကို ခံရေသာအခါ ျပန္၍ မကဲ့ရဲ႕၊ အေသခံရေသာအခါ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း ကိုမျပဳ၊ တရားသျဖင့္စီရင္ ေတာ္မူေသာသူ၌ ကိုယ္ကို အပ္ႏွံေတာ္မူ၏။” 
လူဆိုးမ်ားအတြက္ အသက္ေပးခဲ့၏။ သူ႔ကို အတင္းအဓမၼ အသက္စြန္႔ခိုင္းျခင္း မဟုတ္ရပါဘူး။ ေယာဟန္ ၁၀း၁၈“ ငါ႔အသက္ကို အဘယ္သူ မွ်မလုမယူ၊ ကိုယ္အလိုအေလ်ာက္ ငါစြန္႔၏။ ကိုယ္အသက္ကို စြန္႔ရေသာ အခြင့္ႏွင့္ ေနာက္တဖန္ အသက္ကို ယူျပန္ရေသာအခြင့္သည္ ငါ၌႐ွိ၏။ 
ထိုအခြင့္ကို ခမည္းေတာ္သည္ ေပးေတာ္မူသည္။” စိတ္ေစတနာပါေသာေၾကာင္. အသက္စြန္႔ျခင္းျဖစ္သည္္။ သူကိုယ္တိုင္ အသက္စြန္.ခ်င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ရ၏။ ႏွိမ့္ခ်ခံရခ်ိန္ ေသလုဆဲ ေဝဒနာခံစားရခ်ိန္မွာ“ အိုအဖ အလိုေတာ္႐ွိလွ်င္ ဤခြက္ကို အကၽြႏု္ပ္မွလႊဲေတာ္မူပါ။ သို႔ေသာ္လည္း အကၽြႏု္ပ္အလို႐ွိသည္အတိုင္း မျဖစ္ပါေစႏွင့္။ ကိုယ္ေတာ္ အလို႐ွိသည္အတိုင္းျဖစ္ပါေစေသာ။” လုကာ၂၂း ၄၂။ သခင္ေယ႐ွဳသည္ ေျပာမျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ၾကမ္းတမ္း ရက္စက္မွဳကို 
ခံစားခဲ့ရျပီး အသားအေရ ေၾကမြသည္အထိ ႐ိုက္ႏွက္ခံရ၏။ 
သူ႔ကို ထိုးႀကိတ္ၾကျပီး တံေထြးျဖင္. ေထြးၾကကာ ေစာ္ကားခဲ.ၾက၏။ မုတ္ဆိတ္ေမႊးကို ဆြဲႏွဳတ္ျခင္း ေခါင္းေပၚမွ ဆူးသရဖူကို အတင္းအဓမၼေဆာင္းေပးျခင္း ေခါင္းမွေသြးသည္ မ်က္ႏွာတေလွ်ာက္ စီးဆင္းခဲ.သည္။ လက္ဝါးေပၚတြင္ သံေတြ႐ိုက္ျပီး ေျခေထာက္၌လည္း
 ႐ိုက္ၾက၏။ က်မ္းစာအရဆုိေသာ္ လူသားမ်ားအေပၚထားသည္.
