၁ အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၂ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ၃ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ၄ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ အသက္ရွိ၏။ ထိုအသက္ သည္လည္း လူတို႔၏အလင္းျဖစ္၏။ ၅ ထိုအလင္းသည္ ေမွာင္မိုက္၌လင္း၍ ေမွာင္မိုက္သည္မခံမယူ။ ၆ ေယာဟန္အမည္ရွိေသာသူတေယာက္ကို ဘုရားသခင္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၇ ထိုသူကို လူအေပါင္း တို႔သည္ အမွီျပဳ၍ ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထိုသူသည္သက္ေသခံျဖစ္၍၊ အလင္းေတာ္၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါလာ၏။ ၈ ထိုသူသည္ အလင္းေတာ္မဟုတ္။ အလင္းေတာ္၏အေၾကာင္းကို သက္ေသခံျခင္းငွါသာ လာ၏။ ၉ ဟုတ္မွန္ေသာအလင္းမူကား၊ ဤေလာကသို႔ၾကြလာလ်က္ ခပ္သိမ္းေသာ လူအေပါင္းတို႔အား အလင္းကိုေပးေသာသူ ျဖစ္သတည္း။ ၁၀ ထိုသူသည္ ဤေလာက၌ရွိေတာ္မူၿပီ။ ဤေလာကကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာကသည္ ထိုသူကိုမသိ။ ၁၁ သူသည္မိမိေဒသအရပ္သို႔ၾကြလာေသာ္လည္း၊ မိမိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူ႔ကို လက္မခံဘဲေနၾက၏။ ၁၂ ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အား၊ ဘုရားသခင္၏ သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို ေပးေတာ္မူ၏။ ၁၃ ထိုသားတို႔မူကား၊ လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ ဘြားေသာ သားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ ဘြားေသာသားမဟုတ္။ လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။ ၁၄ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၎၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၎ ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။ !

Friday 17 August 2018

သခင္ခရစ္ေတာ္၏ ဘုရားဇာတိ - အပုိင္း (၃)

VI. Jesus’ Divine Attributes: သခင္ေယ႐ွဳရဲ႕ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ား ခရစ္ဝင္က်မ္း၌ သခင္ေယ႐ွုသည္ ထာဝရဘုရားသခင္၏ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရ႐ိွခဲ.သည္ဟု ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း မကြယ္မဝွက္ ေဖၚျပထားသည္။ 
Omnipresent (present everywhere)ေနရာတိုင္း၌ ႐ွိသည္။ 
 ေနရာတိုင္း၌႐ွိသည္ဟု သခင္ေယ႐ွဳမိန္.ေတာ္မူ၏။ McDowell နွုင္. 
Larson တို႔က ဘုရားသခင္သည္ ေနရာတိုင္း၌ ႐ွိသကဲ.သုိ. ေနရာတိုင္းတြင္ ကူမႏိုင္စြမ္း၊ ကယ္တင္ႏိုင္စြမ္း၊ ခ်စ္ႏိုင္စြမ္း၊ကာကြယ္ႏိုင္စြမ္း လိုအပ္သမွ်ကို ျဖည့္ေပးႏိုင္စြမ္း ႐ွိျပီး ခရစ္ေတာ္သည္ ေနရာတိုင္း၌ ႐ွိသည္ဟု 
ဓမၼသစ္က်မ္းက ေဖၚျပသည္။ (McDowell and Larson 1983)
ဆာလံ၁၃၉း၇၌ ထာ၀ရဘုရားအေၾကာင္းေျပာသည္.အ ခ ါ “ဝိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္လြတ္ျခင္းအလိုငွါအဘယ္အရပ္သို႔ သြားႏိုင္ပါမည္နည္း။မ်က္ႏွာေတာ္ႏွင့္ လြတ္ျခင္းအလိုငွါ အဘယ္အရပ္သို႔ေျပးႏိုင္ပါမည္နည္း။” ဤအခ်က္က ထာဝရဘုရားသည္ ေကာင္းကင္၌၄င္း၊ မရဏာ ႏိုင္ငံ၌၄င္း ႐ွိေနႏိုင္သည္။ ပယ္လယ္ တဘက္စြန္းထိ ႐ွိေနႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္္။ေယာဟန္၃း၁၃ တြင္ “ ေကာင္းကင္ဘံုကဆင္းသက္၍ ေကာင္းကင္ဘံု၌ ႐ွိေနေသာ
 လူသားမွတပါး အဘယ္သူမွ် ေကာင္းကင္ဘံုသို႔ မတက္ၿပီ။” ထုိ.ေၾကာင့္သခင္ေယ႐ွုသည္ ေျမႀကီးေပၚ၌ ႐ွိသလို
 ေကာင္းကင္ဘံုမွာလည္း ႐ွိႏိုင္သည္္။ မႆဲ ၁၈း၂၀ ၌ “အၾကင္အရပ္၌လူႏွစ္ဦးသံုးဦးတို႔သည္ငါ၏နာမကိုစည္းေဝးၾက၏။ 
ထိုအရပ္၌ သူတို႔အလယ္မွာ ငါ႐ွိသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။” 
သခင္ေယ႐ွဳဟာ ကယ္တင္ျခင္းရၿပီးသူတိုင္းရဲ႕ စိတ္ႏွလုံးထဲမွာက်ိန္းဝပ္တယ္။၂ေကာ၁၃း၅၊ေယာဟန္၈း၅၈မွာ
“ ငါအမွန္္အကန္ ဆိုသည္ကား၊ အာၿဗံဟံမျဖစ္မွီငါျဖစ္၏။” 
ဤ စကားအရ သူသည္ ဘုရားသခင္၏ ဘြဲ႔နာမေတာ္ကို 
ယူသံုးျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိန္ကာလ၏ အျပင္ဘက္မွာ ကတည္းက သူ႐ွိေနသည္ဟု ျမြတ္ဆုိျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ.ေၾကာင့္ကိုယ္ခႏၶာအားျဖင့္ ေကာင္းကင္ေပၚေျမႀကီးေပၚ၌
 ေနရာတိုင္းတြင္ ႐ွိႏိုင္သည္။ ဝိညာဥ္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အလယ္မွာ ယခု႐ွိႏိုင္သကဲ.သု္ိ. ကပ္ကာလအဆံုးထိလည္း႐ွိႏိုင္သည္္။

 Omniscience (all-knowing) အားလံုးသိတယ္။ 
ခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏ အလံုးစံုကို သိသည္. ဂုဏ္ေတာ္ကိုလည္း ရထားသည္။ ဆာလံ-၁၃၉း၁ “ကိုယ္ေတာ္သည္အကၽြႏု္ပ္ကို စစ္ေၾကာ၍ သိေတာ္မူ၏။ အကၽြႏု္ပ္ထိုင္ျခင္း၊ ထျခင္းအရာတို႔ကိုသိေတာ္မူ၏။ အကၽြႏု္ပ္ အႀကံအစည္တို႔ကို အေဝးကပင္သိေတာ္မူ၏။ အငယ္၄ “ အကၽြႏု္ပ္သည္ စကားတခြန္းကို မွ်မႁမြက္ေသာ္လည္း အိုထာဝရဘုရား ကိုယ္ေတာ္သည္ အၾကြင္းမဲ.သိေတာ္ မူ၏။” ဓမၼရာဇဝင္တတိယေစာင္၈း၃၉ တြင္“ ကိုယ္ေတာ္သာလွ်င္ လူအေပါင္းတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးသေဘာကို သိေတာ္ 
မူသည္ျဖစ္၍ ဆုေတာင္းေသာသူတို႔၏ စိတ္သေဘာကို သိလ်က္” သို.ေသာ္ သခင္ေယ႐ွဳသည္ လူအားလံုးကို သိသကဲ.သုိ. လူ႔အထဲ၌ ရွိေသာ
အရာမ်ားကုိလည္း သိေတာ္မူ၏။ ဤအခ်င္းအရာသည္ 
ဘုရားသခင္သာလွ်င္ သိႏိုင္သည္. ဥာဏ္ျဖစ္သည္ ။ (ေယာဟန္၂း၂၄၊၂၅) ေယာဟန္ ၂၁း၁၇ ၌ ေပတ႐ုက “ကိုယ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာ အရာတို႔ကိုသိေတာ္မူ၏။” ဟု သခင္ေယ႐ွဳကို ေျပာခဲ့သည္။ 
R. A. Torrey ေထာက္ျပသည့္အရာမွာ (Torrey, 1898) 
1.သခင္ေယ႐ွဳသည္ လူမ်ား၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ဘဝမ်ားကုိ သိ္၏။
 ေရတြင္းနား၌ေတြ႔သည္. ႐ွမာရိ အမ်ဳိးသမီးအေၾကာင္းကို သိေတာ္မူ၏ ။ မည္သည္.အရာမွ ဖြက္ထား၍ မရဘူး။ေယာဟန္ ၄း၁၆-၁၉ 
2. လူမ်ား၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ေသာ အေတြးမ်ားကိုသိ၏ ။(မာကု၂း၈) လုကာ ၅း၂၂“ ေယ႐ွဳသည္ထိုသူတို႔၏ ထင္မွတ္ျခင္းကို သိေတာ္မူလွ်င္ သင္တို႔စိတ္ထဲမွာ အဘယ္ေၾကာင့္ထင္မွတ္ၾကသနည္း။ ဖာရိ႐ွဲမ်ားနွုင္. က်မ္းတတ္မ်ား၏ စိတ္အေတြးေတြကို သိ၏။ လူအားလံုးကိုသိ၏။ လူထဲရွိ 
အရာကိုလည္း သိေတာ္မူသည္္။(ေယာဟန္၂း၂၄-၂၅) 
3.လူမ်ား လုပ္ေနသည္.အရာမွန္သမွ်ကုိ သိျပီး သူတို႔ နွုင္.အတူ 
တေနရာတည္း၌ မ႐ွိေသာ္လည္း သိ၏။ ဥပမာ နာသေနလသည္ 
သခင္ ေယ႐ွဳအား ဘုရားသခင္ရဲ႕ သားေတာ္ဟု ေခၚ၏ ။ 
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နာသေနလသည္ မလိမ္ မညာတတ္သူဟု 
သခင္ေယ႐ွု သိမွတ္သည္။ (ေယာဟန္၁း၄၇-၄၉) သူ.အနားတြင္ 
သခင္ေယ႐ွဳ မ႐ွိခဲ့ေသာ္လည္း သေဘၤာသဖန္းပင္ေအာက္တြင္ နာသေနလ ႐ွိေနျခင္းကို ျမင္၏။(ေယာဟန္ ၁း ၄၇-၄၉) အဘယ္သူ ယံုၾကည္ျပီး မည္သူ မယံုၾကည္သည္ကုိလည္း သိေတာ္မူ၏။ ဘယ္သူသစၥာေဖာက္မည္ကိုလည္း သိမွတ္ေတာ္မူသည္။ 4.အနာဂတ္ကိုလည္း ႀကိဳသိသည္္။ ေယာဟန္၁၆း၃၀ ၌ တပည့္ေတာ္မ်ားက အလံုးစံုတို႔ကို သိေတာ္မူသည္ကို၎ ကိုယ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္အထံေတာ္မွ ႂကြလာေတာ္မူသည္ကို၎ယံုပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ၾက၏။”
 ေယာဟန္ ၁၃း၁၊လုကာ၅း၄-၆။ 5. ပညာ ဥာဏ္ရတနာအားလံုးသည္ သခင္ေယ႐ွဳ၌ ဖြက္ထားျခင္းျဖစ္၏္။ (ေကာေလာ၂း၃) သခင္ေယ႐ွဳသည္ 
အလံုးစံုကို သိသည္.ဥာဏ္႐ွိသည္.အတြက္ တပည့္ေတာ္မ်ားအား အမွဳေတာ္ အစအဦး မွစ၍ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ၿပီးေနာက္ပိုင္းအထိသိခဲ.သည္။
လုကာ၅း၄ -၁၀၊ ႐ွိမုန္၏ ေလွထဲကိုဝင္ျပီး ညာဖက္တြင္ ပိုက္ကြန္ခ်ရန္ ေတာင္းဆို၏။ ထုိေနရာ၌ “အလြန္မ်ားစြာေသာ
ငါးတို႔ကို အုပ္မိသျဖင့္” ဟု ေတြ႔ရ၏။ ထုိေနရာတြင္ ေပတ႐ုသည္ ျပတ္ဝပ္ကိုးကြယ္ေလ၏။
 ေယာဟန္၂၁း၆မွာ“႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ ၿပီးသည္.အခါ တိေဗရိပင္လယ္
ကမ္းေျခတြင္ ေနာက္ထပ္တၾကိမ္ တပည့္ေတာ္မ်ားကို ပိုက္ကြန္ခ်ရန္ ေစခိုင္းသည္္.အခါ အလြန္မ်ားျပားေသာ ငါးမ်ားကို 
ထပ္မိျပန္သည္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ခုလံုး၌ တပည့္ေတာ္မ်ား တညလံုး ငါးဖမ္းေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ျခင္းကို သခင္ေယ႐ွဳသိေတာ္မူ၏။ သူတို႔အေၾကာင္းကိုသိ္၏။ ေနာက္လိုက္မ်ားအေၾကာင္းကို သိေတာ္မူသည္္။