ဘုရား အမ်က္ေတာ္သည္ သားေတာ္ 
အေပၚ က်ေရာက္ခဲ့၏ ။ အျပစ္သား၏ ေနရာကုိ ယူရခဲ.ေသာ 
သားေတာ္ကို လွည့္မၾကည့္ပဲ ပစ္ပယ္ခဲ့၏ ။ ဟဗၺကၠဳတ္ ၁း၁၃။ ထာဝရေမတၱာျဖင္. ခ်စ္ေသာ ထာဝရသားေတာ္ တပါးတည္းကို ဘုရားသခင္စြန္.ပစ္လိုက္သည္ ။ ဤအရာအားလံုး ဤကဲ.သို.ျဖစ္မည္ကုိ သခင္ေယ႐ွဳ ၾကိဳတင္သိၿပီးျဖစ္၏။
 တပည့္ ေတာ္မ်ားကိုလည္း ႀကိဳေျပာျပၿပီးလည္း ျဖစ္၏။ ေသျပစ္ဒဏ္ကို ခံစားရ မည္ကုိ ၾကိုသိသည္္။ သုိ.ေသာ္ သိလ်က္ နွုင္. ခ်စ္ေနဆဲျဖစ္၏ ။ ေစတနာစိတ္ နွုင္. အေသခံေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ လူသားမ်ားအတြက္ သုူ၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ 
စာဖြဲ႔၍မမွီ ေျပာမျပႏိုင္ေသာ ေမတၱာမ်ဳိးျဖစ္သည္။“ ထိုသခင္သည္ မိမိေ႔႐ွ၌ထားေသာ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းအေၾကာင္းေၾကာင္း႐ွက္ေၾကာက္ျခင္းကို မမွတ္ပဲ လက္ဝါး ကပ္တုိင္ ၌ခံျပီးမွ ဘရားသခင္၏ ပလႅင္ေတာ္လက္်ာဘက္၌ ထိုင္ေနေတာ္မူ၏။” ေဟၿဗဲ၁၂း၂။ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင္.၊ 
မည္သည္. အတြက္ဝမ္းေျမာက္တာလဲ။ အျပစ္ဝန္ထုပ္ေလးလံၿပီး ေဖာက္ျပန္သည္. ေက်းဇူးတရားမသိ
တတ္ေသာ ေလာကီ သားမ်ားကို ကယ္ဖို႔ရန္ 
သူ႔အသက္ကို စြန္႔ျခင္းအားျဖင့္ ခမည္းေတာ္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကိုထင္႐ွားေစျခင္းေၾကာင္. ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး အေသခံရမည္. ကားတိုင္ေပၚ၌ ကယ္တင္႐ွင္သည္ ဒဏ္ရာမ်ားစြာျဖင္. အ႐ိုက္ခံရ၏။ သူ႔ကို လံုးဝမစာနာပဲ အျပစ္ေပးကာ သေရာ္ျပီး ေလွာင္ေျပာင္ၾက၏။ သုိ.ေသာ္ သခင္ေယ႐ွဳက“ အိုအဖ၊ ထိုသူတို႔၏ အျပစ္ကို လႊတ္ေတာ္မူပါ။ သူတို႔သည္ကိုယ္ျပဳေသာ အမွဳကို မသိၾက။” လုကာ ၂၃း ၃၄။ ဤကဲ.သုိ. ထူးဆန္းေသာ ေမတၱာေတာ္ကို လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚတြင္ သက္ေသ ျပခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျပစ္အတြက္ တၾကိမ္တည္းျဖင္. ယဇ္ေကာင္သိုးသူငယ္ ကဲ.သုိ. ပူေဇာ္ေပးခဲ့ၿပီ။ ထုိခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ တျခား မဟုတ္။ ဘုရားေမတၱာ ပင္လွ်င္ ျဖစ္သည္။ Death ေသျခင္း ပထမအခ်က္သည္ သခင္ေယ႐ွုု၏ ေသျခင္းသည္ supernaturaldeath, ထူးဆန္းအံ့ဩဖြယ္ရာ ေသျခင္းျဖစ္၏ ။ Walvoord က ထာဝရကာလ တေလွ်ာက္လံုးတြင္ ခရစ္ေတာ္၏ ေသျခင္းနွုင္.ႏွဳိင္းယွဥ္