Omnipotence (all powerful)တန္ခိုုးအလံုးစံု႐ွိတယ္။ 
သခင္ေယ႐ွဳသည္ ေနရာတိုင္း၌႐ွိၿပီး အားလံုးကို သိ႐ံုသာမက တန္ခိုးအရာမွာလည္း အလံုးစံုႂကြယ္ဝသည္။ Walvoord က သခင္ေယ႐ွဳ၏ အနႏၱတန္ခိုးေတာ္သည္ အျခားဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကဲ.သုိ. အေရးပါသည္။ တခါတရံ ကိုယ္ခႏၶာမွ တန္ခိုးထြက္သကဲ.သို. သဘာဝတရားအေပၚဤလည္း အာဏာ႐ွိေၾကာင္း မၾကာခဏေတြ႔ရ၏။ (Walvoord, 1969, page 29) ဘုရားတန္ခိုးေတာ္အလံုးစံု႐ွိေၾကာင္းကိုေထာက္ျပေသာ က်မ္းခ်က္မ်ားမွာ 1.အျပစ္ကိုလႊတ္ေပးႏိုင္စြမ္းတန္ခိုး႐ွိသည္္။မႆဲ၉း၆ 2.ေကာင္းကင္ေပၚေျမႀကီးေပၚတန္ခိုးအလံုးစံုကိုခံရ၏။မႆဲ၂၈း၁၈ 3.သဘာဝတရားအေပၚမွာတန္ခိုး႐ွိ၏။ လုကာ၈း၂၅ 4.ေသျခင္းမွျပန္႐ွင္ေစႏိုင္ေသာ တန္ခိုး႐ွိ၏္။
လုကာ၇း၁၄-၁၅၊၈း၅၄-၅၅၊ ေယာဟန္ ၁၁း၄၃-၄၄၊၅း၂၅ 5.ကိုယ္တိုင္ေသျခင္းမွျပန္႐ွင္ႏိုင္စြမ္း႐ွိသည္။ေယာဟန္၁၀း၁၈။၂း၁၉ 
6.ထာဝရ အသက္ေပးႏိုင္္သည္.တန္ခိုး႐ွိသည္္။(ေယာဟန္၁၀း၂၈၊၁၇း၂) 7.ကိုယ္ခႏၶာက်န္းမာေစႏိုင္သလိုနတ္ဆိုးမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ႏိုင္၏။ မာကု ၁း၂၉-၃၄ 8.ကိုယ္ခႏၶာကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္စြမ္း တန္ခိုး႐ွိ၏။ ဖိလိပၸိ၃း၂၁။၁ေကာ ၁၅း၅၂-၅၇ 9.နတ္ဆိုးမ်ားကုိ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္.တန္ခိုး႐ွိ္၏။ မႆဲ၈း၁၆၊ လုကာ ၄း၃၃-၃၆၊၈း၃၀-၃၃ သခင္ေယ႐ွဳသည္ ဤတန္ခိုးအားလံုး သူ႔တြင္႐ွိေၾကာင္း ေျပာ္၏။မႆဲ၂၈း၁၈ “ေကာင္းကင္ဘံု၌၎၊ေျမႀကီးေပၚ၌၎ စီရင္ပိုင္ေသာ အခြင့္႐ွိသမွ်တို႔ကိုငါခံရၿပီ။” သူ႔ကိုယ္ပိုင္တန္ခိုးဟု ဆို၏။ 

သူ႔တန္ခိုးအေၾကာင္းေျပာသည္. အခါ“I”, “me”, “my” ငါ႔ကို၊ ငါ၏ ဟု သံုးနွံုန္းထားသည္။ ဥပမာလုကာ၁၀း၁၉“သင္တို႔သည္ေႁမြ၊ ကင္းၿမီးေကာက္တို႔ကိုႏိုင္ရေသာအခြင့္ႏွင္ ရန္သူတို႔ကို ႏိုင္ရေသာ အခြင့္ကိုငါေပး၏။” သူ႔နာမအားျဖင့္ နတ္ဆိုးမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ႏိုင္သည္.အတြက္ တပည့္ေတာ္မ်ားလည္း ဝမ္းသာၾကသည္္။ တပည့္ေတာ္မ်ားကို သူက တန္ခိုးေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေယာဟန္ ၁၀း၉“ ငါသည္တံခါးဝျဖစ္၏။ 
ငါျဖင့္ ဝင္ေသာသူသည္ ေဘးႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ထြက္ဝင္၍က်က္စားရာကို ေတြ႔ရလိမ့္မည္။” ဤအရာကား သူသည္ ကယ္တင္ျခင္းအတြက္ key ေသာ့ခ်က္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္။ကယ္တင္ျခင္းရရန္ အဓိကအခ်က္သည္ သူသာလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေနျခင္းျဖစ္၏။(ေဟ႐ွာယ၄၃း၁၁၊၄၅း၂၂) သူ႔အားျဖင့္သာရသည္။ ခမည္းေတာ္ကေဖၚျပေသာ 
သူကိုသာ သူေ႐ြးေကာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ (လုကာ၁၀း၂၂)သူ႔အားျဖင့္သာဘုရားကိုသိႏိုင္သည္။ မာကု၁၆း၁၇-၁၈´တပည့္ေတာ္မ်ားကို ေလာကီႏိုင္ငံအရပ္ရပ္သို႔ေစလႊတ္၏။ 
တန္ခိုးမ်ား ေပးသည္။“သူ႔နာမ” ကိုသံုးစြဲခြင့္ျပဳသည္္။ 
လုကာ ထဲ၌ သခင္ေယ႐ွဳက “ခရစ္ေတာ္၏ အခြင့္အားျဖင့္ ေနာင္တတရားႏွင့္အျပစ္လႊတ္ျခင္းတရားကို
 ေယ႐ု႐ွလင္ၿမိဳ႕မွစ၍လူမ်ဳိးတကာတို႔အားေဟာေျပာရမည္။” ဟု အခြင့္ေပးထားသည္္။ လုကာ၂၄း၄၇) 

Pre-Existent/Eternal ေ႐ွးမဆြမွီကပင္႐ွိျခင္း၊ 
ထာဝရ႐ွိျခင္း ဘုရားသခင္သည္ ကမာၻမတည္မွီ ကတည္းက႐ွိသည္္။ ေယ႐ွဳခရစ္လည္း ထုိနည္းအတိုင္းပင္၊ ဆာလံ၉၀း၂ ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းျခင္း မတိုင္ခင္ကတည္းက ႐ွိသည္ဟု ဆို၏။ ကမာၻဦး၁း၁၌ “ ဘုရားသခင္သည္ အစအဦး၌ေကာင္းကင္ႏွင့္ေျမႀကီးကိုဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။” လို႔ဆိုတယ္။သူတၱံ၈း၂၃မွာ“ေျမႀကီးမျဖစ္မွီ ေ႐ွးဦးစြာေသာ ကာလ၊အနႏၱကာလ မွစ၍ငါသည္ဘိသိက္ခံၿပီ။”ေယာဟန္၁၇း၅မွာသခင္ေယ႐ွဳက“ဤကမၻာမတည္ မ႐ွိမွီကတည္းက႐ွိသည္ဟု ဆို၏။” သခင္ေယ႐ွဳအေၾကာင္းက ိုေယာဟန္၁း၁ ၌ ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္အျဖစ္“ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူ႐ွိ၏။” လို႔ဆိုတယ္။ေကာေလာသဲ၁း၁၇မွာ“ သားေတာ္သည္လည္း ခပ္သိမ္းေသာအရာမျဖစ္မွီျဖစ္ေတာ္မူ၍၊ ခပ္ သိမ္းေသာ အရာတို႔သည္တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္သာတည္ၾက၏။” 