ရေသာ အျဖစ္အပ်က္ လံုး၀မ႐ွိဘူး။ 
(Walvoord, 1969) ဤျဖစ္ရပ္သည္ ထူးဆန္း အ့ံဩ
ဖြယ္ရာေကာင္းေသာ အျခားအျဖစ္အပ်က္မ်ားနွုင္.လည္း တဆက္တည္း တြဲျပီး ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္။ ကားတိုင္ေပၚတြင္ သခင္ေယ႐ွဳက သူ႔၏
 ေနာက္ဆံုး စကား“ အိုအဖ အကၽြႏု္ပ္ စိတ္ဝိညာဥ္ကို ကိုယ္ေတာ္လက္၌ အကၽြႏု္ပ္အပ္ပါ၏။” (လုကာ၂၃း၄၆) ကို ေျပာၿပီးသည္.ေနာက္မွာ 
1.“ဗိမၼာန္ေတာ္၏ ကုလားကာသည္ အထက္စြန္းမွ
 ေအာက္စြန္းတိုင္ေအာင္ စုတ္ကြဲေလ၏။” (မႆဲ၂၇း၅၁) ကုလားကာဟာ ၇လက္မေလာက္ အထူရွိသည္ ဟု ဆိုသည္။ 
2.“ေျမႀကီးလွဳပ္ေလ၏။” (Ibid) 
3.“ေက်ာက္မ်ားတို႔သည္ကြဲျပားၾက၏။” (Ibid)(အပိုင္းပိုင္းကြဲလြင့္တယ္။) 4.“သခၤ်ဳိင္းတြင္းတို႔သည္ဖြင့္လွစ္သျဖင့္” မႆဲ၂၇း၅၂
 5.“က်ိန္းစက္လွ်က္႐ွိေသာ သန္႔႐ွင္းသူတို႔၏အေလာင္းမ်ားစြာတို႔သည္ 
ထၾက၍၊ ကိုယ္ေတာ္ ထေျမာက္ေတာ္ မူသည္ေနာက္ ထိုသူတို႔သည္ သခၤ်ဳိင္းတြင္းမွ ထြက္၍သန္႔႐ွင္းေသာၿမိဳ.ထဲသို.ဝင္ၿပီးလွ်င္ လူမ်ားစြာ တို႔အားထင္႐ွားၾက၏။” 
မႆဲ ၂၇း၅၂-၅၃ ဗိမၼာန္ေတာ္ကုလားကာသည္ ပဋိညာဥ္ေသတၱာ႐ွိသည္. 
အသန္႔႐ွင္းဆံုး ဌာနကို ပိုင္းျခားထားေသာ အရာျဖစ္၏။ 
ပဋိညာဥ္ေသတၱာတြင္ ေခ႐ုဗိမ္မ်ား၏ အေတာင္မ်ားျဖင္. အုပ္မိုးထားၿပီး 
ဘုရားသခင္ ဆင္းသက္ရာျဖစ္၏။ ဣသေရလလူမ်ဳိးအတြက္ အံ့ဩေၾကာက္႔႐ြံဖြယ္ရာ အရပ္ျဖစ္သည္။ အသန္႔႐ွင္းဆံုးဌာနကို ယဇ္ပေရာဟိတ္မင္းတပါးတည္းသာ တႏွစ္တြင္ တႀကိမ္သာ အေသြးနွုင္.သာ ဝင္ခြင့္ရ၏။ သုိ.ေသာ္ ဘုရားသခင္၏ သိုးသူငယ္ေတာ္ ယဇ္ပေရာဟိတ္မင္း ကယ္တင္႐ွင္၏ တခါတည္း အျပစ္ေျဖပူေဇာ္ ေသာေၾကာင့္ ဘုရားနွုင္.လူၾကား ကြာျခားမွဳသည္ ထာဝရေပါင္းစည္းခြင့္ရသြားသည္။ သန္႔႐ွင္းသူအားလံုးနွုင္. ေနာင္တရသည္. အျပစ္သားအားလံုး 
ဘုရားသခင္ထံပါး တိုးဝင္ခြင့္ ရသြားသည္။ သခင္ေယ႐ွဳ အေသခံခ်ိန္၌ ေျမငလ်င္လွဳပ္ခဲ.၏။ ေက်ာက္မ်ားလည္း ကြဲလြင့္ၾက၏။ 