ထုိ. ေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ကဲ့သို႔ ကမာၻ မတည္မ႐ွိမွီ
ကတည္းက ႐ွိေနသည္္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ထာဝရကာလ တေလွ်ာက္လံုး ဘုရားသခင္ျဖစ္သည္။ တရားေဟာ၃၃း၂၇“Elohim” “ေ႐ွးဦးစြာေသာ ဘုရားသခင္သည္သင့္ခိုလွဳံရာျဖစ္၍” ဟု ေတြ႔ရသည္္။ ေဟ႐ွာယ ၄၀း၂၈ ၌ “ထာဝရဘုရားသည္ အစဥ္အၿမဲ တည္ေသာ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ကို၎၊ ေျမႀကီးစြန္းတိုင္ေအာင္ဖန္ဆင္းေသာ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ကို၎၊ ေမာေတာ္မူျခင္း ပင္ပန္းေတာ္မူျခင္း မ႐ွိစစ္၍ မကုန္ႏိုင္ေသာဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေၾကာင္းကို၎ သင္သည္
မသိမၾကား ဖူးသေလာ။” ဤအေၾကာင္းသည္“Jehovah” ထာဝရဘုရားကိုရည္ညႊန္း၏။ 
 “everlasting”ကုိ ဟီးဘ႐ူးအသံုးက“owlam”ျဖစ္သည္။
 ထာဝရ ဆက္တိုက္တည္သည္ဟု ဆိုလိုသည္္။ကမာၻဦး၂၁း၃၃- ထာဝရဘုရားသခင္ကို“the everlasting God”ထာဝရအ႐ွင္ဘုရားသခင္” 
လို႔ သံုးတယ္။ဆာလံ၉၀း၂မွာေတာ့“ကိုယ္ေတာ္သည္ေ႐ွးကမာၻအဆက္ဆက္ မွစ၍ေနာက္ကမာၻအဆက္ဆက္တိုင္ေအာင္ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏ ” ထိုနည္းတူသခင္ေယ႐ွဳသည္လည္း ထာဝရတည္သည္။ ေယ႐ွာယ၉း၆- “အေၾကာင္းမူကားငါတို႔အဖို႔သူငယ္ကိုဖြားျမင္၏။ ငါတို႔အား သားကိုသနားေတာ္မူ၏။သူသည္အုပ္စိုးျခင္းအာဏာစက္႐ွိလိမ့္မည္။ နာမေတာ္မူကားအံ့ဩဖြယ္၊တိုင္ပင္ဖက္၊တန္ခိုးႀကီးေသာ ဘုရားသခင္၊
ထာဝရအဖ၊ ၿငိမ္သက္ျခင္းအ႐ွင္ဟုေခၚေဝၚသမုတ္ျခင္းကိုခံေတာ္မူလိမ့္မည္။” ဤက်မ္းပိုဒ္တြင္ သခင္ေယ႐ွဳကို “ထာဝရအဖ” ဟု ဆိုသည္။ 
အျခား ပေရာဖက္ျပဳခ်က္တခ်က္ျဖစ္ေသာ မိကၡာ၅း၂ ၌ ေမ႐ွိယဖြားျမင္မည္. ဇာတိဗက္လင္ၿမိဳ႕အေၾကာင္းကုိ ေျပာသည္။ 
ခရစ္ေတာ္ကို “ထိုသခင္သည္ ေ႐ွးကပ္ကမာၻမွစ၍ေပၚထြန္းေသာ 
သခင္ျဖစ္၏။” ဟု ဆိုသည္။ ေယာဟန္-၁၇း၂၄- ထာဝရသားေတာ္အတြက္ ဘုရားသခင္၏ ထာဝရခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေၾကာင္း ေျပာထားသည္။ “အိုအဖကိုယ္ေတာ္သည္ ဤကမာၻမတည္မ႐ွိမွီ အကၽြႏု္ပ္ကိုခ်စ္၍ ”ေဟၿဗဲဩဝါဒစာ၌ သခင္ေယ႐ွဳက“ေယ႐ွဳခရစ္သည္ မေန႔ယေန႔ေနာင္ကာလအစဥ္အၿမဲ မေျပာင္းမလဲေနေတာ္မူ၏။ ေဟၿဗဲ၁၃း၈။ ေနာက္ဆံုးဗ်ာဒိတ္၁း၈ တြင္ 
ထာဝရဘုရား သခင္ကို “kurios”ဟု သံုးထားသည္။“ ငါသည္အာလဖျဖစ္၏။ဩေမဂ36လည္း ျဖစ္၏။ အနႏၱတန္ခိုးႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူ၍၊ပစၥဳပၸန္အတိတ္အနာဂတ္ကာလ အစဥ္႐ွိေတာ္မူေသာထာဝရအ႐ွင္ဘုရားသခင္မိန္႔ေတာ္မူ၏။” 
ဗ်ာဒိတ္၁း၁၁- သားေတာ္ကို“Alpha and Omega”ဟု နာမည္ေပးထားသည္။ “အဦးဆံုးသူနဲ႔ေနာက္ဆံုးသူ”ဟု ဆိုလို၏။ ေနာက္ဗ်ာဒိတ္၁း၁၈ ၌ လူသားေတာ္နဲ႔တူေသာ သူ ဟု ေဖၚျပထားသည္။ သခင္ေယ႐ွဳက“ငါသည္အဦးဆံုးေသာသူ ေနာက္ဆံုးေသာသူျဖစ္၏။ အသက္႐ွင္ေသာ သူလည္းျဖစ္၏။ ငါသည္ အရင္ေသသည္ျဖစ္၍၊ ကမာၻအဆက္ဆက္အသက္ႏွင့္ျပည့္စံု၏။မရဏာႏွင့္ မရဏာႏိုင္ငံကိုလည္း အစိုးရ၏။” ထုိ.ေၾကာင့္ သခင္ေယ႐ွုသည္ ထာဝရဘုရားကဲ.သုိ. ထာဝရတည္ေတာ္မူသည္။” Immutable (unchangeable ) 
မေျပာင္းလဲႏိုင္ေသာ။ သခင္ေယ႐ွဳက ဘုရားသခင္ကဲ.သုိ. 
မေျပာင္းလဲေသာ သေဘာ႐ွိ၏။ မာလခိ ၃း၆၌ “ငါသည္ထာဝရဘုရားျဖစ္၏။ေျပာင္းလဲျခင္းမ႐ွိ၊ထိုေၾကာင့္ယာကုပ္
အမ်ဳိးသားတို႔ သင္တို႔သည္ယံုျခင္းသို႔မေရာက္ၾက။
ယာကုပ္၁း၁၇မွာေတာ့ေကာင္းျမတ္စံုလင္ေသာ ဆုေက်းဇူး႐ွိသမွ်တို႔သည္အလင္းတို႔၏အဘထံေတာ္က
သက္ေရာက္သည္ျဖစ္၍၊ အထက္အရပ္မွလာၾက၏။
ထိုအဖသည္ေ႔႐ြေလ်ာ့တိမ္းယိမ္းျခင္းမ႐ွိ၊ေျပာင္းလဲ ျခင္းအရိပ္ႏွင့္
ကင္းလြတ္ေတာ္မူၿပီ။” ဘုရားသခင္သည္
 ေျပာင္းလဲျခင္းမ႐ွိဘူး။ ေယာဘ၂၃း၁၃တြင္“သို႔ရာတြင္ သေဘာတညီတည္း႐ွိေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္ကို
အဘယ္သူသည္ေျပာင္းလဲ ေစႏိုင္မည္နည္း။အလိုေတာ္႐ွိသည္ အတိုင္းျပဳေတာ္မူလိမ့္မည္။” သခင္ေယ႐ွဳသည္ ဘုရားသခင္ကဲ.သုိ.