ဓမၼရာဇဝင္ တတိယေစာင္ ၁၉း၁၁၊ ေတာလည္ရာ၁၆း၃၂) ေရာမတပ္မွဴးက သခင္ ေယ႐ွဳကို ေျမငလ်င္လွဳပ္ခ်ိန္တြင္ ေၾကာက္႔႐ြံ တုန္လွဳပ္စြာ ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့၏။ ဤသုိ. မ်က္ျမင္သက္ေသ မ်ားစြာ ႐ွိသည္။ တပ္မွဴးက“ စင္စစ္ ဤသူသည္ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္မွန္ေပ၏။” ဟု ဆို၏။ ေသလြန္ေသာသူမ်ားလည္း သခၤ်ဳိင္းမွ ျပန္ထလာၾက၏။ (ေယဇေက်လ၃၇း၁၃) ေယာဟန ္၅း၂၁ မွာ “ခမည္းေတာ္သည္ေသလြန္ေသာသူတို႔ကို ထေျမာက္႐ွင္ျပန္ ေစေတာ္မူ 
သကဲ့သို႔ ထိုနည္းတူ သားေတာ္သည္လည္း အလို႐ွိေသာ သူ႐ွိသမွ်တို႔ကို ႐ွင္ေစ၏။” ဤထေျမာက္သည္.သူမ်ားထဲတြင္ တျခားသူမ်ားထံ 
သြားေရာက္ ေတြ႔ဆံု ကိုယ္ထင္ျပခဲ.သည္။ ထုိ.ေၾကာင့္ သခင္ေယ႐ွဳ 
ခရစ္ေတာ္ အေသခံျခင္း ႏွင့္အတူ အနႏၱတန္ခိုး႐ွင္ ဘုရားသခင္၏ အမွတ္အသားအျဖစ္ ထူးျခား ထင္႐ွားေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား တြဲလွ်က္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္။ Resurrection ထေျမာက္ျခင္း ။ ေသျခင္းမွ ခရစ္ေတာ္ထေျမာက္ျခင္းသည္ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္းခိုင္လံုေစခဲ.သည္။ (၁ေကာ၁၅း၁-၈) ႐ွင္ေပါလုက - ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းကို (ေကဖCephas) ျမင္တယ္။ ထုိ.ေနာက္ တမန္ေတာ္ ၁၂ ပါးျမင္ၾကသည္။ ထုိ.ေနာက္ ညီအစ္ကို ငါးရာ တၿပိဳင္နက္တည္း ျမင္ၾကျပီး ေနာက္ ယာကုပ္၊တမန္ေတာ္အားလုံး၊ ေနာက္ဆံုး ႐ွင္ေပါလုပါျမင္ၾကသည္။ ထုိအျဖစ္ပ်က္ ျမင္ခဲ့ဖူးေသာလူငါးရာသည္ ထုိအခ်ိန္၌ 
အသက္႐ွင္လ်က္ ႐ွိေနေသးသည္ ။ 
ထုိသူတို႔သည္ “အဦးဆံုးမ်က္ျမင္သက္ေသ“first hand witness”ေတြျဖစ္သည္္။ တမန္ေတာ္ - ၁း၃မွာ“အေသခံေတာ္မူၿပီးလွ်င္ တမန္ေတာ္တို႔အား အရက္၄၀ ပတ္လံုးကိုယ္ကိုျပ၍ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာအရာတို႔ကို မိန္႔ႁမြက္ေတာ္မူလ်က္မိမိ အသက္႐ွင္သည္ အေၾကာင္းကိုခိုင္ခံ့ေသာ သက္ေသအမ်ားတို႔ျဖင့္ျပေတာ္မူ၏။” သခင္ေယရႈကိုယ္တိုင္လည္း သူ ထေျမာက္မည္ဟု ေယာဟန္၂း၁၉၌ ၾကိဳတင္ ေျပာထားပါသည္။ မႆဲ ၁၂း၄၀ တြင္ သခင္ေယ႐ွဳက“ ေယာနသည္ ငါးႀကီးဝမ္းထဲမွာ သံုးရက္ ေနရသကဲ့သို႔ လူသားသည္ ေျမႀကီးထဲမွာသံုးရက္ေနရလတံ့။” သခင္ေယ႐ွဳ၏ 
ပေရာဖက္ ျပဳခ်က္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္သည္. အခါ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း အမွတ္သက္ေသ ထင္ထင္႐ွား႐ွား ျဖစ္လာသည္။ ႐ွင္ျပန္ ထေျမာက္သည္.အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ေ႐ြးႏွဳတ္ျခင္းကုိလည္း ခိုင္ခိုင္မာမာ ေသခ်ာေစခဲ.သည္္။“ ေသေသာသူတို႔သည္ ထေျမာက္ျခင္း မ႐ွိလွ်င္၊ ခရစ္ေတာ္သည္ ထေျမာက္ေတာ္မမူ။ ခရစ္ေတာ္သည္ ထေျမာက္ေတာ္ 
မမူလွ်င္၊ ငါတို႔ ေဟာေျပာျခင္း၌အက်ဳိးမ႐ွိ။ သင္တို႔ယံုၾကည္ျခင္း၌လည္း 
အက်ဳိးမ႐ွိ။” (၁ေကာ၁၅း၁၃။၁၄) ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္မည္ဟု ႀကိဳတင္ ပေရာဖက္ျပဳခဲ့သည္။ အမွန္တကယ္လည္း အ့ံဩဖြယ္ရာျဖစ္ခဲ.သည္။ ဘုန္းေတာ္ထင္႐ွားစရာ၊ ေကာင္းႀကီးခံရစရာျဖစ္လာသည္။ ေ႐ြးႏွဳတ္ျခင္း နွုင္. ဆိုင္ေသာ ေျမွာ္လင့္ျခင္း၏ ဂတိေတာ္လည္း တံဆိပ္ခတ္ၿပီးသား ခိုင္လံုေစခဲ.၏။ Ascension ေကာင္းကင္တက္ႂကြျခင္း ေနာက္ဆံုး- ေကာင္းကင္တက္ႂကြျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ျဖစ္ေၾကာင္း ခိုင္လံုေသာ သက္ေသျဖစ္သည္။(၂တိ၄း၁) ခရစ္ေတာ္က တမန္ေတာ္မ်ားကို ေနာက္ဆံုး ထင္႐ွားခဲ.ၿပီးသည္.ေနာက္-“ သခင္ဘုရားသည္ အထက္သို႔ ေဆာင္ေတာ္ မူျခင္းကိုခံေတာ္မူ၍၊ မိုးတိမ္သည္ ကိုယ္ေတာ္ကို မ်က္ကြယ္ေအာင္ယူေလ၏။” (တမန္ေတာ္၁း၉) တမန္ေတာ္ေတြေမွ်ာ္ၾကည္.ေနစဥ္တြင္ သခင္ေယ႐ွဳသည္ ေကာင္းကင္ကို တက္ႂကြသြားသည္။ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား က“ ထိုေယ႐ွုသည္ သင္တို႔မ်က္ေမွာက္၌ ေကာင္းကင္သို႔ တက္ႂကြေတာ္မူသည္နည္းတူ တဖန္ႂကြလာေတာ္မူလတံ့။” ဟု ဆိုၾကသည္။ ခရစ္ေတာ္က သူ ေကာင္းကင္တက္ႂကြၿပီး ျပန္ႂကြလာဦးမည္္ ဟု ႀကိဳတင္ေျပာခဲ.သည္။(ေယာဟန္၁၄း၃) ဤအရာသည္ ေသျခင္းမွ 
မထေျမာက္ခင္ ျဖစ္သည္။ ထေျမာက္ၿပီးပါက ေကာင္းကင္တက္မည္ဟု ႀကိဳတင္ေျပာခဲ့၏။ (ေယာဟန္၂၀း၁၇) Walvoord က ေကာင္းကင္တက္ျခင္းသည္ ေျမႀကီးေပၚမွ အမွဳေတာ္ နွုင္. တက္ႂကြၿပီးေနာက္ ေကာင္းကင္မွ အမွဳေတာ္ကို အေရးႀကီးသည္. 