 ေျပာင္းလဲျခင္း ကင္းသူျဖစ္သည္။“ေယ႐ွဳခရစ္သည္ မေန႔ယေန႔ေနာင္ကာလ မေျပာင္းလဲပဲေနေတာ္မူ၏” (ေဟၿဗဲ၁၃း၈) မေျပာင္းလဲျခင္းသည္ 
ဘုရားသခင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ျဖစ္၏။ ေယ႐ွဳခရစ္ေတာ္သည္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ နွုင္.အတူ႐ွိၿပီး မေျပာင္းလဲေသာ ဂုဏ္ေတာ္ကိုပိုင္ဆိုင္္သည္။

Object of Honor and Worshipဂုဏ္ျပဳခံ ကိုးကြယ္ခံထိုက္သူ ခရစ္ေတ္ဟာဘုရားသခင္လိုပဲဂုဏ္ျပဳခံထုိက္သူျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးေသာပညတ္ေတာ္မွာငါမွတပါး အျခားေသာဘုရား မကိုးကြယ္ရ။ (ထြက္၂၀း၃) ႐ုပ္တုဆင္းတုမလုပ္ရ၊ဦးမခ်ရ၊ဝတ္မျပဳရ။ထာဝရဘုရားဟာ တပါးတည္းေသာဘုရားျဖစ္တယ္။(တရားေဟာ၆း၄၊မႆဲ၁၂း၂၉) မႆဲ ၄း၁၀“ေယ႐ွဳကလည္းအခ်င္းစာတန္ငါ႔ေနာက္သို႔ဆုတ္ေလာ့ သင္၏
ဘုရားသခင္ ထာဝရဘုရားကိုကိုးကြယ္ရမည္။ ထိုဘုရားသခင္ကို သာဝတ္ျပဳရမည္ဟုက်မ္းစာလာသည္။” ထြက္၃၄း၁၄“အျခားေသာဘုရား ကိုသင္သည္မကိုးကြယ္ရ။ အျပစ္႐ွိသည္ဟု ယံုလြယ္ေသာ ထာဝရဘုရားသခင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။” ဗ်ာဒိတ္၂၂း၉မွာေယာဟန္ဟာေကာင္းကင္တမန္ရဲ႕ေျခရင္းမွာ လဲက်သြားတယ္။ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္လိုက္တယ္။ေကာင္းကင္တမန္က“ မျပဳပါႏွင့္၊ငါကားသင္ႏွင့္လုပ္ေဘာ္ေဆာင္ဘက္ျဖစ္၏။သင္၏အစ္ကို ပေရာဖက္တို႔ႏွင္ဤဂတိစာေစာင္စကားကိုေစာင့္ေ႐ွာက္ေသာသူတို႔ႏွင့္ လုပ္ေဘာ္ေဆာင္ဖက္လည္းျဖစ္၏။ဘုရားသခင္ကိုကိုးကြယ္ေလာ့။” တမန္ေတာ္၁၀း၂၆မွာေကာေနလိကလဲက်ၿပီးျပတ္ဝပ္ကိုးကြယ္ဖို႔လုပ္တဲ့အခါ
 ေပတ႐ုကသူ႔ကိုမတ္တပ္ရပ္ေစၿပီး“ငါကိုယ္တိုင္လူျဖစ္သည္ဟုဆို၏။” ဘုရားသခင္တပါးတည္းသာလ်င္ ဝတ္ျပဳကုိးကြယ္ခံထုိက္သုူျဖစ္သည္။ 
သုိ.ေသာ္ Robinson ႐ွင္းျပသည္.အခ်က္က ႐ွင္ေပါလုသည္ သခင္ေယ႐ွဳထံ၂၅ႀကိမ္ ဆုေတာင္းတယ္။
(Robinson 1949, page 134)ေဟၿဗဲ၁း၆ ၌ 
“ တနည္းကား သားဦးကို ဤေလာကသို႔ သြင္းေတာ္မူေသာအခါ 
ထာဝရဘုရား၏ ေကာင္းကင္တမန္ အေပါင္းတို႔သည္ 
ထိုသူကိုျပတ္ဝပ္ၾကေစဟု လာသတည္း။” ဤက်မ္းပိုဒ္တြင္ ေျပာေနသည္.
သူုုသည္ ဘုရားသခင္ ကုိယ္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ျဖစ္သည္။ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားက ခရစ္ေတာ္ကို ျပတ္ဝပ္ကိုးကြယ္ရန္ ညႊန္ၾကားျခင္းျဖစ္သည္္။ 
လူမ်ားကလည္း ေယ႐ွဳခရစ္ေတာ္အား ျပတ္ဝပ္ကိုးကြယ္၏။ မႆဲ၂း၁၁- အေ႔႐ွျပည္မွ ပညာ႐ွိမ်ားက ခရစ္ေတာ္ သူငယ္ကို ျပတ္ဝပ္ကိုးကြယ္၏။
 မႆဲ၈း၂ တြင္ ႏူနာစြဲသူသည္ သခင္ေယ႐ွဳကို ျပတ္ဝပ္ ကိုးကြယ္သည္။ ေယာဟန္၉း၃၈ - မ်က္စိမျမင္သူသည္ မ်က္စိျမင္ၿပီးေနာက္ 
သခင္ေယ႐ွဳကို ျပတ္ဝပ္ ကိုးကြယ္၏။မာကု၅း၆ ၌ မာရ္နတ္စြဲသူသည္ သခင္ေယ႐ွဳကို ျပတ္ဝပ္ကိုးကြယ္သည္။ ဗ်ာဒိတ္ ၅း၁၂ ၌ ေကာင္းကင္
တမန္သည္ သိုးသူငယ္ေယ႐ွဳကို ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ ခံထိုက္သူအျဖစ္ ေျပာၾက၏။ “ထိုသူတို႔ကလည္း အေသသတ္ျခင္းကို ခံခဲ့ၿပီးေသာ သိုးသူငယ္သည္ တန္ခိုး၊ စည္းစိမ္၊ ပညာအစြမ္းသတၱိ၊ဂုဏ္အသေရ၊ ဘုန္းအာႏုေဘာ္ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာကိုခံထိုက္ေတာ္မူသည္ဟုႀကီးေသာ
အသံႏွင့္ ေျပာဆိုၾက၏။” က်မ္းစာက႐ွင္းပါသည္ ။ သခင္ေယ႐ွဳသည္ 
ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းကို ခံထိုက္၏ ။ဘုရားသခင္နွုင္.ဆိုင္ေသာ 
ဘြဲ႔နာမေတာ္မ်ားကို ခံထိုက္သည္။ ေရာမ၁၄း၁၁ ၌ “က်မ္းစာလာသည္ 
ကားငါသည္ အသက္႐ွင္ေတာ္မူသည္ျဖစ္၍ ငါ႔ေ႔႐ွ၌ ဒူးေထာက္ရမည္။ဘုရားသခင္ေ႔႐ွ၌ လူတိုင္းမိမိႏွဳတ္ႏွင့္ သစၥာခံရမည္ဟု ထာဝရဘုရားမိန္႔ေတာ္မူ၏။” အငယ္၃-၈ တြင္ “Lord” နွုင္.“God”ကို 
သခင္ဘုရား နွုင္. ဘုရားသခင္ကို အလဲအလွယ္ သံုးထားသည္။ ေရာမ ၁၄း၁၁သည္ ေဟ႐ွာယ-၄၅း၂၃ နွုင္. က်မ္းၿပိဳင္တခုျဖစ္သည္။
 ေဟ႐ွာယ-၄၅း၂၁ (Jehovah) ထာဝရဘုရား နွုင္. (Elohim)