ခ်ိတ္ဆက္မွဳျဖစ္၏ ။ (Walvoord 1969) ေကာင္းကင္တက္မည္ဟု ႀကိဳေဟာခဲ.ျခင္းကုိ အတည္ျပဳခဲ.သည္။ တမန္ေတာ္မ်ားလည္း 
ဤအေၾကာင္းကို တမန္ေတာ္ ၁ ၌ 
သက္ေသခံသည္။ ေကာင္းကင္တြင္ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းကို ခံယူေတာ္မူတယ္။
“ ထိုသို႔ ဘုရားသခင္သည္ လက္်ာလက္ေတာ္ႏွင့္ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူ
သျဖင့္( တမန္ေတာ္၂း၃၃၊ဖိလိပိၸ၂း၉) “ ေကာင္းကင္သတၱဝါ၊ ေျမႀကီးသတၱဝါ ေျမႀကီးေအာက္၌႐ွိ ေသာ 
သတၱဝါ တည္းဟူေသာ ခပ္သိမ္းေသာသတၱဝါ
တို႔သည္ ေယ႐ွဳ၏ ဘြဲ႔နာမကို ဒူးေထာက္၍၊ ေယ႐ွဳခရစ္သည္ သခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏ဟု ႏွဳတ္ႏွင့္ ဝန္ခံသျဖင့္” (အငယ္၁၀) ဒုတိယအခ်က္က 
သူဟာ တန္ခိုးေတာ္၏ လက္်ာဘက္တြင္ ထိုင္ေတာ္မူသည္။ (မာကု၁၄း၆၂) ေကာင္းကင္ေပၚ ေျမႀကီးေပၚ ႐ွိသမွ် တန္ခိုးကို အပ္ႏွင္း
ခံရသည္္။( မႆဲ၂၈း၁၈) ေကာင္းကင္တက္ႂကြေသာ ခရစ္ေတာ္သည္ 
အရာအားလံုး၏ အထက္တြင္ ခ်ီးေျမွာက္ခံရသည္။ 
အားလံုး၏ ကိုးကြယ္မွဳကို ခံရသည္္။ 
အားလံုး အထက္၌ တန္ခိုးအရာခံစားရသည္။ ထုိအရာသည္ 
အနႏၱတန္ခိုး႐ွင္ ဘုရားသခင္ထံမွသာ ခံစားခြင့္႐ွိေသာ အရာျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးခ်က္သည္ ေကာင္းကင္တက္ၾကြေသာ 
ခရစ္ေတာ္သည္ “လူမ်ားတို႔၏ အျပစ္ကို ေဆာင္႐ြက္၍ မတရားေသာ သူတို႔အဖို႔ ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္” (ေဟ႐ွာယ၅၃း၁၂) “ အျပစ္စီရင္ေသာသူကားအဘယ္သူနည္း။ အေသခံသည္ သာမက ေသျခင္းမွထေျမာက္၍ ဘုရားသခင္၏ လက္်ာေတာ္ဘက္၌ 
ထိုင္လ်က္ငါတို႔အဘို. ဆုေတာင္းေသာ သူကား ခရစ္ေတာ္ေပတည္း။ (ေရာမ၈း၃၄) သခင္ေယ႐ွဳခရစ္ရဲ႕ေမတၱေတာ္သည္ လြန္စြာႀကီးမားလွသည္။ အံ့ဩဖြယ္ရာျဖစ္ျပီး သနားၾကင္နာျခင္းနွုင္. ျပည့္၏။ ေကာင္းကင္ဘံု၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေ႔႐ွေနအျဖစ္ အံ့ဩဖြယ္ ေမတၱာျဖင္. လုပ္ေဆာင္ ေပး၏။ အ့ံဩဖြယ္ရာ ႀကီးျမတ္ေတာ္မူသည္။ Promised Return ျပန္ႂကြလာမယ့္ဂတိေတာ္ ေနာက္ဆံုးအခ်က္သည္ သခင္ေယ႐ွဳသည္ အေသခံ႐ံု၊ ထေျမာက္႐ံု၊ ေကာင္းကင္ တက္ႂကြ႐ံုသာမက အနႏၱတန္ခိုး႐ွင္ ဘုရားသခင္၊ အားလံုးကို တရား စီရင္မည္.သူအျဖစ္ ျပန္ႂကြလာမယ္လို႔ဂတိေပးထားသည္္။ (ေဟၿဗဲ၁၂း၂၃) နွုင္. 