ဘုရားသခင္ကို အလဲအလွယ္သံုးထားသည္။ ေရာမ ၁၄ ၌ လည္း အလဲအလွယ္သံုးထားသည္။ ဘုရားသခင္သည္ သခင္ဘုရားျဖစ္သကဲ.သုိ. ၊သခင္ဘုရားသည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ 
ဤက်မ္းပိုဒ္မ်ားတြင္ ငါမွတပါး အျခားမ႐ွိ ဆိုသည္. စကားနွုင္. အဆံုးသတ္ထားသည္။ အငယ္၂၂ တြင္ “ေျမႀကီးသားအေပါင္းတို႔ ငါ႔ကိုေျမာ္ၾကည့္၍ကယ္တင္ျခင္းေက်းဇူး ကိုခံၾကေလာ့။ 
ငါသည္ဘုရားသခင္ျဖစ္၏။ ငါမွတပါးအျခားေသာဘုရားမ႐ွိ။” တမန္ ၄း၁၂၌လည္းၾကည့္ပါ။ ေဟ႐ွာယ၄၅တြင္ ဘုရားသခင္ နွုင္. ဘုရားသခင္တပါးတည္းကိုသာ ဝတ္ျပဳရမည္ ဆိုတာ ႐ွင္းပါသည္။
 ဤနာမည္ကို သခင္ဘုရားအတြက္လည္းသံုးထားတယ္။ ေရာမ၁၄း၁၁မွာ“ ငါအသက္႐ွင္ေတာ္မူသည္ျဖစ္၍”ဟု ေရးထားသည္။ ဒီစကားသည္ ဓမၼေဟာင္းက်မ္း၌ ဘုရားသခင္က ကိစၥတခုကို ဆံုးျဖတ္သည္. အခါတိုင္း သံုးစြဲေလ့႐ွိသည္. စကားျဖစ္သည္။အေလးအနက္ ေျပာခ်င္သည္.အခါတိုင္း သံုးေလ.ရွိသည္။ (ေဟ႐ွာယ၄၉း၁၈၊ေယရမိ၂၂း၂၄) ကိုၾကည္.ပါ။ ေယဇေက်လ၌ ၁၆ခါ ေတြ႔ရ၏။ ပထမတႀကိမ္က ေယဇေက်လ ၅း၁၁“the Lord God”အ႐ွင္ထာဝရဘုရား” ဟု နာမကို ေပါင္းသံုးထားျပီး
 ေရာမ-၁၄း၁၁ တြင္ “ငါ႔ေ႔႐ွ၌လူတိုင္းဒူးေထာက္ရမည္။ ဘုရားသခင္ကိုလူတိုင္းမိမိႏွဳတ္ႏွင့္သစၥာခံရမည္။” ဟု ေတြ႔ရသည္။ 
ဓမၼေဟာင္းတြင္ ဤနာမႏွစ္ခုလံုးကို သံုးထားသည္။ခရစ္ေတာ္၏ 
ဘုရားဇာတိကို ထပ္မံအတည္ျပဳေသာ 
အျခားက်မ္းခ်က္ကေတာ့ ဖိလိပၸိ၂း၁၀ျဖစ္္၏။ “အေၾကာင္းမူကား၊ေကာင္းကင္သတၱဝါေျမႀကီးသတၱဝါ၊ေျမႀကီးေအာက္၌ ႐ွိေသာသတၱဝါတည္းဟူေသာခပ္သိမ္းေသာသတၱဝါတို႔သည္ ေယ႐ွဳ၏
ဘြဲ႔နာမေတာ္ကိုဒူးေထာက္၍ေယ႐ွဳခရစ္သည္သခင္ျဖစ္ေတာ္မူ သည္ဟုႏွဳတ္ႏွင့္ဝန္ခံသျဖင့္ခမည္းေတာ္ဘုရား၏ဂုဏ္ အသေရ ေတာ္ကိုထင္႐ွားေစၾကမည္အေၾကာင္းတည္း။” တနည္းက 
ယခု႐ွိေသာ အရာအားလံုးသည္ သခင္ေယ႐ွဳေ႔႐ွတြင္ ဒူးေထာက္ၿပီးႏွဳတ္ျဖင္. ဝန္ခံရမယ္ဟု ဘုရားသခင္အမိန္႔ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအသံုးအႏွဳန္းကို
 ေရာမ၁၄ နွုင္. ေဟ႐ွာယ ၄၆ ၌လည္း ေတြ႔ရ၏။ ေဟ႐ွာယတြင္မူ ဘုရားသခင္နွုင္.ဘုရားသခင္တပါးတည္းကိုသာ သံုးႏွဳန္းထားသည္။ 
ထုိ.အတူ ဖိလိပၸိ၌လည္း ေတြ႔ရ၏။ ဖိလိပၸိ၂တြင္ ဘုရားသခင္ကဖန္ဆင္း
ထားေသာ အရာအားလံုး သခင္ေယ႐ွဳကို ကိုးကြယ္ရန္၊ သခင္ေယ႐ွဳသာ သခင္ျဖစ္ေၾကာင္း အမိန္႔ေပးထားသည္။ ဤအသံုးကို ေရာမ နွုင္.
 ေဟ႐ွာယထဲတြင္ ထာဝရအ႐ွင္ ဘုရားသခင္အတြက္ သံုးထား၏။ 
ဤအရာသည္ သခင္ေယ႐ွဳခရစ္သည္ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္းမျငင္းႏိုင္သည္. အခ်က္ျဖစ္သည္။ ဂရိတ္´Lord”ကို ဖိလိပၸိး၁၀ထဲတြင္ “kurios”ဟုသံုးသည္။ ထုိအသံုးအႏွဳန္းသည္ ေရာမ၁၄ထဲတြင္ ထာဝရအ႐ွင္ ဘုရားသခင္အတြက္ ခဏခဏ သံုးနွုန္းျခင္းကုိ ေတြ႔ရ၏။ သခင္ေယ႐ွဳက သူ႔ကိုဝတ္ျပဳ
ကိုးကြယ္ေသာသူ အေပါင္းကို သတိေပး ဆံုးမျခင္းမ်ဳိး ဘယ္ေတာ့မွ 
မလုပ္ဘူး။ တပည့္ေတာ္မ်ားက သူ႔ကိုဝတ္ျပဳကိုးကြယ္သည္။ ခရစ္ေတာ္႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းကို ေတြ႔သည္.အခါ မႆဲ၂၈း၁၇၌ သူတို႔ျပတ္ဝပ္ကိုးကြယ္ၾက၏။ ေနာက္တၾကိမ္ လုကာ၂၄း၅၂ ၌ “ ကိုယ္ေတာ္ကိုျပတ္ဝပ္ကိုးကြယ္ၿပီးမွ” ဟု ေတြ႔ရ၏။ 
Warfield ေထာက္ျပျခင္းသည္ “ခရစ္ယာန္ဘာသာဆိုတာ 
ခရစ္ေတာ္ကိုpre -eminently အထြဋ္အျမတ္ထားကိုးကြယ္တာျဖစ္တယ္။” (Warfield, 1929, page 372) Forgives Sin အျပစ္ခြင့္လႊတ္ေပးသည္။ 

က်မ္းစာအရ ခရစ္ေတာ္က အျပစ္လႊတ္သကဲ.သုိ. ဘုရားသခင္က အျပစ္လႊတ္သည္။ ေဟ႐ွာယ ၅၅း၇ ၌ “ဆိုးေသာသူသည္ မိမိလမ္းကို၎၊မတရားေသာသူသည္မိမိအႀကံတို႔ကို၎စြန္႔ပစ္၍ ထာဝရဘုရားထံေတာ္သို႔ေျပာင္းလဲပါေစ။ သို႔ျပဳလွ်င္သနားေတာ္မူလိမ့္မည္။ 
ငါတို႔ ဘုရားသခင္အထံေတာ္သို.ေျပာင္းလဲပါေစ။ သို.ျပဳလွ်င္ အထူးသျဖင္. အျပစ္ကိုလႊတ္ေတာ္မူလိမ့္မည္။” ေယရမိ၃၁း၃၄တြင္“ ထိုသူတို႔ကထာဝရဘုရားကိုသိေလာ့ဟု အမ်ဳိးသားခ်င္း၊ညီအစ္ကိုအခ်င္းခ်င္း တေယာက္ကိုတေယာက္ဆံုးမဩဝါဒမေပးရၾက။အေၾကာင္းမူကား အငယ္ဆံုးေသာသူမွစ၍အႀကီးဆံုးေသာသူတိုင္ေအာင္ထိုသူအေပါင္းတို႔သည္ ငါ႔ကိုသိၾကလိမ့္မည္။ထိုအခါငါသည္သူတို႔ဒုစ႐ိုက္အျပစ္မ်ားကိုသည္းခံမည္။ သူတို႔ျပဳေသာဒုစ႐ိုက္အျပစ္မ်ားကိုမေအာက္ေမ့ဘဲေနမည္။” ရာဇဝင္ခ်ဳပ္ ဒုတိယေစာင္၇း၁၄ “ငါ႔နာမျဖင့္သမုတ္ေသာငါ႔လူတို႔သည္ ကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်သျဖင့္ ငါ႔မ်က္ႏွာကို႐ွာလ်က္ဆုေတာင္းပဌနာျပဳ၍အဓမၼလမ္းကို လႊဲေ႐ွာင္လွ်င္၊ ငါသည္ေကာင္းကင္ဘံု၌နားေထာင္မည္။ သူတို႔အျပစ္ကိုေျဖ၍ သူတို႔ျပည္ကိုခ်မ္းသာေပးမည္။” AD 215 ခန္႔ကTertullian ဆိုသည္. ေ႐ွးခရစ္ယာန္က်မ္းစာဆရာ တေယာက္က ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ 
ဘုရားသခင္ တပါးတည္းသာ အျပစ္ကင္းတယ္။ အျပစ္ကင္းတဲ့လူ ဆိုတာလည္း ခရစ္ေတာ္ပဲ႐ွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ဟာဘုရားျဖစ္တယ္။ အျပစ္ကင္းတဲ့သူကသာ အျပစ္ ခြင့္လႊတ္ေပးႏိုင္တယ္´ ၂ေကာ၅း၂၁ ေယ႐ွဳခရစ္က ဘုရားသခင္အျပစ္ခြင့္လႊတ္သလို ခြင့္လႊတ္ေပးမည္္ ။ အမိုးေပၚမွ ေဖာက္ၿပီးခ်ေသာ လူနာကို သခင္ေယ႐ွဳေရာဂါ ေပ်ာက္ေစသည္.အခါ လုကာ၅း၂၀ တြင္ “သင့္အျပစ္ကိုလႊတ္ၿပီ” ဟု ဆို၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ဖာရိ႐ွဲ နွုင္. ဇဒၵဳကဲမ်ားက “ဘုရားကိုလြန္က်ဴး၍ေျပာေသာသူကားအဘယ္သူနည္း။ ဘုရားသခင္မွတပါးအဘယ္သူသည္အျပစ္ကိုလႊတ္ႏိုင္သနည္း။” ဟု ေျပာလာၾကသည္။ (လုကာ၅း၂၁။ မာကု၂း၇ ကို ၾကည့္ပါ။) မႆဲ ၉း၆ တြင္ သခင္ေယ႐ွဳက“လူသားသည္ေျမႀကီးေပၚမွာအျပစ္လႊတ္ပိုင္သည္ကို သင္တို႔သိေစျခင္းငွါထေလာ့၊ကိုယ္အိပ္ရာကိုေဆာင္၍ကိုယ္အိမ္သို႔
သြားေလာ့ဟုလက္ေျခေသေသာသူအားမိန္႔ေတာ္မူ၏။” သခင္ေယ႐ွဳက“ခရစ္ေတာ္၏ အခြင့္ အားျဖင့္ေနာင္တတရားႏွင့္ အျပစ္လႊတ္ျခင္းတရားကို ေယ႐ု႐ွလင္ၿမိဳ႕မွ စေသာ လူမ်ဳိးတကာတို႔အားေဟာေျပာရမည္။(လုကာ၂၄း၄၇) 
႐ွိမုန္အိမ္တြင္ သခင္ေယ႐ွဳက မေကာင္းေသာ အမ်ဳိးသမီး 
တေယာက္ကိုေျပာတဲ့အခါ “သင္သည္အျပစ္တို႔ႏွင့္ လြတ္ေလၿပီ။” လုကာ၇း၄၈) ေကာေလာသဲ၂း၁၃ ၌ ႐ွင္ေပါလုက သခင္ေယ႐ွဳအေၾကာင္း ေျပာသည္.အခါ“ဒုစ႐ိုက္အျပစ္၌၎၊ ဇာတိပကတိ၏အေရဖ်ားလွီးျခင္းမခံေသာ အျဖစ္၌၎ေသလ်က္႐ွိေနသာ သင္တို႔ကိုခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ အသက္႐ွင္ေစ၍ သင္တို႔အျပစ္႐ွိသမွ် တို႔ကိုလႊတ္ေတာ္မူ၏။” က်မ္းစာခ်က္အရ 
ဘုရားသခင္ တပါးတည္းသာအျပစ္လႊတ္ႏိုင္၏။ ဘုရားသခင္ကဲ.သို. သခင္ေယ႐ွဳတြင္ အျပစ္လႊတ္ႏိုင္ေသာ တန္ခိုး႐ွိ၏။ 
Jesus has the Keys to Heaven and Hell သခင္ေယ႐ွဳ၌
 ေကာင္းကင္ နွုင္. ငရဲအတြက္ေသာ့႐ွိ၏။ ငရဲခ်ႏိုင္ေသာ တန္ခိုးသည္ ဘုရားသခင္နွုင္.ဘုရားလူျဖစ္ေသာသခင္ေယ႐ွဳ၌သာအခြင့္႐ွိ၏။ မႆဲ၁၀း၂၈ “ ကိုယ္ခႏၶာကိုသာ သတ္၍စိတ္ဝိညာဥ္ကိုမသတ္ႏိုင္ေသာသူတို႔ကိုမေၾကာက္ၾကႏွင့္။ ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္စိတ္ဝိညာဥ္ကိုငရဲ၌ဖ်က္ဆီးႏိုင္ေသာသူကိုသာ၍ေၾကာက္ၾကေလာ့။” ငရဲခ်ႏိုင္တဲ့အခြင့္႐ွိလို႔ဘုရားကိုေၾကာက္ရတယ္။ ဆာလံ ၉း၁၇မွာ “ မတရားေသာ သူႏွင့္ဘုရားသခင္ကိုေမ့ေလ်ာ့ေသာ တပါးအမ်ဳိးသားတို႔သည္ မရဏာ ႏုိင္ငံသို႔ ႏွင္ခ်ျခင္းကိုခံရၾကလိမ့္မည္။” ေယဇေက်လ ၃၁း၁၆ “ေျမတြင္းထဲသို႔ အတူဆင္းသြားေသာ သူတို႔ႏွင့္အတူသူ႔ကို မရဏာႏိုင္ငံေအာက္သို႔ငါႏွိမ့္ခ်ေသာအခါ ႏွိမ့္ခ်သံအားျဖင့္
လူအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ငါတုန္လွဳပ္ေစ၏။ ဧဒင္သစ္ပင္႐ွိသမွ်တို႔ႏွင့္ အေကာင္းဆံုးအျမတ္ဆံုး ေလဗႏုန္သစ္ပင္မွစ၍ ေရကိုေသာက္သမွ်ေသာ သစ္ပင္တို႔သည္ေျမေအာက္ အရပ္တို႔၌သက္သာျခင္းသို႔႔ေရာက္ၾက၏။” ခရစ္ေတာ္၌လည္း ေကာင္းကင္နွုင္.ငရဲ အတြက္ေသာ ့ရွိ၏။(ဗ်ာဒိတ္၁း၁၈) မႆဲ၂၅း၃၁-၄၆ “လူသားသည္ မိမိဘုန္းအာႏုေဘာ္ကိုေဆာင္လ်က္ သန္႔႐ွင္းေသာ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား အၿခံအရံတို႔ႏွင့္ႂကြလာေတာ္မူေသာ အခါဘုန္း႐ွိေသာ ပလႅင္ေတာ္ေပၚမွာထိုင္၍ ေ႔႐ွေတာ္၌ လူမ်ဳိး 