(ေယာဟန္၅း၂၂၊၂၇ ကို ႏွဳိင္းယွဥ္ၾကည့္ ပါ။) ခရစ္ေတာ္သည္
 ေလာကီသားမ်ားကို ေျဖာင့္မတ္စြာျဖင္. တရားစီရင္မည္။ (ဆာလံ၉၆း၁၃) “ ေျမႀကီးေပၚတြင္ လူအေပါင္းတို႔သည္ ငိုေႂကြးျမည္တမ္းၾက၍၊ လူသားသည္ ႀကီးစြာေသာဘုန္းတန္ခိုး အာႏုေဘာ္ကို ေဆာင္လ်က္ မိုးတိမ္ကို စီးလ်က္ ႂကြလာေတာ္မူသည္ကို ျမင္ရၾကလိမ့္မည္။” (မႆဲ၂၄း၃၀) ေကာင္းကင္မွျပန္ဆင္းသက္သည္. အခါ-“ သခင္ဘုရားသည္
 ေႂကြးေၾကာ္ျခင္း၊ ေကာင္းကင္တမန္မင္းအသံေပးျခင္း ဘုုရားသခင္၏ တံပိုးေတာ္ကို မွဳတ္ျခင္းႏွင့္တကြ ေကာင္းကင္ဘံုမွကိုယ္တိုင္ 
ဆင္းသက္ ေတာ္မူ၍၊ ခရစ္ေတာ္၌ေသလြန္ေသာ သူတို႔သည္ အဦးဆံုး ထေျမာက္ၾကလိမ့္မည္။” (၁သက္၄း၁၆) ဘုရားသခင္၏ တံပိုးေတာ္ကို ဣသေရလလူမ်ဳိး သံုးေလ့႐ွိ္သည္။ ဘုရားသခင္ႂကြ မလာခင္
 ေ႔႐ွေျပး မွဳတ္ရသည္။ လူမ်ားနွုင္.ေတြ႔ရန္ ဘုရားႂကြလာသည္.အခါ
 လွ်ပ္စီးလက္ျပီး၊ မိုးခ်ဳန္းသံမ်ားျဖစ္သည္။ ဤအခ်ိန္တြင္ ဣသေရလလူမ်ား အသံၾကားသည္နွုင္. အလြန္ေၾကာက္ၾက၏။ (ထြက္၁၉း၁၆) ဤတံပိုးမွဳတ္ျခင္းကို ေယရိေခါၿမိဳ႕ ႐ုိးမ်ား ၿဖိဳဖ်က္ ခါနီးတြင္ မွဳတ္ခဲ့ဖူးသည္။(ေယာ႐ွဳ၆) မိဒ်န္လူမ်ားအား ေအာင္ျမင္ခ်ိန္၌ ဂိေဒါင္၏ တံပိုးလည္း မွဳတ္ခဲ့ဖူး၏။ (တရားသူႀကီး၇)ခရစ္ေတာ္ႂကြလာသည္.အခါ“ ခရစ္ေတာ္၌ ေသလြန္ေသာသူတို႔သည္ အဦးထေျမာက္ၾကလိမ့္မည္။” (၁သက္၄း၁၆) သူတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၌ ေသလြန္သူမ်ားျဖစ္၏။ ခရစ္ေတာ္၏ လူမ်ား၊ခရစ္ေတာ္ပိုင္ေသာသူမ်ား ျဖစ္၏ ။ အငယ္ ၁၇မွာ“ ထိုအခါ 
အသက႐ွင္၍ က်န္ၾကြင္း ေသာငါတို႔သည္ အာကာသေကာင္းကင္၌ သခင္ဘုရားထံေတာ္သို႔ ေရာက္ေစျခင္းငွါ ထိုသူတို႔ႏွင့္တကြ 
မိုးတိမ္ေပၚသို႔ ခ်ီေဆာင္ျခင္းကိုခံရေသာအားျဖင့္ သခင္ဘုရားႏွင့္အတူအစဥ္မျပတ္ ေနရၾကလိမ့္မည္။” 
ဤလူအေပါင္းသည္ ခရစ္ေတာ္က သိေသာသူမ်ား။ 
သိုးသူငယ္ မဂၤလာေဆာင္ပြဲကို ဝင္မည္. မဂၤလာ ေဆာင္အဝတ္ ဝတ္ဆင္ထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ (ဗ်ာဒိတ္၁၉း၇၉၊မႆဲ၂၂း၁-၁၄) ေကာင္းကင္တက္သည္.အခါ 
ဘုရားကဲ.သုိ. တက္သည္ ။ တရားစီရင္သည္.အခါ တရားသူႀကီးကဲ.သုိ. စီရင္၏။ ေသေသာသူနွုင္. ႐ွင္ေသာသူမ်ားကို စုေဝးေစသည္။ သူနဲ႔အတူ အၿမဲေနဖို႔ျဖစ္၏။ ခရစ္ေတာ္ျပန္ႂကြလာမည္ဆိုသည္. အခ်က္ကို ၾကည့္သည္.အခါ သူသည္ ထာဝရဘုရားသခင္ျဖစ္သည္ဆိုသည္.
 က်မ္းခ်က္အားျဖင့္ အတည္ျပဳႏိုင္သည္။

No comments:

Post a Comment