အေပါင္းတို႔ကို စုေဝးေစသျဖင့္ သိုးထိန္းသည္သိုးႏွင့္ဆိတ္တို႔ကို တျခားစီခြဲထားသကဲ့သို႔လူအေပါင္းတို.ကို အသီးအျခားခြဲ၍၊က်ိန္ျခင္းကို ခံရေသာသူတို႔မာရ္နတ္ႏွင့္သူ၏ တမန္တို႔အဘို႔ျပင္ဆင္ေသာ 
မီးထဲသို႔ ငါ႔ထံမွခြါသြားၾကေလာ့။” 
ဆိုးညစ္တဲ့သူမ်ားကို ထာဝရအျပစ္ေပးသည္။ ဤက်မ္းခ်က္ကို 
မႆဲ၇း၂၁-၂၃ နွုင္. ႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ။“ထိုေန႔၌ကားသခင္၊ သခင္၊
ကိုယ္ေတာ္အခြင့္ႏွင့္ ဆံုးမဩဝါဒေပးပါၿပီမဟုတ္ေလာ။ 
ကိုယ္ေတာ့အခြင့္ႏွင ့္နတ္ဆိုးတို႔ကို ႏွင္ထုတ္ပါၿပီမဟုတ္ေလာ။ ကိုယ္ေတာ့အခြင့္ႏွင့္ မ်ားစြာေသာ တန္ခိုးတို႔ကိုျပပါၿပီမဟုတ္ေလာ့ဟု 
အမ်ားေသာ သူတို႔သည္ ေလွ်ာက္ၾကလိမ့္မည္။” “ထိုသို႔ေလွ်ာက္ၾကေသာအခါသူတို႔ကို ငါအလွ်င္းမသိ။ အဓမၼ 
အမွဳကိုျပဳေသာ သူတို႔ငါ႔ထံမွဖယ္ၾကဟု အတည့္အလင္းငါေျပာမည္။” ဒါကဘုရားသခင္နဲ႔ခြဲခြါျခင္းအျဖစ္မေျပာင္းလဲတဲ့လူတေယာက္ရဲ႕ နိဂံုးမွာထာဝရအျပစ္ဒဏ္ခ ရင္းခရစ္ေတာ္န ဲ႔ခဲြရတာကုိ ေျပာတာပါ။
 ေနာက္ဆံုး ခရစ္ေတာ္ႂကြလာတဲ.အခါ“မီးလွ်ံအားျဖင့္ဒဏ္ေပးေတာ္မူေသာအခါ” လို.ဆုိလုိသသည္။မေ ျပာင ္းလဲတဲ. လဟာမာရ္နတ္အတြက္ထားတဲ.မီးငရဲအိုင္ကို ခ်ခံရမယ္။ဒီလူေတြက“ဘုရားသခင္ကိုမသိေသာသူသခင္ေယ႐ွဳခရစ္၏ ဧဝံေဂလိတရားကိုနားမေထာင္ေသာသူေတြျဖစ္တယ္။” (၂သက္၁း၈-၉) ဗ်ာဒိတ္၂၁း၂၇ “သိုးသူငယ္၏ အသက္စာေစာင္၌စာရင္း မဝင္ေသာသူ” သခင္ေယ႐ွဳရဲ႕အသက္စာေစာင္ထဲမွာပါမွ ေကာင္းကင္ ဝင္ရမယ္။ မဟုတ္ရင္မီးငရဲအိုင္မွာပစ္ခ်ခံရမယ္။(ဗ်ာဒိတ္၂၀း၁၅) ထို.ေၾကာင့္
 သူတို႔သည္ ဘုရားသခင္ကို မသိသည္.အတြက္ ေကာင္းကင္ နွင္. ငရဲ၏
 ေသာ့ကို ပိုင္ေသာ ဘုရားသားေတာ္၏ အမ်က္ကိုရိတ္သိမ္းၾကရသည္။ 

Salvation and Eternal Life through Jesus သခင္ေယ႐ွဳအားျဖင ့္ရေသာ ကယ္တင္ျခင္း နွုင္. ထာဝရအသက္ ။ သခင္ယေ႐ွဳသည္ သူ႔ကိုသူ ကယ္တင္ျခင္း နွုင္. ထာဝရအသက္ ေပးပိုင္ခြင့္႐ွိသူ အျဖစ္ ေျပာသည္။ ထိုအရာသည္ ဘုရားသခင္တပါးတည္းသာ လုပ္ႏိုင္၏။ လူသာမန္မလုပ္ႏိုင္ရာ။ ဤအခြင့္ကို ဘုရားသခင္တပါးတည္းသာ ရသည္ဟု ဓမၼေဟာင္း၌ေဖၚျပထားသည္္။ လူသာမန္ကဤကဲ.သုိ.ေသာ အခြင့္႐ိွပါက မျဖစ္ႏိုင္သည္. အရာျဖစ္သည္။ ေဟ႐ွာယ၄၅း၂၂ “ေျမႀကီးစြန္းသား အေပါင္းတို႔ 
ငါ႔ကိုေျမာ္ၾကည့္၍ ကယ္တင္ျခင္းေက်းဇူးကိုခံၾကေလာ့။ ငါသည္ 
ဘုရားသခင္ျဖစ္၏။ ငါမွတပါး အျခားေသာဘုရားမ႐ွိ။” တမန္ေတာ္၂း၂၁ ၌ “ထိုအခါထာဝရဘုရားကိုပဌနာျပဳေသာ သူ႐ွိသမွ်တို႔သည္ 
ကယ္တင္ေတာ္မူျခင္းသို႔ ေရာက္ရၾကလတံ့။ ဘုရားဗ်ာဒိတ္ေတာ္႐ွိ၏။” ဤက်မ္းခ်က္နွုင္. အၿပိဳင္ ေယာလ၂း၃၂ ၌ “ထိုအခါထာဝရဘုရားကို ပဌနာ ျပဳေသာသူ႐ွိသမွ်တို႔သည္ကယ္တင္ေတာ္မူျခင္းသို႔ေရာက္ရၾကလတံ့။” 
ဤေနရာ၌ ထာဝရဘုရား“Jehovah”ကို“Lord”ဟု ဘာသာျပန္ထား၏။ 
သုိ.ေသာ္ က်မ္းစာက ေယ႐ွဳခရစ္သည္ ထာဝရအသက္ေပးပိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။ 
တမန္ေတာ္ ၄း၁၂ တြင္ ေပတ႐ုက အုပ္စိုးသူမ်ား အသက္ႀကီးသူမ်ား၊က်မ္းတတ္မ်ားကို တရားေဟာ၏။ သခင္ေယ႐ွဳအေၾကာင္းေျပာရာ၌ “ထိုသခင္၏ နာမေတာ္မွတပါး 
ငါတို.ကို ကယ္တင္ႏိုင္ေသာ နာမတစံုတခုမွ် ေကာင္းကင္ေအာက္
 ေျမႀကီးေအာက္ လူတို႔တြင္ မေပၚမ႐ွိ။ တမန္ေတာ္၁၆း၃၁မွာ“ သခင္ေယ႐ွဳခရစ္ကိုယံုၾကည္ေလာ့။ ယံုၾကည္လွ်င္သင္ႏွင့္သင္၏ 
အိမ္သူအိမ္သား တို႔သည္ကယ္တင္ျခင္းသို႔ေရာက္ၾကလိမ့္မည္။
”ေရာမ ၁း၁၆ တြင္ ႐ွင္ေပါလုက ခရစ္ေတာ္၏ ဧဝံေဂလိတရားသည္ “ယံုၾကည္သမွ်ေသာသူအေပါင္းတို႔ကို ကယ္တင္ေစေသာ ဘုရားသခင္၏ တန္ခိုးေတာ္”ဟုဆို၏။ ေယာဟန္ ၃း၃၆၌ သားေတာ္ကို ယံုပါက 
ထာဝရအသက္ ရသည္ဟု ဆို၏။ ခရစ္ေတာ္ ဆိုသည္.နာမသည္ ကယ္တင္ျခင္းရေစသည္. နာမျဖစ္၏။ ထာဝရအသက္ေပးပိုင္ျပီး ထာဝရဘုရားပိုင္ေသာဂုဏ္ေတာ္ကို ရ႐ွိသူျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment